Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Heb jij al Mexicaanse griep gehad?  (gelezen 7256 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Heb jij al Mexicaanse griep gehad?
« Reactie #15 Gepost op: 13-11-2009, 16:08 »
eh ik was deze week aan de beurt, maar ja hoe weet je of het mexicaans was he...

Volgens een bevriende arts heeft maar de helft van de Mexicaanse Griepers koorts. Hier gaan veel huisartsen de mist in bij een melding.

Voor de rest: in ieder geval misselijkheid, spierpijn, lamlendigheid, diarree en heftige hoofdpijn, vaak meerdere weken nadat de andere symptomen al lang weg zijn, rommelend gevoeld in de buik alsof er een kleine alian aan het groeien is ;D

De fraaiste combi is als het er van boven en onder tegelijk uitspuit; dan ben je in 4 uurtjes helemaal leeg en krijg je een droge mond. Het duurt dan vervolgens wel even totdat je weer op je oude niveau bent. Zakje O.R.S. is dan wel erg handig!

Beterschap Jan-Wouter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Heb jij al Mexicaanse griep gehad?
« Reactie #16 Gepost op: 13-11-2009, 16:17 »
dank, ik heb et allemaal, behalve aan de rees, dat niet!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3420
Re: Heb jij al Mexicaanse griep gehad?
« Reactie #17 Gepost op: 13-11-2009, 16:20 »
Weer typisch Nederlands (en Belgisch) om dit "Mexicaanse Griep" te noemen, terwijl het in de rest van de wereld de varkensgriep heet (en zo heette het bij ons in eerste instantie ook).
USA: Swine Flue
DLD: Schweinegrippe
Zwitserland: Schweinegrippe



Om te voorkomen dat we massaal varkens gaan demoniseren, denk ik. Ik blijk tot de risocogroep te horen, dus binnenkort neem ik op me "hola chicos, vamos a un cubo? ".
 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Heb jij al Mexicaanse griep gehad?
« Reactie #18 Gepost op: 13-11-2009, 16:27 »
Hamster:"Even over die inentingen hè, wat zijn de risico's van het wel of juist niet doen?"
Arts:"Hoe bedoeld u?"
"Nou ja, als ik mij laat inenten geeft dat risico's op bijwerkingen maar blijf ik misschien gespaard van de griep."
"...en andersom. Ja inderdaad, er zijn geen harde getallen en ook geen garanties."
"Waar moet ik dan een besluit op nemen?"
"Het is natuurlijk vooral een gevoelskwestie...."
"De overheid vertelt iets anders."
"De overheid heeft zich nogal in de kosten gestoken, dus heeft een zeker belang."
"Kortom, we doen maar wat."
"Laten we zeggen dat er verschillende visies zijn."
"Even hè, ik laat mijn dochter van drie maanden nergens voor inenten, wat dan?"
"Goede keuze, de stammen voor de reguliere inentingen zijn soms 20 jaar oud. Gezien de mutaties kunt u zich afvragen wat dat nog doet. Een (1) boost bij anderhalf jaar oud is geen slechte optie."
"De medische wetenschap weet eigenlijk nog niet zoveel hè?"
"De boeken zijn nog niet gesloten inderdaad."
 
Soms is het wel lekker om niet zoveel te weten..... :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1345
Re: Heb jij al Mexicaanse griep gehad?
« Reactie #19 Gepost op: 13-11-2009, 19:52 »
effe afkloppen (knok knok) maar ik ben eigenlijk nooit ziek, en als het als eens een keertje grieperig lijkt ben ik er met 1 dag (heet douchen, flink zweten, goed slapen) weer van af
goeie voor de baas dus  ;)

wil uiteraard het gevaar van echt zware griep niet bagatelliseren maar:
zoals laatst een collega van ongeveer mijn leeftijd (30+) tijdens een werkoverleg met puntje knorgriep zei: vroeger hé, toen speelden we de hele dag buiten, zaten overal met onze klauwen aan en aten er mee zonder je handen echt te schrobben, af en toe was je niet lekker en had je wurmpjes, kreeg van je moeder een paar slokken vieze herrie en ging weer verder
op het gevaar af een ouwe lul te worden genoemd (40+); het lijkt wel of de jeugd steeds kwetsbaarder wordt
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Heb jij al Mexicaanse griep gehad?
« Reactie #20 Gepost op: 13-11-2009, 20:00 »
De jeugd heeft idd last van allerlei koemelk- en andere eiwitallergiën, in het verlengde van het mooie Scandinavië. Gelukkig is onze kinderen dat bespaard gebleven.

Maar goed, wij hebben 'm al achter de rug en het viel allemaal reuze mee hoor!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Heb jij al Mexicaanse griep gehad?
« Reactie #21 Gepost op: 13-11-2009, 22:04 »
De jeugd heeft idd last van allerlei koemelk- en andere eiwitallergiën
Zag laatst een docu van een Brit die het verband tussen die wurmpjes van Hip en allergieën onderzocht. In de tropen is iedereen aan (verschillende soorten) de wormen, behalve de jeugdige groep die hij ontwormd had en enkele jaren volgde. Veel van hen ontwikkelden allerlei allergieën, de anderen niet....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Heb jij al Mexicaanse griep gehad?
« Reactie #22 Gepost op: 13-11-2009, 22:35 »
het heet dan ook H1N1 en geen van alle andere ... want dat is het allemaal niet.


Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Heb jij al Mexicaanse griep gehad?
« Reactie #23 Gepost op: 13-11-2009, 23:08 »
Mijn huisarts antwoordde op wormen: "Die krijg je uit de zandbak.."
 
 :P
Avonturier!

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Heb jij al Mexicaanse griep gehad?
« Reactie #24 Gepost op: 13-11-2009, 23:16 »
 ;D  De mijne had ook die wijsheid... ::)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Heb jij al Mexicaanse griep gehad?
« Reactie #25 Gepost op: 13-11-2009, 23:30 »
Eens met HIP,

Gr Erik 40+

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Heb jij al Mexicaanse griep gehad?
« Reactie #26 Gepost op: 15-11-2009, 13:36 »
Da's natuurlijk ook weer zo, wij zijn ook allemaal groot geworden zonder griepprik, toch? Bij mij op de zaak wordt ie gratis ter beschikking gesteld, maar ik doe niet mee. Als je ziek moet worden, moet je ziek worden...
 
Groet,  Juul (tegen de 40 aanschurkend... ::) )
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Heb jij al Mexicaanse griep gehad?
« Reactie #27 Gepost op: 15-11-2009, 13:56 »
Wat wel grappig is is dat mijn jongste zoon, 6 jaar, amper last heeft gehad; die is niet thuisgebleven ondanks dat hij lichtjes aangestoken was.

De rest ging plat..