Ik heb zowel de Navtalk, 2610, de 60C, de 60Cs als de Quest gehad (die laatste heb ik nog).
De eerste twee toestellen routeerden op City Navigator. Helaas kon de 2610 geen tracks aan, maar daar kwam ik te laat achter. Ik kon van de Navtalk overstappen nadat ik er 3 gesloopt had met weinig bijbetaling, naar de 2610.
Toen de 2610 verkocht en een 60C gekocht. Daar ook 3 van gesloopt, ook één 60CS.
Toen zonder bijbetaling geupgrade naar de Quest.
Moet zeggen, met de externe antenne op het achterspartbord (tip van Toine) meer dan perfect.
In de 60-serie zit een hardnekkige bug op het vlak van routeren. Hierbij moet je eigenlijk zelf de GPS continu in de gaten houden, zodat hij wel de goede koers kiest. Daar heb je natuurlijk géén GPS voor. Daarnaast zit er ook een bug in het volgen van de tracks.
Garmin heeft helaas aangegeven dat het aanpassen van de firmware geen prio heeft. Voor mij was toen de maat vol en ik greep de kans aan om te upgraden van de 60Cs naar de Quest met beide handen aan.
Van de 60Cs lieten de knopjes los en trok ik op een goede dag de mini-USB poort los van het interne printplaatje. Na solderen meldde de technicus dat hij hem helaas om zeep had gesoldeerd. Ik was blij!
De Quest heeft volgens de handleiding géén mogelijkheid om tracks uit Mapsource te 'trackbacken' maar dit is gelukkig niet waar. Garmin probeert marktsegmenten gescheiden te houden. De Quest is momenteel de goedkoopste aanbieding, inclusief routeerbaar kaartmateriaal en heeft het zelfde scherm qua afmeting en kwaliteit als de 60-serie.
De bugs zijn er hier gelukkig uit. Daarnaast heeft hij ook nog gesproken routeaanduiding en een draaialarm bij het volgen van een track. Dit laatste vind ik toch wel handig om ook in de helm te horen.
Dat hij een interne Li-ion accu heeft vind ik geen probleem; ik het 3 x een 60C gesloopt door het batterijcompartiment te ruïneren. Eén ritje was wel een beetje mijn eigen schuld; de midsummernight rallye was net ff té veel voor de 60C
Grx,
Nop