Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: dakar met een ktm 640 adventure  (gelezen 1083 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
dakar met een ktm 640 adventure
« Gepost op: 02-01-2007, 19:18 »




http://dakar101.com/bike/

Ben benieuwd. Zit best veel werk in, uitlaat, tank rb houder, watertank etc.... Wat zou het allemaal kosten, 2 adventure's?

edit: privateer trouwens deze deelnemer, en

Citaat
As for the bike mods, it started life as a standard 640 ADV with 10,000 of my own miles on it.

en

Citaat
After months of building and testing the bike came together in a what will hopefully get me to the finish. Initially I had hoped it would save me some substantial money over the cost of a new 525 or a used 660 but in the end I don't think I saved much. 

The cost of a new 660 front end-triple clamps, fork tubes, brake, bellypan, etc. and the extra mods ran up my bill more than I thought. I guess that is how the Dakar goes though. Everyone I have spoken with seems to have spent more than they budget for but by the time you get close to the race you are in so deep you can't afford not to keep going.

Volgende keer dus maar een 525 Meca  ;)





respect


Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: dakar met een ktm 640 adventure
« Reactie #1 Gepost op: 02-01-2007, 19:38 »
Als je race to Dakar kijkt zie je ook af en toe een 640 Adventure in beeld. Maar wat daaraan nog standaard is? ??? ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: dakar met een ktm 640 adventure
« Reactie #2 Gepost op: 02-01-2007, 19:58 »
Mooi toch, ollanders zeuren teveel.
Ik zeg je hij haalt de finish, the write spirit!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: dakar met een ktm 640 adventure
« Reactie #3 Gepost op: 04-01-2007, 05:04 »
Als privateer kun je op bijna alles de finish halen.

Feit is tegen de professionele teams kun je niet op, dus gewoon uitrijden, nadenken en je spullen sparen.

OP een 450 zul je niet winnen in het algemene klassement, Yamaha heeft dat wel eens gedaan en heeft voor een rijder 17 motorblokken nodig gehad.

De sfeer is juist uitrijden, goede support maakt het makkelijker voor de rijder.

Verassing zullen altijd mogelik zijn, een etappe winst of een goede resultaat .

Een KTM, een BMW, Honda of Yamaha of Suzuki en ja ook Nol Bikker op zijn Kawa kunnen de finish halen.