Als je een CVO hebt is het een fluitje van een cent (certificaat van overeenstemming) uiteraard altijd met een oud kentekenbewijs van het land van export. Nederland is verplicht het de toelating van elk Europees land over te nemen, dus als er een Europees kenteken op de motor heeft gezeten moet Nederland dat ook verstrekken.
Met CVO (weet ik zeker) dat je motorfiets niet eens aan de wettelijke eisen hoeft te voldoen. Dan worden alleen chassisnummer en motornummer gecontroleerd (schouwen). Als je alleen het oude kentekenbewijs hebt volgens mij ook, maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik heb een jaar of wat terug een motor ingevoerd, maar toen waren de regels nog iets anders. Daarvan had ik alleen het Italiaanse kentekenbewijs en toen werd de wielbasis gemeten, lampjes gecontroleerd, claxon gecontroleerd, chassisnummer gecontroleerd en de km-stand opgeschreven. Was omstreeks 2008. Ik heb vorig jaar een enduro geimporteerd, maar daar keken ze alleen naar de chassis en motornummers. Ongelogen nog geen 5 minuten binnen geweest.