Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????  (gelezen 37430 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #15 Gepost op: 25-07-2005, 10:54 »
Ik zie het wel zitten, een weekje ergens te crossen, sorry allroadrijden. Finland hebben de meesten al eens gedaan, dus tijd voor iets anders??
Pyreneeen oost west lijkt me gaaf, Marocco ook natuurlijk.
Gewoon lekker camperen, kampvuurtje en rijden maar.
Bagage minimaliseren moet geen probleem zijn toch?

Oh, Harold, je hebt het over precies hetzelfde als Roos, Roos heeft ook de site al genoemd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #16 Gepost op: 25-07-2005, 11:11 »
Hee Mars,
in 2002 reed er ook iemand de allroadtour op een KTM rally (de motor van Kari Tiainen) en die reed ook de 6'a700 km heen en terugweg vanuit Helsinki.  Je gaat toch geen watje worden omdat je nu een beetje hard zadel hebt toch?  ;)


Maar die haalde de terugweg dan ook niet, zijn brommer vloog in de fik... (toch? ) Zou hij daar bang voor zijn?  ;D ::) :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #17 Gepost op: 25-07-2005, 12:32 »
Zoiets in Spanje lijkt me erg leuk, want daar wil ik volgend jaar graag heen. Ik zou er dan zelf wel een 3 weekse vakantie oid van maken maar dat kan natuurlijk weer zoals dit jaar aansluitend op een gezamenlijke tour.

Heen en terug 's nachts met de trein tot zuid frankrijk.

Organiseren voor grote groepen doe ik niet zo graag, sorry.

En recente mooie routes voor Marocco heb ik inderdaad ook nog liggen, maar dat is al 2 weken daar, excl. heen en terug.

Rwin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #18 Gepost op: 25-07-2005, 12:36 »
Toch wel leuk al die reacties ;D Ik ben heus niet bang voor een paar kilometers, ik heb inmiddels meer dan 100.000 km buiten Europa alleen al afgelegd, alles op 1-cilinders. Ik ben een keer in een week naar Murmansk op en neer gereden, en heb toen de laatste dag in 24 uur 1500 kilometer afgelegd, op een Dominator notabene.... :o

Wat ik bedoelde te zeggen is dat het ik een beetje overdreven vind om met een rally KTM een allroad tour te rijden. Dat het kan geloof ik direct! In plaats daarvan lijk het me juist leuk om eens een ondersteunende functie te hebben, mbv de Landcuiser die ik heb staan. Is weer eens wat anders. En dan met de KTM weer een amateurrally'tje rijden, daar heb ik 'm immers voor gekocht 8)

Persoonlijk lijkt Marokko me erg leuk, ben er nu 5 keer geweest, heb familie in Marrakech zitten, en heb zo'n 7.500 kilometer off-road routebeschrijvingen inclusief GPS coordinaten.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #19 Gepost op: 25-07-2005, 13:17 »
Nou, mijn stem gaat naar jouw idee uit Marcel.

Ik zou er mijn zomervakantie van maken, dus van mij mag de totale reis 3 weken zijn, maar ik zal daarin wel in de minderheid zijn. Met 1 week touren excl heen en terugreis ben ik ook al tevreden.

Deelnemen aan al georganiseerde trips zoals E-Vitamiini, ga ik waarschijnlijk ook wel doen, maar dat is een kwestie van topic openen en vragen "Wie gaat er mee ?", dus dat kan buiten deze "Travelmaniacs Tour" om.



Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #20 Gepost op: 25-07-2005, 13:26 »
Superidee!

Of ik mee zou gaan? Tja, da's moeilijk, want dat is van veel factoren afhankelijk. Ik ben geen groepreiziger (net als de meeste allroaders dat volgens mij niet zijn) maar een paar dagen met een groepje vind ik wel leuk. Het zou makkelijker voor me zijn als er een concreet 'reis/doe voorstel' ligt. Voor mij zijn in ieder geval belangrijke factoren:
  • Soort reis: met bagage (van bivak naar bivak), zonder bagage (vaste uitvalsbasis)
  • Duur: 2 weken of een paar dagen
  • Omgeving: ver weg of dichtbij (vooral de aanrijdtijd en de mogelijkheid om er een vakantie aan vast te knopen)

Het ene punt hangt natuurlijk samen met het ander (bijv. als iedereen 2 weken wil/kan is Marokko een goeie optie), dus misschien is het handig een paar aparte polletjes op te zetten? Dan kunnen we stap voor stap tot een 'plan' komen en uiteindelijk op basis van dat plan zeggen wie er wel/niet meegaan.

Als eerste lijkt mij belangrijk te stemmen over 'hoe lang het mag duren' omdat daar vanaf hangt waar je naar toe kunt gaan, en wat je in die tijd kunt doen.

Doei,
corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #21 Gepost op: 25-07-2005, 13:45 »
Freek zijn suggestie is ook een goeie:  "Bukkerittet 2005", August 11-14 2005

http://www.otc-mc.org/english/bukkerittet.html

Kleinschalig ALLROAD evenement, +/- 53 deelnemers, relaxete opzet, relatief weining reistijd,  bivak, etc....


Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #22 Gepost op: 25-07-2005, 14:13 »
en de fillumpies beloven veel goeds!  :-*
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #23 Gepost op: 25-07-2005, 14:15 »
Ja, die staat ook al lang op mijn verlanglijstje, valt alleen altijd net in een periode dat ik niet vrij kan krijgen (zoals nu dus)

En is denk ik niet moelijk te regelen om daar met een paar heen te gaan.

Maarreh, volgend jaar...
Mei => E-Vitamiini (korte trip)
Aug=> Bukkerittet (korte trip)
Sept=> Marocco (lange trip)

 :D :D :D :D :D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #24 Gepost op: 25-07-2005, 14:25 »
Als eerste lijkt mij belangrijk te stemmen over 'hoe lang het mag duren' omdat daar vanaf hangt waar je naar toe kunt gaan, en wat je in die tijd kunt doen.


Jongens, perfect allemaal, maar zoals Corne zegt: hoe bepaal je wat we gaan doen; je kunt ook van de bestemming uitgaan en dan verder plannen ???

- Bestemming (kunnen we over stemmen)
- Tijdstip (zal afhangen van de bestemming/locale weer)
- Tijdsduur (zal grotendeels afhangen van de aanreistijd voor de bestemming)

Of we kunnen stemmen over welke van de 3 punten herboven je het belankrijkste vindt, en vandaar uit naar gaan stemmen en plannen:

Bestemming poll(over stemmen, ivm het locale weer zal dit het tijdstip bepalen; en de afstand naar de locatie zal zeer bepalend voor de tijdsduur zijn)

Tijdstip poll (over stemmen en dan naar aanleiding daarvan volgt een bestemming waar in die tijd goed te rijden is en een tijdsduur waar in de aanreistijd zit verwerkt)

Tijdsduur poll (zie quote Corne)

Kan het zelf niet helemaal meer volgen ::)

Maarten

PS: Oeps :-[, ik heb net bij de poll wel gemeld dat ik zou kunnen helpen bij de organisatie maar voor volgend jaar ben ik al bezig om voor een stel vrienden een weekje quad-safari op te zetten in Scandinavie of de Baltische staten. Dus zal er helaas niet veel tijd overblijven voor andere activiteiten :-\
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #25 Gepost op: 25-07-2005, 15:13 »
Hoi,

het lijkt mij superleuk om samen iets te gaan doen.
ook ik ga voor: 'Minder dan 10% asfalt, rijden ipv. racen, en verder gezelligheid en heelhouden. '
Waar maakt mij niet zoveel uit:
-Finland is niet mijn voorkeur want daar ben ik al 2x geweest.
-Mijn voorkeur zou zijn Marokko, daar ben ik 2x geweest en het is daar zo mooi en je kan er zoveel doen ...
-korter en dichterbij huis is wat makkelijker te organiseren (pyreneeen), vind ik ook prima.
-Ik vond het verhaal van Erwindob over roemenie ook goed klinken: lijkt mij een leuk land en het wordt georganiseerd dus dat scheelt weer. Daar rij je geloof ik steeds vanuit dezelfde plaats en je krijgt roadbooks.


Ik wil best meehelpen organiseren.

Misschien op het travelmaniacsweekend wat afspraken maken ?

Groetjes, robert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #26 Gepost op: 25-07-2005, 15:39 »
Citaat
Freek zijn suggestie is ook een goeie:  "Bukkerittet 2005", August 11-14 2005

Is een goeie maar Marokko ook (dat stond toch al in onze planning)

Maar even bespreken op het Travalmaniacsweekend denk ik.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #27 Gepost op: 25-07-2005, 15:46 »
Roemenie is een heel mooi allroadland. Er zijn ook al meerdere organisaties die daar dingen doen. Maar er zijn ook veel onverharde wegen te zo te vinden om gewoon zelf van camping naar camping bv. te rijden.

Wildcamperen weet ik niet of dat mag, maar ik heb wel plaatsen gezien waar dat leuk zou zijn.

Ik heb zelf enduromania gedaan, georganiseerd (Duits) vanuit 1 plek met de XR 2 jaar terug (is dus eigenlijk niet wat hier de voorkeur lijkt te hebben) en ben vorig jaar gedeeltelijk alleen door half Roemenie (Transilvanie, het mooie deel met de vriendelijke mensen en Dracula) gereden met bagage achterop.

Mooi voorbeeldplaatje:





Roemenie is wel 2000 km hiervandaan. 1000 daarvan kunnen ook weer met de trein, Dusseldorf - Villach. Maar een korte trip moet je er niet van willen maken. Enduromania ben ik met auto-aanhanger heengereden. 1 dag tot de grens van Roemenie en dan de volgende dag het laatste stukje. (In het donker moet je daar niet rijden ivm gaten in de weg en onverlichte paard en wagens)

Terug zijn we wel achter elkaar door gereden met z'n 3en om de beurt. Op de motor is dat m.i. niet te doen.

Alle Roemenie plaatjes vind je bij Oost Europa vakantie op m'n fotoboekenplank

http://www.erwindob.net

De Bukkerittet, inmiddels al twee jaar geleden, was ook leuk maar helaas wel slecht weer gehad toen. Ook plaatjes (natuurlijk) op de fotoboekenplank.


Rwin

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #28 Gepost op: 25-07-2005, 22:42 »
Hier wat foto's van de stella alpine van een brits forum

http://www.xrv.org.uk/phpBB2/viewtopic.php?t=1717

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #29 Gepost op: 26-07-2005, 09:44 »
Ik sta voor alle ideeen open. Ik wil ook wel aan de organisatie ervan werken.