Ik begrijp je. Half..
Nou haal je Lamborghini aan, maar design moet je op prijs kunnen stellen. Daar zit altijd een beetje een filosofie achter. De Lambo Aventador LP-700 (dat laatste refererend aan de Countach LP-700 uit de '80s) is gestoeld op de lijnen van de F22 Raptor stealth fighter. Zoals veel Amerikaanse modellen in de '50s gelijnd waren naar de spacerace uit die tijd.
Wat dat betreft hebben fabrikanten van Supercars en KTM een beetje een gemene deler: hun specs qua performance staan altijd buiten kijf. Een Lambo presteert. Klaar. Een KTM presteert. Klaar.
Supercars onderscheiden zich daarom min of meer ook noodgedwongen met hun looks. Van de 790 kan ik me niet voorstellen dat dit het best haalbare was. Wut were they thinkin'..?
Ik kan me herinneren dat BMW en jaar of 15 gelee hun chief-designer eruit flikkerde vanwege de rampzalige richting die hij uit ging met het merk. De 790 heeft KTM-waardige specs (i.i.g. voor de Adventure R), maar echt, de verpakking ervan vind ik gewoon een miskleun.
Met enkel de specs trek je de één, met alleen de looks weer een ander. Met beide trek je ze allemaal. Als ik voor mezelf ernaar kijk: KTM heeft altijd prima specs, beter dan de rest. Dat is wat ik zoek en ook op prijs stel want het is altijd in de basis al aanwezig. Dus eigenlijk kijk ik eigenlijk wat ik daarnaast ook mooi vind en mezelf mee identificeer.