Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TTR perikelen opgelost  (gelezen 13444 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: TTR perikelen help
« Reactie #15 Gepost op: 23-05-2016, 11:36 »
Spoel kan je toch doormeten? Wellicht dat dat ding storing geeft als hij warm wordt. Dan moet je kijken wat hij doet als hij koud is en je hem daarna verwarmd (fohn of verfstripper).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: TTR perikelen help
« Reactie #16 Gepost op: 23-05-2016, 11:55 »
Naar mijn ervaring is doormeten niet betrouwbaar te doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: TTR perikelen help
« Reactie #17 Gepost op: 23-05-2016, 12:38 »
Eens met popnagel. Doormeten gaf bij een Bobine de juiste waarden maar na vervangen was het probleem wel opgelost

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk


Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: TTR perikelen help
« Reactie #18 Gepost op: 23-05-2016, 12:43 »
Net ff wat stekkers losgetrokken en de stekkers bij de bobine en volgens mij  van de ontstekings-timing uit het blok waren behoorlijk smerig en gecorrodeerd. Nu de carbs er weer op en trappen.

Wbt de twin in de Pyreneen, trek de middenbok, duo steunen en al de overbodige shit er af, liefst een enduro lampje en een fietsteller ipv de originele meer dan een kilo wegende teller. Sigma heeft een motorteller, de MC10 voor 20 euri. Echt waar iedere kilo telt maar met de uitgeklede Ransalp kwam ik een heel eind dus een afgeslankte AT moet ook lukken.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: TTR perikelen help
« Reactie #19 Gepost op: 23-05-2016, 14:49 »
Als je de dodemansknop al hebt doorgeschakeld, dan is het misschien ook handig om de schakelaar van de zijstandaard te verwijderen. Ik weet niet meer uit mijn hoofd of je deze moet doorschakelen, daar kom je achter door de originele schakelaar door te meten.

http://www.cmelectronica.com.ar/wiring-diagram/imagenes/yamaha-tt600r_97.jpg
In dit schema staat een tekstfout. Met 'clutch switch' bedoelt men de schakelaar van de zijstandaard.

Je schrijft dat je de rubbers van het spruitstuk hebt vervangen. Wat bedoel je hiermee? De originele rubbers zijn één geheel met de aluminium flensen die je op je kop schroeft. Het rubber wil nog wel eens los komen van het aluminium, met valse lucht tot gevolgd.

Zoals hier vaker beschreven zie je bijna geen vonk als je de bougie tegen de cilinder legt en kickt. Je moet echt flink trappen om genoeg toeren te halen om een vonk op te wekken.

De automaat van de decompresseur zorgt ervoor dat hij na een halve slag dicht slaat. Je hebt maar een halve slag met je kickstartpedaal, dus je houdt effectief 1/4 slag over. Met mijn TTR heb ik hier nooit problemen mee. Toch zijn er genoeg mensen die de kabel van de automaat halen en een los handel op het stuur zetten. Sowieso handig met leeg kicken na verzuipen :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: TTR perikelen help
« Reactie #20 Gepost op: 23-05-2016, 19:03 »
Kijk zo komen we stap voor stap verder met zijn allen. Bedankt ik houdt jullie op de hoogte. Maar eea maakt dat ik met de africa twin ga steeds duidelijker dan maar wat minder technische paden maar wel met een betrouwbaarder geheel dan de ttr nu is.

Post Merge: 23-05-2016, 19:07
Ja die alu dingen met rubber gevulkaniseert idd
Enjoy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: TTR perikelen help
« Reactie #21 Gepost op: 26-05-2016, 22:25 »
Zo vandaag kwamen de cdi en spannings regelaar binnen. Albert had de bobine mee genomen alle contacten schoon gemaakt en toen was het met een paar kicken lopen. De carburateur staat erg schraal en loopt nog niet helemaal lekker. Van het weekend eens op gemak de manual lezen en kijken waar dat schroefje zit bij deze carburateur.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Enjoy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: TTR perikelen help
« Reactie #22 Gepost op: 26-05-2016, 22:27 »
De oude cdi en spannings regelaar

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Enjoy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: TTR perikelen help
« Reactie #23 Gepost op: 26-05-2016, 22:28 »
Krijg foto's niet geupload

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Enjoy

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: TTR perikelen help
« Reactie #24 Gepost op: 27-05-2016, 01:27 »
Ik ben geen schroefje tegen gekomen voor de carb. Ik denk dat de boel schoon moet. Eventueel de sync tussen de twee gasnaalden afstellen en het vlotterniveau.

Om de carbs makkelijker los te krijgen kun je het subframe aan de bovenkant loshalen zodat de rubbers vh luchtfiler wat meer ruimte hebben/geven.

Schraal kan ook valse lucht zijn. Checken met remmen reiniger ruim op de inlaatrubbers spruiten. Loopt het toerental op, valse lucht.

Verstuurd vanaf mijn SM-T113 met Tapatalk

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: TTR perikelen help
« Reactie #25 Gepost op: 27-05-2016, 07:00 »
De carburateur is drie keer los geweest. Ultrasoon gereinigd nieuwe afsluitrubbers van wat op elkaar aansluit en alle losse slangen gecheckt en vervangen.

Er zit een veer op de carburateur lijkt of er aan twee kanten een kabel hoort te zitten.

Zaterdag eens verder kijken en wederom weer bedankt

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Enjoy

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: TTR perikelen help
« Reactie #27 Gepost op: 27-05-2016, 07:40 »
Wanneer je de gaskabel bedoeld, die is bij mij dubbel idd maar die bediend alleen het terugdraaien ofwel met een slechte veer gaat het gas ook dicht.

wanneer staat hij schraal? Stationair of op toeren? Het vacuum deel moet meekomen wanneer de eerste gasnaald 7mm omhoog is. Dit kun je afstellen met een schroefje tussen de twee carbs.

Ik zou ondanks nieuwe leidingen toch checken of ze wel dicht zijn/goed aansluiten.
En check de warmtegraad van de bougie ik heb de ngk9 er in, rest vd specs in het wph.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: TTR perikelen help
« Reactie #28 Gepost op: 27-05-2016, 08:24 »
je bedient de linker carburateur met je gashandel via 2 kabels (1 open, 1 dicht)
de rechter carburateur werkt op vacuum (open) en een veer (dicht)


edit: inderdaad, domme opmerking.
2e carb heeft ook vlinderklep, maar geen aparte kabelbediening.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4774
Re: TTR perikelen help
« Reactie #29 Gepost op: 27-05-2016, 09:32 »
Krijg foto's niet geupload

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk



Als je ze even mailt help ik je ermee (voor adres even links klikken op mijn naam)
ARM facebook HIER