Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hellas Rally Raid 2015  (gelezen 35598 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: Hellas Rally Raid 2015
« Reactie #30 Gepost op: 31-12-2014, 19:29 »

All riders should have starting permission from their federation, if not then they issue one during administration for 150euros plus doctor;s certificate.
If you participate in rally lite then it is license free.
The Greek doctor's certificate is necessary not because we measure blood pressure better than the Dutch, but because a Greek Insurance company cannot accept a Dutch Certificate in Dutch language, I presume the same would apply in NL with a Greek certificate in Greek..........

So a starting permission in English from my national or regional federation will do? Or do I really need a starting licence for (intenationalà FIM races? These are soooo expensive!!  ::)

Offline member

  • Wilskracht boven pijn.
  • *****
  • Berichten: 872
Re: Hellas Rally Raid 2015
« Reactie #31 Gepost op: 31-12-2014, 20:23 »
Haha ... ik ben pas begonnen offroad op mijn 50e .... voel me iedere dag iets jonger hierdoor  :o

En zo is het maar net.
50 is het begin van alles. :-X :stupid:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Hellas Rally Raid 2015
« Reactie #32 Gepost op: 01-01-2015, 11:11 »
[quote author=Ikke link=topic=18813.msg258463#msg258463 date=1420053834
50 is het begin van alles. :-X :stupid:

Indeed, helemaal mee eens....: voor m'n 50e nergens last van, nu (57) beginnen m'n knieën problemen te geven.. :-\   ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Hellas Rally Raid 2015
« Reactie #33 Gepost op: 01-01-2015, 16:30 »
[quote author=Ikke link=topic=18813.msg258463#msg258463 date=1420053834
50 is het begin van alles. :-X :stupid:

Indeed, helemaal mee eens....: voor m'n 50e nergens last van, nu (57) beginnen m'n knieën problemen te geven.. :-\   ;)
Hier ook, maar gelukkig kan ik er zelf nog wat aan doen: eerst maar eens naar de aanbevolen BMI. Vandaag is een goede dag om met dieet en beweging te beginnen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Re: Hellas Rally Raid 2015
« Reactie #34 Gepost op: 01-01-2015, 16:57 »
Hier nog een. BMI streven
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: Hellas Rally Raid 2015
« Reactie #35 Gepost op: 05-01-2015, 09:10 »
So a starting permission in English from my national or regional federation will do? Or do I really need a starting licence for (intenationalà FIM races? These are soooo expensive!!  ::)


NOT International FIM, no need for this


Dutch or FIM Europe is pretty fine,

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Hellas Rally Raid 2015
« Reactie #36 Gepost op: 05-01-2015, 12:17 »
I will be racing again the Hellas this year. I found that my motorcycle ensurance has a special clause that covers third party damages, even during special stages ( I am waiting for a new written confirmation from my ensurance company). Together with my Dutch national licence, will that be enough to enter the race?
Again the Dutch federation is being difficult and not giving starting permissions unless participants pay honderds of euro's extra for third party liability ensurance  that is already covered by this special clause. Unfortunatly the Dutch federation does still not give starting permissions, unless you pay for a full international rally license.
Maybe this is the way to wake up our federation. No need for expensive international licenses, because some moto-ensurance companies already provide the coverage needed for third parties.
Hoping for a positive anwser from Lepanto. See you in May!




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Hellas Rally Raid 2015
« Reactie #37 Gepost op: 05-01-2015, 15:40 »
Welke verzekeraar is dat?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Hellas Rally Raid 2015
« Reactie #38 Gepost op: 05-01-2015, 16:27 »
E jay, ik wacht even tot ik schriftelijk bevestiging heb van wat mij telefonisch is verteld door de verzekering. Dame heeft het terwijl ik aan de lijn hing nagevraagd. Kan nog zijn dat ze hun eigen clausule te ruim interpreteren en dat ze onderscheid tussen enduro en rally niet helemaal overzien. Ik heb nu gevraagd om schriftelijke bevestiging zodat we het zeker weten en zwart op wit krijgen. ik belde eigenlijk om te vragen of ze dekking willen geven en wat dat kost. Maar meneer: dat heeft u al bij ons verzekerd. Dus nu bezig om het 100% helder te krijgen. Dat wordt dan nog een ja of een nee. Ik laat het hier weten. Dan kan het wel eens voor meer mensen gelden met eenzelfde clausule.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Hellas Rally Raid 2015
« Reactie #39 Gepost op: 06-01-2015, 07:35 »
dream on robbert...
de verzekeraars weten niet wat rally is. Ze gaan er vanuit dat het een "tulpen" rally is en dat je over de verharde weg openbare weg rijdt en je gaande snelheid houd....


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Hellas Rally Raid 2015
« Reactie #40 Gepost op: 07-01-2015, 10:43 »
het is geen rally, maar een raid......!!!!!,
Hoop dat t lukt want ik ben daar ook verzekerd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Hellas Rally Raid 2015
« Reactie #41 Gepost op: 07-01-2015, 11:34 »
Ja mannen, het lijkt mij ook sterk en ik reken nergens op. Maar dame aan de telefoon was erg overtuigd. Ik ga er ook vanuit dat ze het verschil niet helder hebben tussen enduro en rally raid, maar ik ben erg benieuwd wat ze op papier kunnen/willen bevestigen.


Lange dagen trouwens zie ik voor de motorrijders. Dat wordt doorrijden om beetje op tijd achter de giros te zitten.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Hellas Rally Raid 2015
« Reactie #42 Gepost op: 10-01-2015, 21:25 »
Welke verzekeraar is dat?
Ongeacht de uitkomst daarvan  is het raadzaam om bij speed secure een reisverzekering te nemen. Is de enige verzekeraar die een uitzondering maakt op de clausule dat je niet verzekerd bent als je deelneemt aan een enduro of rally. Plarina heeft daar al een keer gebruik van mogen(moeten) maken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Hellas Rally Raid 2015
« Reactie #43 Gepost op: 11-01-2015, 07:21 »
Ze moeten nu wat langer nadenken (nog geen schriftelijke bevestiging van in dit geval Unive), dus grote kans dat ze zich toch vergist hebben. Ik kijk het ng even aan en dan ga ik maar weer met knmv aan de gang voor een starting permission. dat komt dan waarschijnlijk toch weer neer op een volledige internationale rally licentie. Alleen interessant als je daadwerkelijk twee of meer fim rallies gaat rijden. anders is de griekse oplossing goedkoper.
Speedsecure inderdaad voor de repatriering en zelfs teruggave reissom (inclusief inschrijfgeld) als het misgaat.
is een doorlopende reisverzekering die ik nu ook al eens gebruikt heb voor een gewone familie vakantie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: Hellas Rally Raid 2015
« Reactie #44 Gepost op: 13-01-2015, 22:04 »
Je zou dan wel de voorwaarden moeten kennen van de verzekering die je via de org. afsluit...