Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Baja 300 eind mei 2014  (gelezen 15772 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4366
Re: Baja 300 eind mei 2014
« Reactie #45 Gepost op: 01-06-2014, 16:26 »
Netjes gedaan!
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Baja 300 eind mei 2014
« Reactie #46 Gepost op: 02-06-2014, 09:19 »
zo te zien weer een straftijd festijn, veel gemiste waypoints. knap gedaan van de mannen!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3420
Re: Baja 300 eind mei 2014
« Reactie #47 Gepost op: 02-06-2014, 16:47 »
Goed gedaan allemaal! En dankzij Erwin stijgt de inruilwaarde van een XR400 weer.  :)
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Baja 300 eind mei 2014
« Reactie #48 Gepost op: 02-06-2014, 21:32 »
 
Zoooo, dat was me het ritje wel weer. Woensdag na het eten vertrokken met Jonathan, regen-regen-regen (zoals voorspeld) en file (niet voorspeld), we hebben een hotel bij een autohof gepakt bij Magdeburg en dat is erg goed bevallen. Alternatief was om 3:00 's nachts het bivak niet kunnen vinden... Donderdag fris en droog de laatste 150 km gereden om aan te komen in een gigantisch bivak met grote (semi) profi teams.
 

 
 

 

 
 
Het terrein was erg modderig dus eerst te  voet het ARM kamp gezocht waar Marcel, Erwin en Irene al waren, uiteindelijk dus met zijn vijven.
 

 
 

 

 
 
De technische keuring was heel schattig op het dorpsplein van Hohenmölsen, wat wel weer een leuk sfeertje gaf.
 

 
 

 

 
 
Nadat voornamelijk de rugzak was gecheckt op hi vis hesje, verbandtrommel en reservebatterijen voor de stoflamp (oja, en of Wortel wel alle verplichte sponsorstickers had geplakt) kregen we de startpermissiesticker.
 

 
 

 

 
 
Donderdag verder koud maar wel droog. We hebben uit de verschillende voorraden een lekkere pasta gemaakt en vroeg naar bed, de wekker stond op 4:45 (echt!).
 

 
 
Vrijdag begon de rally, na een ontbijtje in de feesttent stonden we om 5:30 startklaar en heel duits starten we precies op tijd. Na een paar lange snelle bochten ging de route al snel een lager deel van de afgraving in en stond ik na 3 km al met mijn voorwiel vast in de zuigende drek. De route wisselde af tussen laag in de groeve (nat), wat snelle pistes en een paar hele slechte waterbakken. Op onderstaande foto links is geen sloot … het is de route.
 

 
We hadden dat punt zowel op de eerste als de tweede dag (in tegengestelde richting) en het was slopend. Uiteindelijk werden er allerlei nieuwe paden bovenlangs gecreëerd (die ik op de foto ook te pakken had), hier legde ik hem heuvelaf neer (wat echt zwaar tillen was) en was ie ook meteen mooi verzopen (200x trappen). Deze stukken koste mij telkens veel energie waardoor de stukken erna ook slordig gingen. De eerste dag reden we 6 rondes van +- 40 km met ieder 7 CP's, voor ieder gemist CP kreeg je een uur straftijd. Van de motoren hebben er maar een stuk of 5 beide dagen alle CP's gepakt (Erwin!) waardoor de klassering uiteindelijk is bepaald door het aantal CP's dat je wel gepakt hebt. Ikzelf vond dat ik (zeker de eerste dag) niet heel sterk gereden had, toch laat ik 100 man achter me (die dus gewoon eerder gekapt zijn). Ik heb uiteindelijk 4 ronden afgemaakt.
 

 
 
Voor het materiaal was het ook niet best, al heb ik geen problemen gehad (sterker nog, de XR deed het weer top!):
 

 

 
 
Zaterdag de 2e WP, weer iets na zessen van start. Je kon merken dat het droger was en dat de vrachtauto's het mooi hadden aangereden. In het begin heb ik iets rustiger aangedaan om krachten te sparen. Ik snapte inmiddels dat een goeie score afhing van het pakken van de meeste CP's, dus constant rijden en de 6 uur volmaken. Ik reed stukken lekkerder en bleef veel fitter (met af en toe een korte pauze):
 

 
Toen ik om 11:15 aan mijn laatste rondje begon wist ik dat ik hem niet vol kon maken (daar had ik zeker een uur voor nodig) maar ik had nog genoeg energie om nog even lekker te knallen en CP's te pakken. Om 11:59:40 had ik CP4 waardoor ik 'slechts' 3 uur straftijd had (de meeste andere hadden veel meer!), echt een topafsluiting.
 

 
 
's middags de auto's en vrachtauto's (die reden van 13:00 tot 19:00) gekeken:
 
 
 

 
 
Iemand schreef dat de ARM-ers het goed hadden gedaan (met 4 man in de top 25) maar het werd sowieso een Nederlands feestje met 4x4 Ermelo op 1 in de auto's >2 liter (met een hele snelle Landcruiser), Johan Elfrink op 1 in de vrachtauto's onder de 7.5t en Leon de Wit op 1 in de vrachtauto's boven 7.5t met een mooi stuk zelfbouw (leuke gasten ook, 'tja, dat chassis hadden we nog liggen') Scania/Mercedes/en-nog-zo-wat:
 

 
 

 

 
 
Weer een mooi evenement. Ik had me voorgenomen de XR maar eens weg te doen (kom er weinig aan toe met 3 kleine kinderen), maar dat voornemen is weer ingetrokken!
 

 
 
Erwin/Irene/Marcel en Jonathan, bedankt voor de sportieve gezelligheid!




Vooruit, nog één plaatje dan:


 
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Baja 300 eind mei 2014
« Reactie #49 Gepost op: 02-06-2014, 22:03 »
Mooi gedaan , leuk evenement dus .
lijkt me ook wel is leuk om te rijden , hopelijk volgend jaar is .
Tja die Erwin heeft weer top gereden .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Baja 300 eind mei 2014
« Reactie #50 Gepost op: 05-06-2014, 12:28 »
Ik kan nu ook wel even een berichtje typen terwijl we op Æro (DK) in de tent de bui af liggen te hangen te zitten te wachten.
De Baja begon weer lekker nat met zelfs wat lekkage in de bus onderweg. Marcel was er al eerder en zelfs zo op tijd dat hij met z'n nieuwe monstertruck al alle plekjes vergeleken had om uiteindelijk een mooie droge zand/grind terp voor ons te reserveren.
Voor het slapen nog een afpies lintje voor Jeroen en Jonathan gespannen en de volgende ochtend konden we nog maar net de deur van de bus ver genoeg open doen om er uit te komen. De nieuwe buren hadden hun caravan pal naast onze bus gezet ! Gelukkig zat er nog geen tent aan vast dus na even vragen werd deze met een flinke Unimog een metertje opgeschoven. Deze buurman reed een zijspan met een dik Aprillia V twin blok en dat klinkt erg mooi.
J&J kwamen ook aan en daarvoor was aan de andere kant ook nog mooi plek.
De keuring was weer op het plein midden in het dorp.  Ik blijf het leuk vinden hoe je in NL liefst overal weggekeken wordt en dat we daar toch vooral met de hele karavaan door het dorp moeten komen voor de keuring. We hebben de lokale middenstand gesponsored als dank (en omdat een apfelstrudel met koffie best smaakt).
Bij de briefing hoorden we - net als vorig jaar - dat dag 1 & 2 verwisseld werden vanwege de nattigheid.  Geen briefing om over te slaan dus. Verder is er nog een stukje uit de route gehaald.

1e dag rally. Lekker gereden, eigenlijk geen fouten gemaakt op 1 vlag na die ik niet had gezien bij het passeren.  (Ik had hem verder verwacht ook vanwege het niet op 10 tallen meters een waypoint kunnen projecteren in de GPS V). 2 splitsingen verder even terug gereden maar.
Bij de Baja zijn altijd een paar aanwijzingen met een koers en een afstand waar dan weer een vlag staat. Daar kun je nooit recht op af rijden en meestal is het echt wel nodig dit punt in je gps te zetten (project waypoint). Dit keer waren ze wel erg eenvoudig en bijna in een rechte lijn te vinden.
De rondjes gaan erg lekker en eigenlijk al in de 2e ronde weet ik de route en wat er komen gaat.
Vandaag 6 rondes plus een stukje dus voor de 7e keer bij de splitsing rechts naar de finish waar de goede man mij zijn timingapparaatje laat zien. Ik snap eerst niet eens wat hij bedoelt maar het display zegt 12:04. Shit. Gewoon te laat binnen om nog uit te mogen klokken. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt.
De 2e dag sta ik samen met Jochen - een Duitser die ook XR400 rijdt en ik de eerste dag steeds tegenkwam - op de 2e startrij. Dat is leuk "knokken".
Deze dag maak ik wel een stomme fout. Niet lang na de start zijn er 2 koers/afstand aanwijzingen achter elkaar. Dat is dus 100% kans op een checkpoint. Ik vul de 2e koers en afstand in vanaf het eerste punt en rij een mooie steile heuvel op de mijn uit. Dat kan het toch echt niet zijn dus terug naar de beginvlag. Daar staat Jeroen intussen ook. Pas na het nog een keer de verkeerde invullen zie ik dat ik de verkeerde heb. Oepsie.
Verder zijn vandaag echt ideale omstandigheden voor daar. Niet al teveel schlamm, hier en daar een plas waar je omheen moet.  Helaas staat m'n mede XR400 strijder net voor me stil met water tot de tank. Hij geeft op, ik weet dat ik deze plas niet in moet. (Iets met brood en dood.) De snelle paden beginnen nog maar net een beetje te stoffen en zonder zicht knallen hou ik niet zo van. Voor mij liever een natte dan een droge Baja dus.
Het ene zware schlamm pad dat we gisteren andersom reden kun je vrij makkelijk omheen. Aan het eind ervan in de 3e ronde zie ik een orga auto staan en ik neem aan dat die daarop controleerden.  Gelukkig niet gedaan dus maar in de laatste ronde staat er orga aan het begin juist deze detour aan te geven. Ook fijn.
Vandaag gaat het niet zo vlot met de route in m'n hoofd krijgen. Ronde na ronde gebruik ik wel het roadbook maar dat gaat wel zonder op de teller te letten. Dit keer na 5 ronden wel op tijd binnen, snel naar de wasstraat voordat er een enorme rij staat en daarna nog even spannend omdat ik was vergeten de timing uit te laten lezen binnen 45min. Gelukkig krijg je daar geen straf voor.

O ja. 5e worden met de XR is supercool



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Baja 300 eind mei 2014
« Reactie #51 Gepost op: 05-06-2014, 13:45 »
Top leuk verslag Erwin . 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 380
Re: Baja 300 eind mei 2014
« Reactie #52 Gepost op: 22-06-2014, 18:01 »

Net filmpje in elkaar gezet, mooie manier om beetje bij te komen van de MS1000.




http://youtu.be/vRwnd-6C_U8

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Baja 300 eind mei 2014
« Reactie #53 Gepost op: 23-06-2014, 16:30 »
mooi filmpje!


is alleen dag 2 zeker want het is al aardig "droog" en "moddervrij"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 380
Re: Baja 300 eind mei 2014
« Reactie #54 Gepost op: 23-06-2014, 16:55 »
Zit van beide dagen beelden bij, maar inderdaad hoofdzakelijk van dag 2.

BTW de resultaten van WP 2 (dag2) staan nu ook op de website.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: Baja 300 eind mei 2014
« Reactie #55 Gepost op: 24-06-2014, 14:29 »
Leuk artikel (6 pagina's) in de nieuwe Motorrad Abenteuer met foto's  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3420
Re: Baja 300 eind mei 2014
« Reactie #56 Gepost op: 24-06-2014, 16:13 »
Damn, leuk filmpje! Veel herkenbare stukjes, maar al dat water heb ik nog nooit gezien ...
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Baja 300 eind mei 2014
« Reactie #57 Gepost op: 05-07-2014, 17:01 »
En daar zijn dan eindelijk ook de foto's