Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: iPhone navigatie  (gelezen 3293 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
iPhone navigatie
« Gepost op: 14-03-2016, 17:30 »
Ik ben wel benieuwd wie er hier een iPhone gebruikt voor de navigatie. Ik heb een iPhone 5S liggen die ik over heb, dus die kan daar goed voor dienen. Ik heb nu een Hitcase voor de iPhone, hoewel die geweldig waterdicht is en goed als action cam kan dienen, werkt dat dus niet voor navigatie, want ik kan hem niet opladen in die case. Dus...


- Welke apps gebruiken jullie op de iPhone voor navigatie en waarom die?
- Welke case gebruik je om hem stof- en waterdicht op je stuur te monteren en tegelijkertijd op te laden?


Thanks!

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: iPhone navigatie
« Reactie #1 Gepost op: 14-03-2016, 18:56 »
Heb geen i phone maar osmand voor ios is nog geen optie. De app heeft niet dezelfde functionaliteit als de android versie.
Wanneer  je alleen een track wilt volgen is het heel misschien een optie.
Succes

Verstuurd vanaf mijn SM-T113 met Tapatalk

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: iPhone navigatie
« Reactie #2 Gepost op: 14-03-2016, 19:20 »
Twonav is heel goed op Android. member heeft het volgens mij op iphone geprobeerd.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: iPhone navigatie
« Reactie #3 Gepost op: 14-03-2016, 23:40 »
Grappig dat er draadjes zijn over Android en Windows tablet navigatie, maar eigenlijk niets over de iPhone. :) Dat had ik niet verwacht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: iPhone navigatie
« Reactie #4 Gepost op: 15-03-2016, 06:38 »
De Iphone is voor de decadente mens  :-X, Android en Windows voor de zelfstandigen en avonturiers.
Best logisch dat er geen topic over is op ARM  :D
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: iPhone navigatie
« Reactie #5 Gepost op: 15-03-2016, 07:28 »
Hmmmm...

Dan ga ik maar weer... :(




;)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: iPhone navigatie
« Reactie #6 Gepost op: 15-03-2016, 08:59 »
De Iphone is voor de decadente mens  :-X , Android en Windows voor de zelfstandigen en avonturiers.
Best logisch dat er geen topic over is op ARM  :D

 ;D

Op ADVRider zijn er zat die met een iphone rijden. Voor Android heb je meer goedkope en/of hufterproof toestelletjes.
Windows tablet navigatie is de afwijking van Fred  :-X
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: iPhone navigatie
« Reactie #7 Gepost op: 15-03-2016, 22:02 »
En dan te bedenken dat ik net weer een Lumia Windows Phone op mijn stuur heb gemonteerd als algemene navigatie. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: iPhone navigatie
« Reactie #8 Gepost op: 15-03-2016, 22:58 »
Twonav is heel goed op Android. member heeft het volgens mij op iphone geprobeerd.
Maar nooit geprobeerd op de motor

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: iPhone navigatie
« Reactie #9 Gepost op: 23-05-2016, 15:53 »
Ik gebruik de tomtom app voor de Iphone.. Rete duur, maar werkt goed, ben er mee door Engeland en Frankrijk geweest.


Opladen gaat via een usb - 12 v plug terwijl die droog in de tanktas ligt.


Ik navigeer overigens op de tomtom mevrouw-stemgeluid via zo'n helm intercom, werkt goed genoeg voor mij!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: iPhone navigatie
« Reactie #10 Gepost op: 18-04-2018, 08:39 »
Weet iemand hier hoe je ios zo ver krijgt om een gpx bestand als mailbijlage te openen met een app? Een maat van me heeft een iphone, ik heb hem een paar tracks gemaild maar we krijgen dat ding niet aan bet verstand om de gpx in  een navi app te openen.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: iPhone navigatie
« Reactie #11 Gepost op: 18-04-2018, 09:36 »
Weet iemand hier hoe je ios zo ver krijgt om een gpx bestand als mailbijlage te openen met een app? Een maat van me heeft een iphone, ik heb hem een paar tracks gemaild maar we krijgen dat ding niet aan bet verstand om de gpx in  een navi app te openen.


Ligt een beetje aan hoe recent het iOS besturingssysteem is.


In het mailtje de track bijlage 'downloaden', vervolgens op klikken om te openen en dan krijg je een hoop xml abracadabra te zien. Rechtsboven zie je  het 'deel' ikoon. Klik daar op een scroll door de app ikoontjes totdat je bijvoorbeeld 'Kopieer naar OSMAND' of 'Kopieer naar Scenic' of welke app je ook gebruikt. Klik daarop en voila.

Bij veel van die apps kan je ook direct vanuit Dropbox of iCloud tracks openen.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: iPhone navigatie
« Reactie #12 Gepost op: 18-04-2018, 10:24 »
Werkt best goed zoals hierboven beschreven. Ik gebruik Pocket Earth, kan daarin direct track laden vanuit de mail. Maar ik gebruik wel de laatste IOS, maar dat moet op een 5s ook kunnen nog

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: iPhone navigatie
« Reactie #13 Gepost op: 18-04-2018, 11:05 »
Top. Bedankt mannen. Komen we uit.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: iPhone navigatie
« Reactie #14 Gepost op: 18-04-2018, 18:11 »
Osmand schijnt eindelijk te kunnen navigeren op iOS. Ben benieuwd of dat bevalt. Ik heb nu een aantal alternatieven zoals Orux,Locus, TwoNav en Viewranger getest maar OsMand op Android blijft de beste (goedkoopste goeie) app wat mij betreft.

Any Comments?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan