Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TT600  (gelezen 17270 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4268
Re: TT600
« Reactie #240 Gepost op: 20-02-2023, 22:09 »
Waarom, heb er hier nog een originele in de kist met parts..

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: TT600
« Reactie #241 Gepost op: 21-02-2023, 06:58 »
volgens mij is fuurgo chinees voor alibaba..

Yep, dat is wel duidelijk nu. Maar de vraag is nu, leveren ze ja of nee. Dat is een kwestie van afwachten heb ik begrepen...

Post Merge: 21-02-2023, 06:59
Waarom, heb er hier nog een originele in de kist met parts..

Ik houd me aanbevolen..
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 108
Re: TT600
« Reactie #242 Gepost op: 21-02-2023, 09:16 »
Ik heb begin deze maand een nieuwe CDI besteld bij Fruugo in het VK.(dacht ik)

Blijkt dus gewoon een chinees te zijn. Iemand van jullie er ervaring mee?
en fred in hio heeft mijn oude reserve cdi.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4268
Re: TT600
« Reactie #243 Gepost op: 21-02-2023, 12:52 »
stuur maar een berichtje met een bod/wat zo'n ding waard is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2087
Re: TT600
« Reactie #244 Gepost op: 05-05-2023, 11:52 »
Zit aan het eind van m'n veerweg achter: kapje remklauw sloeg een deuk in de demper








Kapje vervangen door een exemplaar van kedo.de. Maar die heeft ook al een optater gehad.



Dus tja: of langzamer rijden (ik rijd denk ik nog op KTM 690 tempo  :D ) of de vering onder handen nemen. Ben al aan t zoeken naar TT600R vering (280 ipv 230 mm veerweg). Maak me alleen een beetje zorgen om de hoogte van het zadel na zo'n figuurlijke en letterlijke UPgrade.


Ook een dashboardje laten maken nadat het orginele doormidden brak. Op ebay vindt je complete dashboards voor 200 euro, maar als die ook weer breekt dan is t jammer geld. Gelukkig heeft een Duitse handige Harry daar een alternatief voor bedacht.
https://tt600r.eu/technik/tt600r/tachohalter/tacohalter.htm






uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2087
Re: TT600
« Reactie #245 Gepost op: 06-05-2023, 21:08 »
Kunstwerkje zit er op
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2087
Re: TT600
« Reactie #246 Gepost op: 09-07-2023, 21:14 »
Bezig met
  • andere vering (TT600R) er onder zetten
  • een 20.000km beurt
  • luchtfilter vervangen
  • remblokjes voor vervangen
Lengte verschil voorvork RE (230mm veerweg) en R (280mm veerweg)




Voorvork is een recht-toe-recht-aan uitwisseling, da's mooi.


Om bij de achterschokdembper te komen moet heel de achterkant er af plus de uitlaat.



Heb van https://tt600r.eu/technik/tt-allgemein/oehlins/tt_oelins_halterung.pdf een cad-bestand gedonwload voor een Ohlins-expansievaatje-houder. Dit (online) geconverteerd tot een passend 3D bestandsformaat en bij https://www.hubs.com in kunststof laten uitprinten:2 euro nogwat per stuk. Om aan de minimale ordergrootte van 28 euro te komen heb ik er een stuk of 8 besteld (wat nog altijd goedkoper was dan 1 enkele van metaal)... dus mocht iemand nog eentje nodig hebben... 






Het orginele schuimluchtfilter viel onder mijn vingers uit elkaar...20 jaar oud...


Een TwinAir filter had ik al in huis en wederom op https://tt600r.eu/technik/tt600r/luftfilter/twinair.htm kan je lezen hoe dit te installeren.




Het oude schuim van het kunststof raampje losweken gaat prima door het 10 minuten in een laagje aceton te leggen. Uit een stuk schuimrubber (geluidsdempend matje) dat ik nog had liggen, strookjes gesneden en deze met bisonkit verlijmd met het raamwerkje.



Het schuim is overmaats en kan je met de schaar bijtrimmen. Wel overmaats houden om zeker te zijn van een goede afdichting met de luchtfilterbak.



Om de luchtfilterbak goed schoon te kunnen maken had ik deze uit elkaar geschroeft. Daarbij viel het me al op dat er kit/lijm gebruikt was om de helften luchtdicht te krijgen.



en i.d.d. een behoorlijke kier



En dat wil je niet (valse lucht, vuil in de motor, slecht lopen). Dus een tube pakkingkit gekocht. Met een spanbandje de helften zo goed als mogelijk tegen elkaar gedrukt.



Ondertussen zit de boel in elkaar. Laagje vet daar waar het schuimfilter de filterbak raakt plus een laagje vet sprayen aan de binnenkant en het moet er weer een 10.000km tegen kunnen...


Ik ben trouwens geen fan van zo'n nat schuimfilter: wat een gesop om hem in te oliën! Misschien toch maar een DNA filter aanschaffen. Volgens mij goed genoeg voor het light-enduro rijden dat ik doe. Bovendien ook makkelijker schoon te maken ... ook als je onderweg bent.


De veervoorspanning van de achterschokdemper moet je afstellen voordat je de boel in elkaar zet: je komt er nooit meer bij. Ook de haaksleutel uit het boordgereedschap is niet bruikbaar; geen ruimte. Dus zelf iets moeten fabrieken om dat te doen.


Heb de volgende vuistregels gebruikt:
  • rijders sag = 1/4 x hele veerweg
  • static sag = 1/3 x rijders sag
Morgen weer verder. Wacht nog op een setje uitlaatpakkingen...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: TT600
« Reactie #247 Gepost op: 10-07-2023, 00:15 »
En jij denkt dat een dna of k&n niet ingeolied hoeven?
Laat die natte droom opdrogen en besteed aub aandacht aan je lufi.Maar de originele filters zijn nog erger als ruk.Ook zo.n smerig klote geintje van Honda dat je hun lufi. Moet gebruiken.Ik ben zo klaar met jappanners.Merk het nu telkens aan m.n honda.Voor de rest vindt je het vermogen nog steeds prima op de TT?Lijkt me toch afkicken na een 690?

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: TT600
« Reactie #248 Gepost op: 10-07-2023, 06:54 »
Ik heb ook nog een TT staan, die het nog steeds niet doet.. 8)
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 236
Re: TT600
« Reactie #249 Gepost op: 27-07-2023, 19:55 »
Lekker bezig!
BMW: HPN #1142 - R1150GSA - HP2 Enduro - R100GS - R80 - R NineT - K1 (2x)
Overige: Husqvarna 701 - XT500 (2x) - Harley-Davidson (‘34) - KTM 300 EXC ('24) - 1199 Superleggera - 916 - 999R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2087
Re: TT600
« Reactie #250 Gepost op: Gisteren om 16:15 »

Om de een of andere reden wordt de aandrijving van de snelheidsmeter opgegeten. Het originele tandwiel ging kapot bij 19.000 km. Originele onderdelen zijn niet te vinden, dus heb ik er een van AliExpress in gezet... die ging maar zo'n 1000 km mee... hetzelfde geldt voor de volgende. Wat is er mis? Te veel/weinig vet? Verkeerd vet? Snelheidskabel is nieuw en loopt soepel.

Hoe dan ook, ik besloot een 3D CAD-kopie te maken en een aantal 3D-prints te laten maken in koolstofversterkt nylon (Nylon-CF). Het is een beetje grof (lagen van 0,1 mm), maar het loopt nog steeds soepel. Heb er ruim waterbestendig vet in gedaan en hoop dat het deze keer langer meegaat.









Had eerder dit jaar replica kunststof delen gekocht. De originele door acerbis geproduceerden zijn niet of nauwelijks meer te vinden en worden niet meer gemaakt. Deze zijn in beperkte oplage gemaakt van een ander soort, zwart kunststof door een TT liefhebber uit Polen. Vacuumvormen ipv spuitgieten (of wat Acerbis dan ook maar mag gebruiken voor een productiemethode). Hij heeft twee batches geproduceerd en het meeste is intussen verkocht.



Er zit best wat nawerk aan: delen moeten gelijmd worden, gaten geboord en ... voor de juiste kleur ook gespoten worden.


Eerst template maken voor de koelluchtopeningen in het voorspatbord.



Die gebruikt om uit plakfolie (mag ook breed plakband oid zijn) maskeervormen uit te snijden. Dan 'aftekenen' met een beetje spuitlak



...nu weten we de vorm van het gat dat we moeten maken...





heb een freesje op de Dremel gebruikt...










... en een slijptolletje voor het fijnere werk.



...finishing touch met fijn schuurpapier. Best netjes gelukt!



Dan licht opschuren...



...en in de kunststof primer zetten. Dat spul is na 15 minuten al droog.





Dan lakken in de juiste kleur blauw. De verf is hier nog nat en lijkt hoogglans, maar het is halfglans.



zelfde voor het achterspatbord.






Als finishing touch heb ik bij https://www.motocal.com een eigen ontwerp stickerset besteld.



zou er ongeveer zo uit moeten komen te zien

uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 626
Re: TT600
« Reactie #251 Gepost op: Gisteren om 17:52 »
Dat is geen half werk. Gaaf bezig hoor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 218
Re: TT600
« Reactie #252 Gepost op: Gisteren om 19:05 »
Retecool man!
Ben benieuwd, is hij klaar bij de ms1000?

Sent from my SM-G970F using Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2087
Re: TT600
« Reactie #253 Gepost op: Gisteren om 20:01 »
Zou moeten kunnen
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!