Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motor importeren  (gelezen 1689 keer)

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Motor importeren
« Gepost op: 16-06-2006, 16:42 »
Is het importeren van een motor nu veel goedkoper als er een in nederland kopen of niet? Ik lees her en der dat je aan de grens alsnog BPM en andere belasting moet betalen, dus hoeveel scheelt het nu echt als ik een nieuwe of bijna nieuwe 640 adventure in duitsland koop en importeer of em gewoon hier koop?
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Motor importeren
« Reactie #1 Gepost op: 16-06-2006, 16:57 »
Het kan inderdaad aardig schelen.
Wij hebben en BMW F650 uit duitsland geïmporteerd en dat scheelde toch minimaal wel 1000 euries met de prijzen in nederland.
Oppassen blijft geboden, want het is niet per definitie goedkoper. Wel even goed zoeken dus.
Er zijn nog enkele andere voordelen aan het importeren uit duitsland:

Doorgaans zeer goed onderhouden motoren. Duitsers zijn erg grondig en volgens het boekje. "Scheckheft" gepflegt heet dat en dan is inderdaad het onderhoudsboekje perfect ingevuld.

Bij enduro's hebben de motoren doorgaans minder te lijden gehad. In duitsland rijdt men gewoon veel minder offroad en als, dan niet in zwaar klapzand en bagger. Betere kwaliteit dus want een enduro van pak em beet 3 jaar oud heeft in nederland al heel wat maisplakken gezien!

Meer keuze. Enkele typen motoren zoals inderdaad de Adventure zijn in nederland gewoon schaars.

Goed plan dus, maar wel met het koppie!

O ja, en ff opletten waa het is natuurlijk, want het kan ook een pleuris eind rijden zijn....

Suc6
Arjen

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Motor importeren
« Reactie #2 Gepost op: 17-06-2006, 17:58 »
Kan het alleen maar bevestigen.

Wij hebben net een DRZ-400e uit duitsland gehaald. Die was hier in NL zeker € 1000,- duurder geweest....
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Motor importeren
« Reactie #3 Gepost op: 19-06-2006, 10:26 »
Ja, het kan echt heel veel schelen. Ik heb mijn adventure ook uit Duitsland gehaald, stond gelukkig net over de grens.
BPM is afhankelijk van leeftijd, hoe ouder de motor hoe lager de BPM. En er moet ook minimaal 6000 km op de teller staan, anders zien ze de motor ook als nieuw en moet je de volledige BPM betalen.
Bij een nieuwe motor zal het wel eens kunnen zijn dat je op deze manier meer moet betalen dan in Nederland.

Voor een volledige handleiding over het importeren moet je even op motorforum zoeken. Tenminste, daar staat dacht ik de topic met een compleet verhaal.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Motor importeren
« Reactie #4 Gepost op: 20-06-2006, 17:16 »
Vorig jaar nog een suzuki freewind uit duitsland gehaald.
Van 1998 met 8000 km. Betaald 1950 euro. Klasse 1 motor.
keuring en bpm kwam er meen ik 300 euro bij totaal dus 2250 euro.

Kost je wel een dag ophalen in duitsland en naar de keuring.
Plus je kilometers.

Wat vroegen ze in NL voor zo'n bike particulier 3250 en 4250 euro.

Aanleiding was ook het motor-forum.nl artikel importeren vanuit duitsland.