Ik reed vroeger voor de baas in een Grand Vitara aut. en vond dat best relaxt. We hadden ook schakel voertuigen rijden maar dat was toch anders. Meer werken, nou is dat het probleem niet.
Maar met de schakelwagens door mul zand (ruiterpaden en strand) en dan schakelen viel ie snel stil....waar de automaat gewoon opschakelde.
Zette je de automaat in 1 had je een motorrem en dat werkte weer mooi op de MTB baan bij afdalen.
Reed ook wel periodes in de schakel wagens...werd je gauw zat. Zeker op lage snelheden en technisch spul.
Maarja dat was wel de hele dag in dienst.
Prive doe je dat niet echt....bepaalde routes misschien op vakantie...geen dagen achter elkaar zwaar off-road. Dan heb je aan een Landcruiser meer.
Ik zal de Forester niet zo gauw voor woon-werk gaan gebruiken. Dan vind ik het verbruik en doelloze slijtage van de wagen een beetje zonde.
Puur vrije tijd of ik moet in de buurt werken. Dan mag het verbruik ook wel wat hoger zijn. 1:10-1:11 is te doen.
En met zijn formaat kan je ook nog in een stad goed uit de voeten. En hij past in m'n garagebox.
Zit een beetje op het net te snuffelen naar goodies door het ding....cool! Van spullen voor een rally setting tot heftig Off-Road of puur als een wegkanon. Diffs, ophanging, vering, bescherming, roofracks, lieren, liftkits, bumpers, tuning motor en in/uitlaat....grappig.
Zit nog een beetje te dubben tussen turbo of de normale versie. Mwah...die turbo kan toch wel wat hebben lijkt mij? Die extra pk's zijn toch wel fijn.....
Flesje Fin25 bij de motorolie en verwennen maar.
Met een Grand-Vitara kwam ik al een heel eind, en die had een bodemvrijheid van een Ferarri dankzij de patserige blingbling sidebars
..pfff... (die had trouwens wel een lock in 4 LO).....en de Forester (als ie 2" gelift is, sumpguard eronder en knappe banden) is net wat handzamer met de juiste diffs(waar ik niet echt helemaal uit kom)......
Wat ook opvalt dat ik nog GEEN Forester ben tegengekomen met roest....
of andere rare problemen...
En dat voor een japanner van dik 10 jaar oud?
Gr. Johan.