Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Alentejo rally 8-15 september 2012  (gelezen 3467 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Alentejo rally 8-15 september 2012
« Reactie #15 Gepost op: 08-09-2012, 18:32 »
He mannen, veel plezier daar. We wachten wel op stoeren verhalen!
En laat je niet gek maken, het roadbook klopt altijd!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Alentejo rally 8-15 september 2012
« Reactie #16 Gepost op: 10-09-2012, 19:25 »
volgens mij is het genieten daar als ik de twitter berichten mag geloven van gerjan.
Jammer dat er geen tussentijds klassement te zien is.
Ben benieuwt hoe ktm640 het doet.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Alentejo rally 8-15 september 2012
« Reactie #17 Gepost op: 12-09-2012, 00:22 »
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Alentejo rally 8-15 september 2012
« Reactie #18 Gepost op: 15-09-2012, 16:46 »
Toehoren mensen, julie zijn terug, verhalen, foto's.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Alentejo rally 8-15 september 2012
« Reactie #19 Gepost op: 16-09-2012, 13:32 »
Was inderdaad genieten van technisch uitdagende ritten met steile klimmen en dito afdalingen :) :) .  Was wel erg warm en enorm stoffig! Heel  veel gedoe ook over de puntentelling en omdat er toch veel te veel betere rijders van de partij waren, heb ik me daar niet druk over gemaakt. Gebeurde echter regelmatig dat de dagwinnaar die tijdens de briefing werden genoemd, de volgende dag niet meer in de top 3 voorkwamen en waren vervangen door andere namen. Ondanks dat stonden aan het eind van de rally drie terechte winnaars op het podium.

Was een keer even tweede in een dagklassement, maar na het schrappen van een verborgen cp in de proef en het toevoegen van een nieuw cp buiten de proef (er waren veel rijders niet langs de fotograaf gekomen!) was ik plotseling uit het dagklassement verdwenen. Heb niet gekeken waar ik daarna stond want was een turbulente avond en er vloog zelfs een laptop door de lucht :o . Voor mij reden om helemaal niet meer naar de stand te kijken, maar op de laatste avond toch even gespiekt: 10e.

Er zaten veel mooie klimmen in de routes en een stuk of 8 erg moeilijke klimmen waar lang niet iedereen boven kon komen. Op 3 klimmen na ben ik die de eerste keer omhoog gereden, waaronder de bekende "Sandenhill". Twee ander klimmen had ik 2 keer voor nodig en één klim heb ik niet gehaald. Was de eerste keer eigenlijk boven, maar daar blokkeerden 2 rijders het pad en ik kon daar niet meer langs. Na deze rijders geholpen te hebben in de volle zon  had ik niet genoeg energie voor een goede nieuwe poging.

Buiten de genoemde klimmen niet één keer gevallen en heerlijk gereden. Was een leuke groep dus ook in de avond was het gezellig. Hotels waren redelijk tot erg goed (:Tivoli) net als het eten.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Alentejo rally 8-15 september 2012
« Reactie #20 Gepost op: 16-09-2012, 13:55 »
Leuk te horen Rob!

Ik kwam zelf de 'Sanden' niet op, was halverwege de dag, bloedje heet en uiteindelijk kwamen die dag maar 3 deelnemers boven. Zelf 2 keer geprobeerd maar had geen energie meer over.. Uiteindelijk het laatste stukje naar boven geklommen, niet alleen om een stempel te halen maar ok mijn camelbag te vullen. Hijgend boven gekomen waar ik moest kiezen tussen ademhalen en drinken.. ondanks de dorst stond ademhalen op 1  ;D


Denk dat deze foto van een andere deelnemer veel zegt over 2011...






Technisch zeker uitdagend denk ik en wat mij ook opviel is dat het kaliber (niveau van rijkunst) van de deelnemers zorgt voor strubbelingen, na dag 1 lijkt iedereen toch ineens uber fanatiek te worden en het regelement niet meer te kennen  ;D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Alentejo rally 8-15 september 2012
« Reactie #21 Gepost op: 16-09-2012, 17:54 »
Klaas was er dit jaar ook weer bij, maar ik weet niet of hij dit jaar wel de  Sandenberg heeft gehaald. Hij moest wel de laatste 100 km van de rally flink afzien nadat hij bij een afdaling hard voorover eraf was gevallen en met pijnlijke (gekneusde?) ribben en een dikke  pols de rally heeft uitgereden.!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 165
Alentejo rally 8-15 september 2012
« Reactie #22 Gepost op: 16-09-2012, 21:21 »
Was een fantastische week! Vreselijk veel geleerd. Was mijn eerste rally, eerste echte roadbooktrip en eerste keer in de bergen. In de uitslag kom ik niet voor maar ik heb er niet minder plezier om gehad.
Waren hellingen en stenen om bang van te worden (werd ik ook en heb een paar hellingen laten liggen). Schapepaadjes, singeltracks, snelle paden, zand, stenen, alles zat erin. Heb nog wat mogen macgyveren onderweg en veel zweten. Ergens tussen de 30 en 43(!) graden.
Gerjan heeft dit top georganiseerd met goede begeleiding en de groep was erg leuk.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Alentejo rally 8-15 september 2012
« Reactie #23 Gepost op: 16-09-2012, 21:29 »
Was een fantastische week! Vreselijk veel geleerd. Was mijn eerste rally, eerste echte roadbooktrip en eerste keer in de bergen. In de uitslag kom ik niet voor maar ik heb er niet minder plezier om gehad.
Waren hellingen en stenen om bang van te worden (werd ik ook en heb een paar hellingen laten liggen). Schapepaadjes, singeltracks, snelle paden, zand, stenen, alles zat erin. Heb nog wat mogen macgyveren onderweg en veel zweten. Ergens tussen de 30 en 43(!) graden.
Gerjan heeft dit top georganiseerd met goede begeleiding en de groep was erg leuk.


Leuk om te horen!!! Hoe beviel de Rejiue?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 165
Alentejo rally 8-15 september 2012
« Reactie #26 Gepost op: 17-09-2012, 18:52 »

Leuk om te horen!!! Hoe beviel de Rejiue?
Heel goed, liep als een zonnetje (yamaha natuurlijk;)Het enige wat me slecht beviel was dat ik de licht/start schakelaar boven de roadbook had gemonteerd. Dat was lastig als ik hem bvb doodremde van de helling af of na een val op de helling weer moest starten. Gebeurt me een volgende keer niet meer ;)
Ook het nomadtankje van 4 liter achterop beviel prima. Gerjan dacht dat ik er last van zou hebben, maar dat was niet zo. Ik zag bij een ander zo'n plastic zijtank voor een ktm kapot gaan na een val. Die nomad heeft echt de grond wel flink gekust maar is oersterk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Alentejo rally 8-15 september 2012
« Reactie #27 Gepost op: 17-09-2012, 19:35 »
mijn nomad tankje heeft de tuareg rally ook overleeft, en zat niet in de weg.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Alentejo rally 8-15 september 2012
« Reactie #28 Gepost op: 17-09-2012, 21:29 »
Was een keer even tweede in een dagklassement, maar na het schrappen van een verborgen cp in de proef en het toevoegen van een nieuw cp buiten de proef (er waren veel rijders niet langs de fotograaf gekomen!) was ik plotseling uit het dagklassement verdwenen. Heb niet gekeken waar ik daarna stond want was een turbulente avond en er vloog zelfs een laptop door de lucht :o . Voor mij reden om helemaal niet meer naar de stand te kijken, maar op de laatste avond toch even gespiekt: 10e.


10e ::)  helemaal geweldig Rob, er zaten 7 man voor je die alle rally,s in de wereld incl. de Redbull Romaniacs hebben gereden. Een nationaal enduro kampioen heeft de Rally gewonnen en dan zat er ok nog een ultra fitte club kampioen voor je. Dus voor mij ben je gewoon de beste.
en het probleem met het domme waypoint was dat de ervaren rally kanonnen gewoon alle waypoints gedurende de hele rally hebben aangedaan en Hendri zat op de Tripy track 100m links van het waypoint, dit om de reden dat mijn extra GPSen in Australie zijn. Okay dat kost dan een laptop des al niet te min heb ik een topweek gehad en heb ik ontzetten gelachen, sterker nog ik lach nog steeds en dan het duo Wette hoe mooi wil je de wereld hebben. oh ja over het duo mogen we niets vermelden.


Rob en Gabe ik ben super trots op jullie, wat een topweek

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Alentejo rally 8-15 september 2012
« Reactie #29 Gepost op: 19-09-2012, 08:49 »
Leuke verhalen weer...
Dit jaar zelf geen rally gereden, maar heb m'n zinnen gezet om dat volgend jaar in te halen. Naast Albanie wil ik ook de Alentejo gaan rijden..... (op de Beta uiteraard !)

Kan niet wachten..... (maar misschien maar beter van wel, want ik moet conditioneel nog wel even wat gaan inhalen :D )

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011