Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Goede basis sproeierbezetting FCR39 voor KTM 640  (gelezen 1589 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Goede basis sproeierbezetting FCR39 voor KTM 640
« Gepost op: 04-07-2018, 18:39 »
Ik zoek een goede afstelbasis om de FCR39 op mijn KTM 640 Adventure te monteren ipv de Mikuni die er nu opstaat. Sproeiers, nokjes gasnaald, aftselschroeven, ...
Mijn huidige motor is een KTM 640 Adventure, met Akra-demper met db-killer, zijdeksel luchtfilter gedemonteerd en snorkel nog laten zitten.


Dan kan ik de juiste sproeiers, naald, bestellen...of is het ineterssanter om dit te laten doen waar ze een dyno-testbank hebben?


Alvast bedankt,


Grtz, Bert
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Goede basis sproeierbezetting FCR39 voor KTM 640
« Reactie #1 Gepost op: 04-07-2018, 22:04 »
w0utje is er mee bezig geweest. Stuur hem even een pb-tje. Hij is hier niet meer zo actief sinds hij de KTM verkocht heeft.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Goede basis sproeierbezetting FCR39 voor KTM 640
« Reactie #2 Gepost op: 05-07-2018, 20:06 »
Ok Jonne, bedankt voor de tip.
Hopelijk krijg ik hem  te pakken.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 164
Re: Goede basis sproeierbezetting FCR39 voor KTM 640
« Reactie #3 Gepost op: 05-07-2018, 20:52 »
Mijne was alleen standaard op de fcr na, beste wat je kan doen is even frankmxparts mailen, die stuurt je zo de goede gasnaald ( er is nogal wat keus) en ongeveer de juiste sproeier bezetting. Mocht je nog wat sproeiers nodig hebben als je ongeveer de maat weet laat het even weten.
Mijn zakje is goedkoper dan die van Frank  ;)  misschien heb ik ze ook nog wel liggen.
Frank geeft je dan de basis zetting hoe je kan beginnen, daarna kan je op de bank of net zoals ik fijn proberen en rijden en er dan op de bank achter komen dat ie perfect staat.  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Goede basis sproeierbezetting FCR39 voor KTM 640
« Reactie #4 Gepost op: 06-07-2018, 09:43 »
Bedankt W0utje. Kan het zijn dat Frankmx op vakantie is? Want ik heb hem een week geleden al gemaild, maar ik heb geen antwoord ontvangen? Ik wil gerust wat sproeiers en naalden overnemen van je, eens ik weet wat ik moet hebben.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 164
Re: Goede basis sproeierbezetting FCR39 voor KTM 640
« Reactie #5 Gepost op: 06-07-2018, 14:51 »
ik dacht dat ik van 45 stationair naar 42 ging met de sproeier omdat die andere naald iets meer doorstroming had en de hoofdsproeier kwam ik met de standaard setup rond de 162 uit als ik het nog uit mijn hoofd weet. van ADV:

needle comment:
The biggest issue is getting the needle right and the stock Kehein needles are not right! the series with a "D" in the
3rd letter such as the OCDTM have too little taper to the point that those of us with the 39mm carb that needle blocks
the main, you can change mains all day long and its always lean. Then if you go to the "E" series such as the common
replacement, OCEMN they get rich too fast and leave you with a rich spot at 3/4. This is what left the market open for
James kit. His follows the "E" series taper part way, then reverts to the "D" taper. Works much better.


De 39 is wat kleiner doorsnee dan de 41 (duh) maar dit verhoogt de snelheid van de lucht waardoor alles wat kleiner kon, ik kan de mail van frankmxparts niet meer vinden. Daar stond alles keurig in.Maar bij jouw meer open setup zal het misschien wel weer wat rijker moeten, Frank gewoon al gebeld?Uit in inbouwen is even gedoe, subframe los aan de bovenkant scheelt al wat.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Goede basis sproeierbezetting FCR39 voor KTM 640
« Reactie #6 Gepost op: 07-07-2018, 09:07 »
Toen ik mijn LC4 Adventure nog had, heb ik er ook een FCR carb opgezet. In die tijd heette KTM Team West uit Oberhausen (D) nog Sommer. De mensen die daar werken, weten alles van tunen van de LC4. De juiste naalden en sproeierbezetting hoefden ze niet eens op te zoeken destijds. Dat zat gewoon in top-of-mind.
Ik kan het niet meer achterhalen wat ik er destijds in heb geschroefd, maar je kunt er natuurlijk een mailtje of telefoontje aan wagen. Kan ook in Engels als Duits niet je sterkste punt is. Verkopen héél veel internationaal.


Sommer had vroeger ook een mooie catalogus met échte tips. Hier een voorbeeld, heb het niet helemaal doorgespit, maar wellicht staat het hier zelf in: http://www.produkte24.com/cy/ktm-sommer-948/ktm-sommer-tuning-katalog-2006-1456/seite-3.html


De FCR was in ieder geval de beste investering die ik ooit gedaan heb op de LC4.


Succes!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Goede basis sproeierbezetting FCR39 voor KTM 640
« Reactie #7 Gepost op: 07-07-2018, 10:33 »

Op mijn 640, gebaseerd op de setup van ADVRider:

Pilot jet = 50
Pilot air screw  1 1/2 uit
Blue needle with clip on 4
Fuel screw 1 1/2 turns out
Main jet 165
Gasnaald OBEKR
Stationair 48

Bevalt al jaren goed. Start prima, power genoeg, verbruik 1 op 19.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Goede basis sproeierbezetting FCR39 voor KTM 640
« Reactie #8 Gepost op: 07-07-2018, 10:52 »
Een OBEKR naald doet mij inderdaad een belletje rinkelen. Sproeiers kan ik me niet meer herinneren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Goede basis sproeierbezetting FCR39 voor KTM 640
« Reactie #9 Gepost op: 07-07-2018, 19:06 »
Bij de FCR39 die ik heb overgenomen steekt blijkbaar een stationairsproeier van 48 en een hoofdsproeier van 185. Dat gaat in vergelijking met de hier gegeven maten, veel te rijk zijn voor een 640 Adventure.


Bedankt voor de info. Ik had van Harruk al die Sommer-catalogus gevonden, maar daar zit véél info bij mekaar gepakt. Ik heb Team West gemaild en poog Frankmx anders telefonisch een keer te bereiken.


Nu we hier toch bezig zijn: zijn er leden die een speciaal luchtfilterdeksel in de aanbieding hebben voor de 640? Zo eentje met gaas ipv het plastic zijdeksel.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be