Zoooo, dat was me het ritje wel weer. Woensdag na het eten vertrokken met Jonathan, regen-regen-regen (zoals voorspeld) en file (niet voorspeld), we hebben een hotel bij een autohof gepakt bij Magdeburg en dat is erg goed bevallen. Alternatief was om 3:00 's nachts het bivak niet kunnen vinden... Donderdag fris en droog de laatste 150 km gereden om aan te komen in een gigantisch bivak met grote (semi) profi teams.
Het terrein was erg modderig dus eerst te voet het ARM kamp gezocht waar Marcel, Erwin en Irene al waren, uiteindelijk dus met zijn vijven.
De technische keuring was heel schattig op het dorpsplein van Hohenmölsen, wat wel weer een leuk sfeertje gaf.
Nadat voornamelijk de rugzak was gecheckt op hi vis hesje, verbandtrommel en reservebatterijen voor de stoflamp (oja, en of Wortel wel alle verplichte sponsorstickers had geplakt) kregen we de startpermissiesticker.
Donderdag verder koud maar wel droog. We hebben uit de verschillende voorraden een lekkere pasta gemaakt en vroeg naar bed, de wekker stond op 4:45 (echt!).
Vrijdag begon de rally, na een ontbijtje in de feesttent stonden we om 5:30 startklaar en heel duits starten we precies op tijd. Na een paar lange snelle bochten ging de route al snel een lager deel van de afgraving in en stond ik na 3 km al met mijn voorwiel vast in de zuigende drek. De route wisselde af tussen laag in de groeve (nat), wat snelle pistes en een paar hele slechte waterbakken. Op onderstaande foto links is geen sloot … het is de route.
We hadden dat punt zowel op de eerste als de tweede dag (in tegengestelde richting) en het was slopend. Uiteindelijk werden er allerlei nieuwe paden bovenlangs gecreëerd (die ik op de foto ook te pakken had), hier legde ik hem heuvelaf neer (wat echt zwaar tillen was) en was ie ook meteen mooi verzopen (200x trappen). Deze stukken koste mij telkens veel energie waardoor de stukken erna ook slordig gingen. De eerste dag reden we 6 rondes van +- 40 km met ieder 7 CP's, voor ieder gemist CP kreeg je een uur straftijd. Van de motoren hebben er maar een stuk of 5 beide dagen alle CP's gepakt (Erwin!) waardoor de klassering uiteindelijk is bepaald door het aantal CP's dat je wel gepakt hebt. Ikzelf vond dat ik (zeker de eerste dag) niet heel sterk gereden had, toch laat ik 100 man achter me (die dus gewoon eerder gekapt zijn). Ik heb uiteindelijk 4 ronden afgemaakt.
Voor het materiaal was het ook niet best, al heb ik geen problemen gehad (sterker nog, de XR deed het weer top!):
Zaterdag de 2e WP, weer iets na zessen van start. Je kon merken dat het droger was en dat de vrachtauto's het mooi hadden aangereden. In het begin heb ik iets rustiger aangedaan om krachten te sparen. Ik snapte inmiddels dat een goeie score afhing van het pakken van de meeste CP's, dus constant rijden en de 6 uur volmaken. Ik reed stukken lekkerder en bleef veel fitter (met af en toe een korte pauze):
Toen ik om 11:15 aan mijn laatste rondje begon wist ik dat ik hem niet vol kon maken (daar had ik zeker een uur voor nodig) maar ik had nog genoeg energie om nog even lekker te knallen en CP's te pakken. Om 11:59:40 had ik CP4 waardoor ik 'slechts' 3 uur straftijd had (de meeste andere hadden veel meer!), echt een topafsluiting.
's middags de auto's en vrachtauto's (die reden van 13:00 tot 19:00) gekeken:
Iemand schreef dat de ARM-ers het goed hadden gedaan (met 4 man in de top 25) maar het werd sowieso een Nederlands feestje met 4x4 Ermelo op 1 in de auto's >2 liter (met een hele snelle Landcruiser), Johan Elfrink op 1 in de vrachtauto's onder de 7.5t en Leon de Wit op 1 in de vrachtauto's boven 7.5t met een mooi stuk zelfbouw (leuke gasten ook, 'tja, dat chassis hadden we nog liggen') Scania/Mercedes/en-nog-zo-wat:
Weer een mooi evenement. Ik had me voorgenomen de XR maar eens weg te doen (kom er weinig aan toe met 3 kleine kinderen), maar dat voornemen is weer ingetrokken!
Erwin/Irene/Marcel en Jonathan, bedankt voor de sportieve gezelligheid!
Vooruit, nog één plaatje dan: