Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rekluse clutch  (gelezen 16220 keer)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Rekluse clutch
« Reactie #30 Gepost op: 03-02-2015, 11:02 »
volgens mij kan je 'm ook niet meer aanduwen, mocht dat noodzakelijk zijn.. ???
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 568
Re: Rekluse clutch
« Reactie #31 Gepost op: 03-02-2015, 22:39 »
Heb dus uiteindelijk dus wel mijn pols op 2 plaatsen gebroken
En ben mijn grote liefde tegen gekomen cr250 stalen frame
Dus de extras van de drz moeten weer ruimte maken
Vandaar ejay

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Rekluse clutch
« Reactie #32 Gepost op: 04-02-2015, 17:30 »
beterschap!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 568
Re: Rekluse clutch
« Reactie #33 Gepost op: 04-02-2015, 21:33 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Rekluse clutch
« Reactie #34 Gepost op: 30-11-2015, 16:16 »
Ik heb sinds kort een Rekluse in mijn 350 EXC-F. Een aantal ritten mee gereden. Het is inderdaad even wennen maar eenmaal gewend is het super. Zoals mossel al schreef is kruip-sluip nu een genot en het kan een stuk sneller ineens. Ook het doodremmen zoals Ejay schreef is verleden tijd (iets wat met een hoogtoerige 350 mij nog wel eens gebeurde), hoewel, het is mij al een paar keer gelukt om em met Rekluse dood te remmen (koppeling iets intrekken, niet helemaal en dan remmen...)....  ::). Vorige week nog met Frans Verhoeven gereden en ook boomstammen en opstapjes zijn prima te doen omdat je, als je wilt, de koppeling kunt gebruiken. Het probleem met klimmen in bijvoorbeeld Polen zie ik niet; als ik een klim niet haal stuur ik de motor zijwaarts en rij ik weer naar beneden. Achteruit naar beneden nog nooit gedaan maar lijkt mij niet een hele veilige manier van afdalen. Aanduwen gaat volgens mij inderdaad niet. Dat zou het enige nadeel kunnen zijn.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Rekluse clutch
« Reactie #35 Gepost op: 30-11-2015, 19:00 »
In marokko ook heel veel plezier van gehad, op een geitepad met forse rotsblokken geen problemen met het afslaan omdat je te laat bent met de koppeling in trekken of net te weinig toeren maken. Ik was wel voorbereid op een slippende of verbrande koppeling dus ik had drie frictieplaten extra mee. Gelukkig niet nodig gehad. Helling op vang je even extra op met de koppelingshandel, af en toe een bocht uit (haarspeldjes) ook koppeling erbij.

Aanduwen schijnt wel te kunnen, met een imbussleutel de afstelbout helemaal tot voorbij de O-ring uit draaien en je zou genog frictie moeten hebben. Daarna uiteraard weer even afstellen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Rekluse clutch
« Reactie #36 Gepost op: 30-11-2015, 20:30 »
Aanduwen schijnt wel te kunnen, met een imbussleutel de afstelbout helemaal tot voorbij de O-ring uit draaien en je zou genog frictie moeten hebben. Daarna uiteraard weer even afstellen.


Ik heb een Rekluse in mijn WR450 dus ik hoef nooit te duwen  ;D  maar zou het ook niet werken om tijdens het aanduwen de kickstarter een keer aan te trappen, dan gaat het blok rond en pakt de rekluse misschien op?
 :stupid:
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Rekluse clutch
« Reactie #37 Gepost op: 30-11-2015, 22:25 »
De Rekluse grijpt pas een paar honderd toeren boven stationair toerental aan.

Een Imbus sleuteltje 4 mm meenemen, koppeling opspannen, aandouwen, en weer terug stellen...
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Rekluse clutch
« Reactie #38 Gepost op: 01-12-2015, 11:05 »
De Rekluse grijpt pas een paar honderd toeren boven stationair toerental aan.

Een Imbus sleuteltje 4 mm meenemen, koppeling opspannen, aandouwen, en weer terug stellen...
Top! Laatste nadeel verdwenen... :)
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Rekluse clutch
« Reactie #39 Gepost op: 02-12-2015, 21:41 »
Nou vooruit, laatste nadeeltje dan:

- door de hogere temeraturen degradeert de olie eerder
- de koppeling is heel gevoeldig geworden voor 'kapot gemalen olie', die gaat dan eerder slippen, waardoor de olie nog sneller slechter wordt.

Kortom, een hele week enduro rijden op 1.2L olie is niet aan te bevelen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Rekluse clutch
« Reactie #40 Gepost op: 02-12-2015, 22:48 »
Daarom heb ik m'n carter inhoud vergroot naar 2,3 Ltr.
En een temp. metertje op het linker zuigfilter.

Wat vaker olie verfrissen kan sowieso geen kwaad.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Rekluse clutch
« Reactie #41 Gepost op: 03-12-2015, 11:38 »
Ik wissel met deze 350 iedere 5 tot 6 uur; met de 450 deed ik dat tussen de 10 en 15 uur.
Maar bedankt voor de tip!
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Rekluse clutch
« Reactie #42 Gepost op: 02-01-2016, 13:52 »
Een aantal ritjes en enduro's met de Rekluse gereden. Ik ben inmiddels gewend en vind het een super systeem. Het spaart mijn (reumatische) hand(en) en kan dus nog gewoon een volle dag enduro rijden. De koppeling is ook gewoon te gebruiken om opstapjes etc te nemen. De olie kwam er trouwens na bijna 6 uur wel gitzwart uit. Kan ook door de nieuwe platen komen maar dat zien we bij de volgende wissel wel.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Rekluse clutch
« Reactie #43 Gepost op: 02-01-2016, 15:10 »
Zwarte olie is meestel erg warm geweest, dus ik zou een paar keer meer olie verversen.
Of je olie inhoud vergroten.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Rekluse clutch
« Reactie #44 Gepost op: 02-01-2016, 15:23 »
Hoe vergroot je makkelijk de olieinhoud??