Dacht dat je wolfraam bij alu niet hoefde te slijpen?
Dat ga ik alsnog doen.
Heb het pulserend gedeelte uitgezet nog te ingewikkeld voor me.
4 takt lassen vind ik ook nog lastig.
Ben al zo lang gewend om schakelaar ingedrukt te houden.
Lasje werd al beter.
Nog geen 7 of 8 maar zesje vindt ik bijna goed
Tis een dikke buis voor de carport.
Heb gas ook meer ltr per minuut gegeven ben altijd knieperig met argon ( duur hé)
Post Merge: 16-01-2021, 21:14
Las nu op 91amp 85 leek me te weinig.
Ik vind het er niet zo gek uitzien.......
Het aantal liters gas staat op je gas-kop 6, 7, 8, enz enz
Als je dat knopje de hele tijd ingedrukt moet houden, kan je minder "spelen" met je toorts, je bent te krampachtig hierdoor.
Het ene aluminium is het andere niet.......
Ik las Alu altijd met een vlakke elektrode, geen punt.
Dat je werkstuk zo warm wordt is normaal, alu neemt nu eenmaal makkelijk warmte op (en geeft het ook weer makkelijk af)
Die puls functie kan er voor zorgen dat je minder warmte inbreng hebt.
Door de freqwentie te verhogen kom je makkelijker door het oxide huidje heen, vloeit het beter/mooier.
Post Merge: 17-01-2021, 02:08
Ook wel leuk; m'n nieuwe AC/DC TIG las machine; hiermee kan je op het display de "gas" flow instellen.
Volgende week effe bellen of m'n gas-spaar-ventiel nog wel zin heeft, om deze te laten zitten tussen de fles en het reduceer ventiel.
Mooie opdracht om een V-6 spagetie uitlaat te maken, oefenen op de mal...