Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Even naar Parijs  (gelezen 763 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Even naar Parijs
« Gepost op: 25-03-2007, 10:51 »
Afgelopen week had ik Marcel aan de telefoon, veel dingen afspreken over het hoe en wat met de foto's voor de Heroes (er is nu een aparte server met foto's voor Rallymaniacs waar regelmatig nieuwe foto's op zullen komen te staan, artikeltjes voor Rallymaniacs natuurlijk en een hoop ander geregel. Het plan om naar de start te gaan had ik al, Parijs ligt maar 500 km naar het zuiden, da's dus maar vijf uurtjes rijden.
Gedurende de week wist Marcel me over te halen om de vrijdag al mee te maken. Op zaterdag is het een relatief kort programma, iedereen is klaar (zou moeten zijn) en te druk met afscheid nemen om effe normaal te spreken. Dus ik een vrije dag opgenomen, vijf uur in de Twingo gesprongen, en om half tien was ik bij het stadion waar de "keuring" plaats zou vinden. Er waren nog maar weinig teams, het bleek ook dat de enige dingen die gedaan moesten worden het monteren van de Etrack en het plakken van de stickers was. Verder was het er erg koud en nat :confused:
[attachthumb=1][attachthumb=2]
Natuurlijk had Arthur ook nog het een en ander te doen, hij zal nooit klaar zijn met zijn motor. Het is een plaatje om te zien, giga tanks erop gebouwd, maar met zo'n tank voorop wel een lager zwaartepunt dan met de originele BMW-tank (er gaat nu "maar" 50 liter in  ::))
[attachthumb=3][attachthumb=4]
Naar mate de tijd verstreek wer Arthur steeds zenuwachtiger, en kwam ook nog effe tot de ontdekking dat hij geen bandenklemmen gemonteerd had. Het is voor hem geen optie om zonder te rijden, zeker niet in het zand. Het risico dat het ventiel afscheurt is te groot, zeker met het vermogen dat het blokje af geeft. Dus ik met Ans (vrouw van Arthur) even in Parijs op zoek naar een motorshop, en natuurlijk het liefst een crossshop. Van een fransoos een adres opgekregen waar een shop zou zitten die ze zeker zou hebben. Niet dus.......maar die wist een andre, een stukje verderop. Die was natuurlijk gesloten tot twee uur in de Mac maar wachten onder het genot van een bakkie koffie. Ondertussen Ans uitgehoord over de rallystress in huize van Teefelen, ze was blij dat hij nu twee weken weg is, eindelijk even rust ;)
De motorzaak had ook niets, maar een behulpzame klant die engels sprak (huh? een fransman engels praten?? Da's zeldzaam!) wist te vertellen dat bij de Arc de Triomph een rijtje motorzaken zat. Gelukkig is de Garmin geduldig en weet heel veel, dus hup, in de auto, op naar de Arc.
[attachthumb=5]
Parkeren aan de voet van de boog, kennelijk op de parkeerplaats van de lokale Lexus-dealer (er stond veel mooie grote en vooral schone Lexussen, met een smerige Twingo ertussen  :P) naar de motorboulevard van Parijs (wat is dat rijden in zo'n stad toch leuk, alles mag, of ze storen zich er niet aan). Aprillia, Kawasaki, Honda, Yamaha, het zat er allemaal en hadden niets. Aan de overkant (maar even op z'n Amsterdams overgestoken :-\) zat ook nog Dafymotors, een soort HG op zijn frans, en die hadden wel één klem voor een voorwiel :confused:. Die toch maar meegenomen, en Arthur maar naar Ray laten bellen (die was ook onderweg naar Parijs) of hij ergens iets kon scoren. Terug bij de keuringstent even op zoek gegaan naar een slaapplaats. Een twingo kan je ombouwen naar een twee persoons bed, maar binnen slapen is toch wat comfortabeler.
Marcel zou met "een fransman" op de kamer liggen in een luxe hotel waar de organisatie verbleef, Arthur en Ans zaten met de rest in een ander hotel vlak om de hoek, en daar was nog één bed vrij, en natuurlijk de Formule1 en andere cheap hotelletjes. Uiteindelijk maar voor de meest luxe optie gegaan, hoog polig tapijt onder het slaapmatje in de slaapzak, met de kans dat de fransman niet op kwam dagen en er dus een bed beschikbaar was. Tegen zessen met Marcel naar het hotel, om een beetje goede sier te maken bij de orga wilde Marcel alvast wat foto's uploaden. Om 1900 nog een korte presentatie voor de genodigden meegemaakt en 's avonds was er een diner met feest waar voor niet deelnemers en genodigden de nodige kosten aan verbonden waren. Gelukkig kom Marcel met de nodige korting een bandje voor mij regelen, dus de avond was ik ook onder de pannen. Om 2300 weer in de hotelkamer, en nog geen spullen van de fransman, dus mijn nachtje zag er hoopvol uit. Nog snel wat foto's uploaden, stukje voor Rallymaniacs de lucht in gooien en om 0:00 werd het bed toch in beslag genomen. Mobiel bellen in frankrijk is kennelijk gratis voor de fransen, want dat was dus het enige wat hij deed. Inmiddels was het twee uur geworden, had ik een lange ( en koude) dag achter de rug en was het slapen op de grond ook geen enkel probleem meer.

(straks meer)