Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Balhoofdlagers  (gelezen 4162 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Balhoofdlagers
« Gepost op: 24-04-2007, 19:02 »
Heeft iemand de kennis paraat welke maatvoering lagers er in het balhoofd gaan van een @?? Meen me iets te herinneren dat er een 32005 in zou moeten kunnen.

Een conisch ton lager dus ipv een kogellager.......... Maar zijn dit de juiste maten? En weet je dan ook of er de juiste stofkappen op zitten?? Wat betaal je er ongeveer voor?

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: Balhoofdlagers
« Reactie #1 Gepost op: 24-04-2007, 20:41 »
Niet meer. Voor me Domi een flinke zoektocht gemaakt betreft lagers.
1 rijig kegellager zit er nu in

http://www.mijnwinkel.nl/shop21721/productlist1/

Handige shop om je te orienteren.
Gebruikte Honda lager is echter geen gestandariseerd industrie lager.
Uiteindelijk gewoon bij de Honda dealer gekocht, ze zoeken op model en klaar stofringen erbij.
Prijs viel mee dacht ik, +/-30 euri.

Mzzl
Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 357
Re: Balhoofdlagers
« Reactie #2 Gepost op: 24-04-2007, 21:09 »
Volgens mij heb je de "SSH902R" nodig  (26 x 47 x 16). Bron Internet dus het is waar  :P

SKF heeft geen vervangende lagers met een binnendiameter van 26. (tenminste in 1990, de uitgave van mijn lagerboek, niet)

Stofringen zitten in het SSH902R pakket. Das wel weer mooi. Euro of 40 zo uit mijn (onbetrouwbare) hoofd.

 
Booze may not be the answer, but it helps you to forget the question.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Balhoofdlagers
« Reactie #3 Gepost op: 25-04-2007, 00:05 »
Mijn ervaring met Honda is dat er veel lagers echt helemaal uniek zijn.
De lagers die je via de Honda dealer of via de aftermarket kunt kopen zijn wel goed maar duur.
Er bestaat een kans dat de lagers van een of andere crosser wel in jou AT passen, dan kun je wel conische lagers gebruiken.
Ik heb in mijn CR250 ook conische balhoofdlagers zitten via de aftermarket (cross zaak) en die zouden ook op een Dominator passen.

Om de levensduur te verlengen heb ik twee smeernippels in mijn balhoofd gezet.
Ik pomp dan gewoon het hele balhoofd vol met vet tot het er via de lagers weer uit komt.
Sindsdien nooit meer een lager hoeven vervangen (zowel op de KTM als op de CR250).

Groeten,

Fr@venture

 
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 357
Re: Balhoofdlagers
« Reactie #4 Gepost op: 25-04-2007, 08:08 »

Er bestaat een kans dat de lagers van een of andere crosser wel in jou AT passen, dan kun je wel conische lagers gebruiken.

De SSH902R zijn aftermarket conische lagers.
Booze may not be the answer, but it helps you to forget the question.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Balhoofdlagers
« Reactie #5 Gepost op: 25-04-2007, 10:16 »
Om de levensduur te verlengen heb ik twee smeernippels in mijn balhoofd gezet.
Ik pomp dan gewoon het hele balhoofd vol met vet tot het er via de lagers weer uit komt.
Zoo, het mag wat wegen zeg :)
Dat past toch niet bij ready to race, dat soort gewichts toename... haha.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Balhoofdlagers
« Reactie #6 Gepost op: 25-04-2007, 10:34 »
www.brammer.nl Als ze het daar niet hebben of kunnen bestellen bestaat het niet in de gewone handel.
Van de kTM hadden ze alle lagers behalve 1 speciaaltje.
Mooiste is als je via een bedrijf kunt bestellen, want ze hanteren bruto prijzen en de korting hangt af van de omzet.
Met 1 lagertje per jaar is de korting dus nul...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Balhoofdlagers
« Reactie #7 Gepost op: 25-04-2007, 10:36 »
Heb net de lagers van mijn RD03'tje vervangen.... 50 Euries  :'( (en soms een lekker klusje om je geduld te testen..... ;))
Maar dacht te hebben begrepen dat die van een RD07 nou weer net anders zijn.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Balhoofdlagers
« Reactie #8 Gepost op: 25-04-2007, 20:53 »
www.brammer.nl Als ze het daar niet hebben of kunnen bestellen bestaat het niet in de gewone handel.
Van de kTM hadden ze alle lagers behalve 1 speciaaltje.
Mooiste is als je via een bedrijf kunt bestellen, want ze hanteren bruto prijzen en de korting hangt af van de omzet.
Met 1 lagertje per jaar is de korting dus nul...


Mooie download met alle catalogi bij elkaar hebben die lui zeg!

Maar euhm: das net het verschil tussen KTM en Honda. Bij KTM gebruiken ze zo veel mogelijk standaard lagers, tenzij het echt ongunstig is. Bij Honda andersom: bijna alles is Speciaal Honda (Soms met een skf nummer erop, maar dan speciaal dunner geslepen voor Honda), en als het heeeeeel toevallig zo uitkomt, zit er een standaard lager in :-/

leuk he