Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: next level...  (gelezen 11431 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: next level...
« Reactie #30 Gepost op: 05-12-2010, 01:13 »
Zwaarrrr...

Zwaar?
Waar baseer je dat op?
op een competitiefiets of op een allroad?
vind 141kg (rijklaar)nog wel meevallen voor een 650.
20 kg lichter als een ktm 690
overigens kan je overal lekker op rijden.
heb diverse motoren gehad waar ik mee all/offroad heb gereden van zware (at) tot
wat lichtere (xr400r) maar heb nu een drz.
gewoon de s versie die heeft met alle restricties er nog op ,40 pk en weegt 130 kg
(*aan beide waarden valt makkelijk iets te doen)
reden voor aanschaf vd drz1 je kan er ook redelijk makkelijk mee op de weg
2 je kan er ook redelijk makkelijk mee in het zand
3 onderhoudsintervallen
4 betrouwbaar
 
grootste minpunten zijn dus
1 gering(er) vermogen
2 kleiner als bijv een ktm
 
(ik ben 1.93 mtr en moest dus echt wel stuurverhogers hebben)
 
RENE

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: next level...
« Reactie #31 Gepost op: 05-12-2010, 14:28 »
ik ben 1.93 mtr en moest dus echt wel stuurverhogers hebben  :o ::)
 
 ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: next level...
« Reactie #32 Gepost op: 05-12-2010, 16:12 »
Mijn S-je had met een paar 'simpele ingrepen' op de Dynobank 42 achterwiel PK's. De kilo's die ik verloren had met weglaten kwamen weer terug door alle zooi die ik er weer aangehangen had.

Op de maïsplak deed hij echt niet onder voor een RMZ 450. Ging even hard zo niet harder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 186
Re: next level...
« Reactie #33 Gepost op: 05-12-2010, 16:55 »
141 kilo is toch weer een kleine 30 kilo zwaarder dan bijv. een 525. En dan nog een startmotor met accu er bij van een kilo of 8.
Maar ik heb zelf ook heerlijk geprutteld met mijn Ténéré van dik 170 kilo volgetankt.
Daar baseer ik dat op.
Mis zelf ook (nog) een hoop techniek en dan is een zwaardere fiets in bijvoorbeeld mul zand (droog maisveld) een behoorlijke kluif.
Dan trekt een DRZ of een 450/525 er toch wat makkelijker doorheen. Speelt misschien wat makkelijker met minder gewicht.
Maar ieder zijn fiets hoor..
 
Big singles kick butt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: next level...
« Reactie #34 Gepost op: 06-12-2010, 20:37 »
de grootste gewichtsbesparing kan ik mischien
wel makkelijker van mezelf afkrijgen als vd motor ;D :-[

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: next level...
« Reactie #35 Gepost op: 06-12-2010, 20:42 »
141 kilo is toch weer een kleine 30 kilo zwaarder dan bijv. een 525. En dan nog een startmotor met accu er bij van een kilo of 8.
Maar ik heb zelf ook heerlijk geprutteld met mijn Ténéré van dik 170 kilo volgetankt.
Daar baseer ik dat op.
Mis zelf ook (nog) een hoop techniek en dan is een zwaardere fiets in bijvoorbeeld mul zand (droog maisveld) een behoorlijke kluif.
Dan trekt een DRZ of een 450/525 er toch wat makkelijker doorheen. Speelt misschien wat makkelijker met minder gewicht.
Maar ieder zijn fiets hoor..
 

Ik heb me geconcentreerd op de lokatie waar een DRZ haar 'overgewicht' draagt. Bovenin dus. De accu vervangen door een 60% lichter exemplaar en de uitlaat vervangen door een 75% lichtere titanium uitlaat. Dat voel je dus écht.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: next level...
« Reactie #36 Gepost op: 06-12-2010, 21:50 »
nu alleen nog een yamaha wr, en husqvarna te om lijst compleet te maken
 
 
ik rij sinds 2002 op dezelfde WR 426. In tegenstelling tot eerdere berichten over onderhoud, ik ververs 2x per jaar de olie en doe 1 jaar met het oliefilter. En controleer 1x per jaar de klepspeling. Soms hoeft er niet eens gesteld te worden.
Dit gaat al vanaf 2002 goed. Prima motortje toch?
1x versnellingsbakproblemen gehad. Was mijn eigen schuld. Als ik op de steppies stond duwde ik met mijn grote pote op de versnellingspook. Daar kon die niet tegen. Verder een hele fijne motor. Ik cross er mee, rij off road ritten en een rally. Dus lekkere all round motor.
Vorig jaar heb ik de motor gereviseerd, ook het motorblok. Staat er weer als nieuw bij. De revisie was goedkoper dan een andere aanschaffen (was dan weer een Yamaha geworden)
 
groeten
 
Paul

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: next level...
« Reactie #37 Gepost op: 07-12-2010, 08:10 »
de grootste gewichtsbesparing kan ik mischien
wel makkelijker van mezelf afkrijgen als vd motor ;D :-[
@djustme: haha ja dat is in mijn geval ook zo ...... met de feestdagen in het voouitschiet :-X :-X
stuurverhogers voor betere staande positie okay, maar zadelverhoging voor het knie-contact is niet nodig met deze lengte toch??
ktm en suzuki hebben wat hogere zittingen dan kawasaki of yamaha (dus makkelijker voor langere rijders)

wat die paar extra kilo`s aangaat, zal ik niet direct merken als ik van dr800 kom zoals noppy al eerder vermeldde.
heb wel de indruk dat exc meer competitie gericht is.


greetz sander
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: next level...
« Reactie #38 Gepost op: 07-12-2010, 09:25 »
Als je lang bent, een Husqvarna is standaard al een stukje ruimer.

Een zadel beter op hoogte scheelt veel energie bij het opstaan, kan op een dag rijden uiteindelijk best veel uitmaken.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: next level...
« Reactie #39 Gepost op: 07-12-2010, 10:38 »
de grootste gewichtsbesparing kan ik mischien
wel makkelijker van mezelf afkrijgen als vd motor ;D :-[
Was het maar zo. Ik ben niet heel handig, maar een standaard motor een paar kilo lichter maker kost me minder tijd dan een paar kilo afvallen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 186
Re: next level...
« Reactie #40 Gepost op: 07-12-2010, 13:01 »
En om nou een been af te zagen om op jezelf wat gewicht te besparen......
Big singles kick butt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: next level...
« Reactie #41 Gepost op: 09-12-2010, 14:31 »
Citaat
op een competitiefiets of op een allroad?
vind 141kg (rijklaar)nog wel meevallen voor een 650.
 20 kg lichter als een ktm 690
overigens kan je overal lekker op rijden.
heb diverse motoren gehad waar ik mee all/offroad heb gereden van zware (at) tot

Rijklaar is toch met vloeistoffen behalve bezine ? klinkt niet logisch maar is volgens mij wel zo. Mijn 690 is onder de 140 kilo met een beetje benzine erin, dus zeker niet 161 kilo ook al zou de tank vol moeten zitten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 186
Re: next level...
« Reactie #42 Gepost op: 09-12-2010, 23:56 »
Rijklaar is volgens mij met iets van 10 liter benzine ofzo (=7,5 kilo)

Post Merge: 10-12-2010, 13:07
@djustme: haha ja dat is in mijn geval ook zo ...... met de feestdagen in het voouitschiet :-X :-X
stuurverhogers voor betere staande positie okay, maar zadelverhoging voor het knie-contact is niet nodig met deze lengte toch??
ktm en suzuki hebben wat hogere zittingen dan kawasaki of yamaha (dus makkelijker voor langere rijders)

wat die paar extra kilo`s aangaat, zal ik niet direct merken als ik van dr800 kom zoals noppy al eerder vermeldde.
heb wel de indruk dat exc meer competitie gericht is.


greetz sander

De Ktm is een stuk lager qua zithoogte dan de Yamaha. Een WR heeft een zithoogte van 99! cm tov de 92 van een EXC.
Van de Suz weet ik het niet...
Maar als het gewicht je niet uitmaakt, waarom dan een andere fiets?
Nam eigenlijk aan dat je gewoon iets compleet anders wilde en dus lichter én sneller.....
 
Big singles kick butt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: next level...
« Reactie #43 Gepost op: 10-12-2010, 22:14 »
mannen, niet persoonlijk opvatten hoor :P
ik heb geen xr 650r en ook geen 690
(mijn maat wel en van hem heb ik die 160 kg)
 
Ik kan me op alle motoren vermaken dus ook
op een xr650r en ook op een 690 en wsl ook
op een wr een yz etc
het gewicht van een xr650r zat dichter in de buurt
(droog 131 kg rijklaar 142 kg)
bron
http://www.xrv.org.uk/forums/xr-technical-specs/36159-honda-xr650r-technical-specifications.html
 
zithoogte drz is btw 954mm en drooggewicht 132kg
bron :
 http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_dr-z_400_s_2006.php
 
 
en opmerkelijk is de mening van topspeed :-X
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.topspeed.com/motorcycles/motorcycle-reviews/ktm/2008-ktm-690-enduro-ar51006.html
 
rene

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: next level...
« Reactie #44 Gepost op: 11-12-2010, 21:09 »
ik had de xr650 al enigzins afgedaan ivm ontbreken van e-start
de 690 ligt niet binnen budget en komt ook niet lekker uit de (beroerd) vertaalde tekst
vanaf wanneer hebben de wr450`s trouwens een startmotor gekregen??

manana de beta 520RR van rob in de kuil bespieken


greetz sander
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR