Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Husqvarna TE510 2007 moeilijk in z'n vrij  (gelezen 10836 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 123
Husqvarna TE510 2007 moeilijk in z'n vrij
« Gepost op: 03-04-2011, 21:23 »
Ik heb een beetje problemen om mijn Husqvarna TE510 in z'n vrij te krijgen als ik stil ga staan, als ik nog rij dan krijg ik de motor prima in de vrij maar als ik bijvoorbveeld voor een verkeerslicht sta dan schiet hij dus telkens heen en weer tussen de 1 en de 2.
 
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ga van de week even proberen de leiding te ontluchten, zoiets kwam ik op het www tegen.

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Husqvarna TE510 2007 moeilijk in z'n vrij
« Reactie #1 Gepost op: 03-04-2011, 21:45 »
Hmmm klinkt bekend en volgens mij hebben alle enduro's hier last van. Zelfs me trial.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2321
Re: Husqvarna TE510 2007 moeilijk in z'n vrij
« Reactie #2 Gepost op: 03-04-2011, 22:07 »
Sterker nog, ik heb nog nooit een motor gereden die makkelijk stilstaand in zijn vrij te krijgen was.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 83
Re: Husqvarna TE510 2007 moeilijk in z'n vrij
« Reactie #3 Gepost op: 03-04-2011, 22:08 »
Is normaal hoor. Bij mijn 2006 husky is het zelfde. Zolang de motor draait is ie bijna niet in de vrij te krijgen. Ik zou niet  weten welke leiding je wilt ontluchten?

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Husqvarna TE510 2007 moeilijk in z'n vrij
« Reactie #4 Gepost op: 03-04-2011, 22:09 »
Wat helpt: motor uitzetten, met de hand neutraal zoeken en weer starten. works every time for me!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Husqvarna TE510 2007 moeilijk in z'n vrij
« Reactie #5 Gepost op: 04-04-2011, 08:50 »
En wat ook wel eens wil helpen is stilstaand beetje voor- en achteruit wiebelen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Husqvarna TE510 2007 moeilijk in z'n vrij
« Reactie #6 Gepost op: 04-04-2011, 09:24 »
Staat het stationair toerental niet te hoog?

Experimenteer eens met die ietsje lager zetten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Husqvarna TE510 2007 moeilijk in z'n vrij
« Reactie #7 Gepost op: 04-04-2011, 09:51 »
simpele oplossing: Aanrijdend in zijn vrij zetten!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Husqvarna TE510 2007 moeilijk in z'n vrij
« Reactie #8 Gepost op: 04-04-2011, 09:53 »
Sterker nog, ik heb nog nooit een motor gereden die makkelijk stilstaand in zijn vrij te krijgen was.

Ik wel, een Kawa GPZ500 met Positive Neutral Finder.
Een paar gewichtjes die bij stilstand voorkomen dat je de motor in z'n 2 kunt krijgen. Als ze draaien zorgt middelpuntvliegende kracht voor ontgrendeling.
Erg fijn, totdat je je motor aan wilt duwen in z'n twee. Dan moet je dus tijdens het duwen em in z'n 2 zetten.

Wat ook niet helpt om z'n vrij te vinden is als de koppeling niet goed vrij komt.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 123
Re: Husqvarna TE510 2007 moeilijk in z'n vrij
« Reactie #9 Gepost op: 04-04-2011, 10:10 »
@Jochem: Wil de koppelingsleiding gaan ontluchten, kijken of dat wellicht iets scheelt.
 
@Tikka: uitzetten en in de vrij voor een verkeerslicht o.i.d. is een beetje lastig  ;D 
 
@Marco: heen en weer wiebelen probeer ik ook maar helpt helaas niet echt.
 
@Noppy: Ik ga het stationair toerental iets verlagen, kijken of het helpt!
 
@Steven: Dat probeer ik momenteel zo veel mogelijk te doen maar denk er niet altijd aan.
 
@Erwin: Volgens mij hebben meer Kawa's dat, mijn ZXR en Z1000 gingen ook niet vanuit stilstand van de neutraal naar de 2
 
 
Ik vind het een irritant probleem, sta graag in z'n vrij voor het verkeerslicht i.p.v. de koppeling elke keer vast te moeten houden....  :-\ 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Husqvarna TE510 2007 moeilijk in z'n vrij
« Reactie #10 Gepost op: 04-04-2011, 10:12 »
Waar wij rijden zijn toch geen verkeerslichten?

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Husqvarna TE510 2007 moeilijk in z'n vrij
« Reactie #11 Gepost op: 04-04-2011, 10:21 »
Komt de koppeling echt vrij?

Als de motor op een bok staat, lopende motor, en je knijp de koppeling in -eerste versnelling-, blijft achterwiel dan meedraaien? Kun je hem dan makkelijk met de hand tegenhouden?


Kan goed aan de koppeling liggen iig, metalen platen niet helemaal vlak meer, lucht in de leiding, noem maar wat.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 123
Re: Husqvarna TE510 2007 moeilijk in z'n vrij
« Reactie #12 Gepost op: 04-04-2011, 11:36 »
Waar wij rijden zijn toch geen verkeerslichten?

Heb sinds deze week de supermoto velgen er weer in zitten  ;D  Dan kom je helaas nog wel eens een stoplichtje tegen...
 
@MAx: ik ga het van de week even proberen en kijken of het wiel draait...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Husqvarna TE510 2007 moeilijk in z'n vrij
« Reactie #13 Gepost op: 04-04-2011, 11:44 »
Ik heb onlangs in Spanje (endurospanje.nl) 3 dagen doorgebracht in het zadel van een Husky 510 en ook nog wat op een 250.
 
Beiden hadden het probleem dat het groene vrijstandslampje pas na enkele seconden oplichtte. Daardoor DENK je telkens dat hij niet in zijn vrij wil en ga je weer op zijn versnellingspookje trappen waardoor hij weer in 1 of 2 schiet en het ritueel zich telkens herhaalt.
Oplossing: Wanneer je DENKT dat hij in zijn vrij staat even 2 seconden wachten tot het lampje na 2-3 seconden oplicht en NIET meteen weer gaan trappen. Dan zul je zien dat hij heel makkelijk in zijn vrij springt (alleen weet je het niet).
Desondanks zeer irritant van Husqvarnadat dat het lampje zo lang nodig heeft om je te vertellen hoe het zit!
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Husqvarna TE510 2007 moeilijk in z'n vrij
« Reactie #14 Gepost op: 04-04-2011, 14:04 »
wat een luxe dat husqvarna een lampje heeft voor de neutraal.