Wij kunnen er een kwartiertje op racen. Wij zitten op 200 bar vanwege de veiligheid, maar de auto-industrie is op dit moment bezig met 600 bar dacht ik. Anders is het inderdaad niet te doen.
Onze waterstof wordt geleverd door Greenchoice, onze grootste sponsor, deze produceert waterstof uit 'Groene' energie. Dwz zonnecellen, windmolens, etc.. Ook die zijn niet helemaal groen want het produceren van de apparaten die groene energie leveren kost ook gewoon fossiele brandstof. Maar ja, je moet ergens beginnen.
Het ding weegt ongeveer 300 kg, tegenover een benzinekartje van 70/80 kg (zonder coureur uiteraard).
Tja, op dit moment is benzine nog goedkoper/makkelijker maar die industrie ontwikkelt zich nog maar weinig. Waterstof daarentegen is pas net begonnen.
Over een half jaar doen wij mee aan de Formula Student A1 klasse. Hierin rijden door studenten gebouwde racewagens op alternatieve brandstoffen, motoren etc. Ik denk dat het een leuke test zal zijn omdat wij volgens mij als enige iets met waterstof gaan doen. Maar in dit klassement zitten dus ook bio brandstoffen, gewone brandstoffen en accu's. Hieruit wordt dan vergeleken wie het meest energiezuinig is.