Ik snap het niet helemaal: Je hebt een Honda XR650 en een CR250. Dan lijkt het *mij* duidelijk: De XR650 (R of L?) gebruik je voor allroad werk, dus 50/50 tot 90% asfalt. En de CR voor echt offroad: 90% offroad, en af en toe een stukje verbinding. Dus de XR krijgt TKC80's, Karoo of vergelijkbare banden, en de CR Kenda Trakmaster, XT754 of AC10.
Maar jij wil met je CR gaan allroaden? Is het een echte enduro, met een 'wide ratio' bak? Anders loopt-ie bij 100 of zo al in de begrenzer...
Wat ga je dan met je XR doen? Alleen snelweg?
Het zal ongetwijfeld kunnen, en een kick geven. Als je er lol aan hebt moet je je zeker niet tegen laten houden door mij!
Over de Trakmaster NHS of DOT: Ik heb altijd DOT Trakmasters gehad, maar ik weet dat van de XT754 ook 1 versie is met een zachter karkas. Die is niet toegestaan voor de openbare weg, alle andere varianten wel. Misschien is dat de aanleiding van de verwarring. Al is dit ook wel gespecialiseerde materie waar weinigen zich in verdiept hebben. Dus het kan ook gewoon onkunde zijn...