Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tunen DRBIG / 1 cilinder  (gelezen 5596 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: Tunen DRBIG / 1 cilinder
« Reactie #15 Gepost op: 31-07-2008, 09:14 »
Sloop je CV-carburateur eruit en vervang deze door een vlakschuif versie met accl. pompje. Niet meer vermogen maar je motor veranderd enorm. Veel vlotter en directer op het gas.

Ik heb deze modificatie gedaan op m'n voormalige KLR650. De standaard carb vervangen door een Mikuni TM40 en ik had een compleet andere motor. Veel sportiever.


De goedkoopste oplossing voor meer vermogen is een groter achtertandwiel.
K&N filter met open uitlaat en dikkere voorbocht boekt ook veel resultaat.

Wil je onnodig geld willen uitgeven dan kan je nog denken aan:
  • Hoge compressie zuigers
    Kop laten flowen
    Blok verder uitboren en overmaat zuigers erin.
    Flesje nitro monteren.
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Tunen DRBIG / 1 cilinder
« Reactie #16 Gepost op: 31-07-2008, 09:41 »
Waarom: geen geld om 990 adventure S te kopen

Daar heb ik ook best veel last van  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Tunen DRBIG / 1 cilinder
« Reactie #17 Gepost op: 31-07-2008, 09:51 »

    Kop laten flowen

    Daar heb ik steeds last van ... een flowende kop

    trouwens Leo, volgens mij had jij laats ook zo'n vlakschuif in de aanbieding .....[/list]
    Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 2710
    Re: Tunen DRBIG / 1 cilinder
    « Reactie #18 Gepost op: 31-07-2008, 12:18 »
    Let alleen een beetje op dat een K&N de meest stofdoorlatende luchtfilter is, dus offroad niet de beste keuze... Maar dat wist je waarschijnlijk al...

    Succes met je project, ik ben benieuwd naar het resultaat... Krijg je nog wat hulp uit de Bestse hoek?

    Offline member

    • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
    • *****
    • Berichten: 3615
    Re: Tunen DRBIG / 1 cilinder
    « Reactie #19 Gepost op: 31-07-2008, 12:37 »
    Citaat
    Is al een rijder die hem op 900 cc heeft

    900cc is voor losers. Ik zou voor de eerste 1000cc eenpitter gaan  8)
    Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 727
    Re: Tunen DRBIG / 1 cilinder
    « Reactie #20 Gepost op: 31-07-2008, 13:13 »
    Sloop je CV-carburateur eruit en vervang deze door een vlakschuif versie met accl. pompje. Niet meer vermogen maar je motor veranderd enorm. Veel vlotter en directer op het gas.

    De DRBIG heeft 2 carbs en dan praat je al snel over 2 * 300 euro = gaat niet door want het moet low budget blijven.

    Kwa Luchtfilter had ik idd een MXfilter in gedachte ipv papier en @ roos ik mag idd in het kabouterbos voor hulp aankloppen.

    Kortgezegd:
    - Opener luchtfilter
    - Dynojet kitje ? (  en goed af laten stellen door deskundige )
    - Dikkere bocht
    - Opener demper
    - Tandwielsetting : klein voor groot achter
    - Vering aanpassen
    - Gewicht verliezen ( slijptol here we come  :D )

    LEO



     

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 3542
    Re: Tunen DRBIG / 1 cilinder
    « Reactie #21 Gepost op: 31-07-2008, 16:35 »
    ben benieuwd .... wordt een leuke fiets
    Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 2002
    Re: Tunen DRBIG / 1 cilinder
    « Reactie #22 Gepost op: 31-07-2008, 21:53 »
    De DRBIG heeft 2 carbs en dan praat je al snel over 2 * 300 euro = gaat niet door want het moet low budget blijven.

    Je kunt ook eens uitzoeken op welke motoren zo'n setje TM36's oid gebruikt worden. Je hoeft dus niet twee losse carbs te kopen.

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 493
    Re: Tunen DRBIG / 1 cilinder
    « Reactie #23 Gepost op: 17-08-2008, 12:44 »
    Hoi Leo,
    Als je zegt meer koppel te willen zou ik eerst eens een grotere uitlaatbocht zetten.
    je krijgt er misschien niet echt méér koppel van, maar wel over een veel groter toerenbereik (en dat is pas écht lekker).
    En het is een modificatie die nooit echt ten koste gaat van andere evt. toekomistige tuning plannen: als ie dr op zit zit ie dr op. Dus ook een reden om met deze upgrade te 'beginnen'.

    Groeten Nilzz

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 727
    Re: Tunen DRBIG / 1 cilinder
    « Reactie #24 Gepost op: 17-08-2008, 18:54 »
    Hoi Leo,
    Als je zegt meer koppel te willen zou ik eerst eens een grotere uitlaatbocht zetten.

    Hoi Nilzz,

    Toen we de BIG eens onder handen namen bleek dat er onder de vreemde bruine draplaag, die op een standaard roestige bocht leek , een dikke RVS aftermarketbocht tevoorschijn kwam  :o.
    Dus dat was een mazzeltje.

    Momenteel zijn we bezig met stalen remleidingen te monteren en als die aangesloten zijn zal ik er voor het eerst eens op rijden
    en kijken wat het beestje nog in petto heeft op zijn oude dag.

    LEO


    Offline member

    • *****
    • Berichten: 3071
    Re: Tunen DRBIG / 1 cilinder
    « Reactie #25 Gepost op: 17-08-2008, 21:47 »
    Liep laatst te bieden op zo'n ding op ebay, ging weg voor e97 :o
    Ding is nieuw e120 ::)
    DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 493
    Re: Tunen DRBIG / 1 cilinder
    « Reactie #26 Gepost op: 24-08-2008, 11:33 »
    extra PK's? grotere inlaat.. zit alleen wel een beetje in de weg met rijden ::)

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 2002
    Re: Tunen DRBIG / 1 cilinder
    « Reactie #27 Gepost op: 24-08-2008, 12:05 »
    Da's niet voor de extra PK's, da's om toch de Maas over te kunnen steken als de pont niet vaart :D

    (hoe diep zou je eigenlijk kunnen, als je de inlaat genoeg verlengt?)

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 5705
    Re: Tunen DRBIG / 1 cilinder
    « Reactie #28 Gepost op: 24-08-2008, 12:39 »
    (hoe diep zou je eigenlijk kunnen, als je de inlaat genoeg verlengt?)

    Vergeet niet de beluchting van je tank ook mee naar boven te voeren  ;)

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 1811
    Re: Tunen DRBIG / 1 cilinder
    « Reactie #29 Gepost op: 24-08-2008, 19:55 »
    dr800 blokken werden vroeger veel in de SOS gebruikt, dus daar moet nog wel wat rap spul voor rondslingeren in schuurtjes