Hallo allen,
Omdat ik er simpelweg niet meer toe kom, heb ik besloten om mijn Marathon Replica
in opbouw te verkopen.
De basis was een RD03 en motorisch is er niets gewijzigd aan het frame of het blok.
De hele fiets heeft wel een volledige 'strip-down' gekend en alles is weer netjes opgebouwd met zoveel mogelijk nieuwe originele Honda onderdelen (lagers, bouten, rubbers etc).
Wat is er aan vernieuwd, o.a. (want de lijst is eindeloos):
- volledig instelbare Wilbers achterveer met nieuwe lagers in de prolink
- Wilbers voorvorkveren en nieuwe voorvorkkeeringen
- een nieuwe voorvelg
- nieuwe TKC80 banden en binnenbanden
- nieuwe kettingset en kettingwielen
- nieuwe CDI's
- stalen remleidingen van HEL (zwart)
- nieuw origineel stalen stuur
- nieuwe originele Honda balhoofdlagers
- remklauwen gereviseerd met nieuwe remblokken
- remcilinder gereviseerd met originele Honda rubbers
- nieuwe blokolie (Motul 5100)
- verse koelvloeistof (ELF) en remvloeistof (AGIP)
- frame opnieuw gepoederlakt
- bredere rallye voetsteunen
- nieuwe Marving einddemper
- nieuwe EBC koppelingsset
- nieuwe originele benzinepomp
- nieuwe originele relais voor de benzinepomp (dure grap!)
- nieuwe remschijven voor en achter (EBC)
Waarom is het dan een Marathon?
- Boano 42l benzinetank vooraan (replica van de 1988 Dakar RD03's)
- Boano 17l benzinetank achter (replica van de 1988 Dakar RD03's)
Beide tanks twv 2000 euro!
Wat moet er nog aan gebeuren?
- zadel pasmaken
- zijstandaard aanpassen
- tank en schermen achtertank spuiten
- batterij kopen en monteren
De motor draait, rijdt en remt. De carbs zijn ultrasoom gereinigd en reeds gesychroniseerd. Elk onderdeel dat er nieuw is opgegaan heeft sindsdien 0 km gereden!!!
Alles kan hier rustig worden nagelezen.
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=6413.0Er zijn kosten noch moeite gespaard om hier een betrouwbare motor van te maken.
Let op! Iedereen mag mailen en vragen stellen zoveel ze willen. Ook is langskomen voor een koffie en verdere uitleg geen enkel probleem, maar wanneer het op bieden aankomt wil ik een realistisch bod. Vanaf 3900 euro overweeg ik de verkoop.
mailen graag naar thomassalute at hotmail dot com (zonder spaties)
Foto's! (op de foto staat de moto zoals hij er nu bij staat, alle onderdelen om er een complete fiets van te maken, inclusief de zijkuipen voor de achtertank zijn aanwezig).
Groeten,
Thomas