Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 640 Adventure stuurverhoging  (gelezen 646 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
KTM 640 Adventure stuurverhoging
« Gepost op: 12-10-2020, 21:09 »
Beste ARMers,

Sinds kort de trotse-bezitter-met-brede-smile van een 640Adventure uit 2003. Nu passend aan het maken voor het lange lijf, vandaar stuurverhoging aan het overdenken.
Stuur bij deze Adventure ligt in een ‘lange schaal’, waar het stuur met twee smalle klemmem opgeklemd wordt.

Heeft iemand hier tips of ervaring hoe deze verhoging aan te pakken? Ik overweeg gewoon lange bussen te maken en die tussen de kroonplaat en de schaalklem.
Of zou bijv, Rox risers of risers van Touratech bijv beter werken?

Wie helpt me bij deze besluitstress?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hartelijke motorgroeten,
BarTENERE

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 640 Adventure stuurverhoging
« Reactie #1 Gepost op: 12-10-2020, 21:18 »
Bussen kun je niet verstellen. Vaak komt het stuur dan naar je toe en dat wil je misschien niet. Rox risers of vergelijkbare "pivoting risers" lossen dat op. Werkt perfect. SW-Motech heeft zoiets ook.
https://www.bikersbuyit.com/Shops/bbiholland/contents/nl/d3775_Stuurverhogers_Barback_Vario.html


Gefeliciteerd met deze geweldige machine trouwens  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: KTM 640 Adventure stuurverhoging
« Reactie #2 Gepost op: 12-10-2020, 21:30 »
Paar bussen eronder met nieuwe GOEDE kwaliteit langere bouten (10.9)  , of verhogers in de klemmen







450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM 640 Adventure stuurverhoging
« Reactie #3 Gepost op: 12-10-2020, 21:30 »
Bij mijn wat oudere Adv hadden de onderschalen die met bout door de kroonplaat hadden een offset dus de bout niet in het midden, je kan dus je stuur dichter bij of verder weg zetten door ze om te draaien, met mn 1.85cm en het stuur verder weg sta ik goed.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: KTM 640 Adventure stuurverhoging
« Reactie #4 Gepost op: 13-10-2020, 21:36 »
Bij mijn wat oudere Adv hadden de onderschalen die met bout door de kroonplaat hadden een offset dus de bout niet in het midden, je kan dus je stuur dichter bij of verder weg zetten door ze om te draaien, met mn 1.85cm en het stuur verder weg sta ik goed.
Zappa, dat had ik ook opgemerkt. Blijkt onvoldoende voor mijn 1.93 met lange stelten..... helaas


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hartelijke motorgroeten,
BarTENERE

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: KTM 640 Adventure stuurverhoging
« Reactie #5 Gepost op: 13-10-2020, 21:37 »
Paar bussen eronder met nieuwe GOEDE kwaliteit langere bouten (10.9)  , of verhogers in de klemmen







Die verhogers in de klemmen ken ik inderdaad, ook gebruikt op mijn R1100GS. Zou het een nadeel zijn in de onderschaal? Iemand enig idee wat het idee van de onderschaal is voor de ondersteuning van het stuur?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hartelijke motorgroeten,
BarTENERE

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: KTM 640 Adventure stuurverhoging
« Reactie #6 Gepost op: 13-10-2020, 21:42 »
Bussen kun je niet verstellen. Vaak komt het stuur dan naar je toe en dat wil je misschien niet. Rox risers of vergelijkbare "pivoting risers" lossen dat op. Werkt perfect. SW-Motech heeft zoiets ook.
https://www.bikersbuyit.com/Shops/bbiholland/contents/nl/d3775_Stuurverhogers_Barback_Vario.html


Gefeliciteerd met deze geweldige machine trouwens  8)
Je link werkt niet, maar ik heb de rox risers (aha, pivoting risers) al enige tijd in de agten en heb het gevoel dat deze de beste en meest flexible optie zijn.

Kwam ze ook tegen op website op iets jongere 640Adventure.

Bedankt voor de reacties, nieuwe ideeën uiteraard welkom.

Zal uiteindelijk oplossing ook posten (als ik eraan denk)....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hartelijke motorgroeten,
BarTENERE

Offline member

  • *****
  • Berichten: 209
Re: KTM 640 Adventure stuurverhoging
« Reactie #7 Gepost op: 13-10-2020, 21:53 »
Ha,


Heb er zelf ook lage voetsteunen op gezet. Scheelt vrij aanzienlijk in combi met stuurverhogers. Ik heb ze in het
zwart.


https://www.radegarage.com/parts/ktm-larger-low-pegs/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Re: KTM 640 Adventure stuurverhoging
« Reactie #8 Gepost op: 14-10-2020, 09:43 »
Toevallig, heb gisteren op de 640 ( geen adventure ) van een klant nog stuurverhogers gezet, pivoting model, geen vaste blokjes.
Gaat perfect in die schaal hoor.


Alleen zal je waarschijnlijk met hetzelfde probleem komen te zitten als mij, de chokekabel is te kort, en de gaskabel op het nippertje te kort.
Iemand ervaring met verlenging?
Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 359
Re: KTM 640 Adventure stuurverhoging
« Reactie #9 Gepost op: 14-10-2020, 11:26 »
Deze kabels maak je zelf met een fietskabel setje van 6 euro een soldeerbout, wat soldeerlood en een houten malletje.
Kabeleind uit elkaar pulken
Schoonkrabben van de losse draadjes
opstuiken door met klein hamertje erop tikken
In (hard)houten malletje trekken waarbij je een gat hebt gemaakt met ongeveer de diameter van het eindloodje
Vloeimiddel toepassen
Gat vullen met soldeer: mijn ervaring is dat een kleine electronica bout beter werkt dan een grote lompe bout.
Afkoelen en op maat vijlen: klaar

https://www.halfords.nl/simson-simson-universele-remkabel-set-zwart.html?gclid=CjwKCAjww5r8BRB6EiwArcckCyB-Q49ThTdvd5a2KrlI9Za7C4w4UX0KSMWW86wClmaxXPILVMgppxoCXMgQAvD_BwE

Offline member

  • *****
  • Berichten: 209
Re: KTM 640 Adventure stuurverhoging
« Reactie #10 Gepost op: 14-10-2020, 11:32 »
@Jasper


Ik heb dat opgelost door de 'controls' om te draaien. Met andere woorden, gashendel etc ondersteboven draaien op het stuur. Komt precies uit.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 34
Re: KTM 640 Adventure stuurverhoging
« Reactie #11 Gepost op: 14-10-2020, 18:42 »
member


stuurverhoging kun je ook oplossen door een ander (hoger) stuur te monteren. Er is een bijna oneindige keus in sturen, dus daarmee kun je een betere 'op maat' oplossing bereiken dan een paar risers (die geven slechts 2cm hoogte winst, met een ander stuur kun je je hele zit/sta positie naar wens aanpassen). Mogelijk zijn wel (net als bij risers) de standaard kabels/leidingen wat te kort, maar dat kun je fixen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: KTM 640 Adventure stuurverhoging
« Reactie #12 Gepost op: 17-10-2020, 18:42 »
Allemaal dank voor de tips, ga stap-voor-stap wat zaken aanpassen, keep you informed!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hartelijke motorgroeten,
BarTENERE