Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gyroscopische werking in een filmpje  (gelezen 782 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Gyroscopische werking in een filmpje
« Gepost op: 02-02-2015, 11:01 »
Waarom je motor lichter wordt als je harder gaat rijden: https://www.youtube.com/watch?v=GeyDf4ooPdo#t=195

ik begrijp het nog steeds niet maar ik snap het wel :)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Gyroscopische werking in een filmpje
« Reactie #1 Gepost op: 02-02-2015, 20:16 »
In een heel grijs verleden, door BMW gebruikt argument; een motorfiets met de krukas in de lengte richting stuurt beter dan die van de concurrent, die hem overdwars heeft zitten.
Bij de introductie van de K100, werd dit nog eens benadrukt, toen ging het vliegwiel tegengesteld aan de krukas draaien, alle nadelen van de krukas in de lengte richting waren toen weg (kantel moment)
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Gyroscopische werking in een filmpje
« Reactie #2 Gepost op: 02-02-2015, 20:52 »
2 exact dezelfde motoren met enkel verschil 250cc 450cc merk je al een (enorm) verschill.

Niet remmen in de lucht!
ARM facebook HIER