Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Subaru Forester.  (gelezen 30809 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Subaru Forester.
« Reactie #15 Gepost op: 26-08-2011, 09:21 »
volgens mij is een outback niet kleiner dan een forrester.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: Subaru Forester.
« Reactie #16 Gepost op: 26-08-2011, 09:34 »
Ik heb 4 jaar een Impreza 1.6 Plus (= Impreza station) gereden, maar terreinwaardig is ie echt niet hoot. Het is gewoon een heel prettig rijdende auto, met permanente 4wd en  een hoge een lage gearing, zodat je een blubberige kampeerplaats zonder problemen op (en af) komt (met zomerbanden getest tijdens de Baja Saxonia van 2010, waar vrijwel alle auto's zich vast reden) en als trekker voor een grote aanhanger/caravan is ie heel geschikt, maar niet bodemvrijheid van een 4x4.
Ik heb nu een Honda CR-V (vergelijkbaar met een Forrester), superruime auto, daar kon die Impreza echt niet aan tippen. En een Forrester is terreinwaardiger, volgens autoweek.
 
@ Ferd - met automaat. Je hoeft echt niet tot je 65e te wachten om te ontdekken dat dat veel
lekkerder rijdt  ;D
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Subaru Forester.
« Reactie #17 Gepost op: 26-08-2011, 10:42 »
De forester is iets groter. De outback is erg luxe.

@ Noppy: Wat was jou verbruik met de Turbo-S AUT.??
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Subaru Forester.
« Reactie #18 Gepost op: 26-08-2011, 11:14 »
Zeker mooie auto, verder geen ervaring mee...
 
Rij al jaaaaaaren automaat en ik moet zeggen dat dat (op de weg) enorm ontspannend werkt. In terrein is het echter verre van ideaal.
Er zit vertraging in het overschakelen, gevoel tussen gasvoet en wielen is indirect, doseerbaarheid is stukken minder, verbruik is hoger enzovoorts.
 
Keus maken dus wat je belangrijk vindt  :P
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Subaru Forester.
« Reactie #19 Gepost op: 26-08-2011, 19:56 »
Ik reed vroeger voor de baas in een Grand Vitara aut. en vond dat best relaxt. We hadden ook schakel voertuigen rijden maar dat was toch anders. Meer werken, nou is dat het probleem niet.
Maar met de schakelwagens door mul zand (ruiterpaden en strand) en dan schakelen viel ie snel stil....waar de automaat gewoon opschakelde.
Zette je de automaat in 1 had je een motorrem en dat werkte weer mooi op de MTB baan bij afdalen.

Reed ook wel periodes in de schakel wagens...werd je gauw zat. Zeker op lage snelheden en technisch spul.
Maarja dat was wel de hele dag in dienst.
Prive doe je dat niet echt....bepaalde routes misschien op vakantie...geen dagen achter elkaar zwaar off-road. Dan heb je aan een Landcruiser meer.


Ik zal de Forester niet zo gauw voor woon-werk gaan gebruiken. Dan vind ik het verbruik en doelloze slijtage van de wagen een beetje zonde.
Puur vrije tijd of ik moet in de buurt werken. Dan mag het verbruik ook wel wat hoger zijn. 1:10-1:11 is te doen.
En met zijn formaat kan je ook nog in een stad goed uit de voeten. En hij past in m'n garagebox.
Zit een beetje op het net te snuffelen naar goodies door het ding....cool! Van spullen voor een rally setting tot heftig Off-Road of puur als een wegkanon. Diffs, ophanging, vering, bescherming, roofracks, lieren, liftkits, bumpers, tuning motor en in/uitlaat....grappig.

Zit nog een beetje te dubben tussen turbo of de normale versie. Mwah...die turbo kan toch wel wat hebben lijkt mij? Die extra pk's zijn toch wel fijn..... 8) Flesje Fin25 bij de motorolie en verwennen maar.

Met een Grand-Vitara kwam ik al een heel eind, en die had een bodemvrijheid van een Ferarri dankzij de patserige blingbling sidebars ::) ..pfff... (die had trouwens wel een lock in 4 LO).....en de Forester (als ie 2" gelift is, sumpguard eronder en knappe banden) is net wat handzamer met de juiste diffs(waar ik niet echt helemaal uit kom)...... :D

Wat ook opvalt dat ik nog GEEN Forester ben tegengekomen met roest.... ;) of andere rare problemen... :)
En dat voor een japanner van dik 10 jaar oud?
 :D


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Subaru Forester.
« Reactie #20 Gepost op: 26-08-2011, 21:28 »

@ Noppy: Wat was jou verbruik met de Turbo-S AUT.??

1:9. De handbakversie heb ik proefgereden; die vond ik veels te onrustig/krachtig, ook in het terrein. De automaatversie is veel beter te doseren in het terrein.

Ik heb in Oostenrijk eens een besneeuwde pistenbullyhelling gepakt met de S van 20 graden met 4 man er in, zo van dáár kom je nooit boven. Toen stond ik ineens boven, gewoon heel klein beetje gas geven...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Subaru Forester.
« Reactie #21 Gepost op: 26-08-2011, 23:10 »
ik zou voor die outback gaan, van alles een beetje.

Vering omlaag en je hebt een geweldige snelweg cruiser, vering omhoog en je komt er in het terein ook een eindje mee (wellicht met de forrester verder)

Die outback is trouwens op basis van een legacy en heeft overwegend een 3.0 6 cil boxer..... tegenwoordig ook met diesel leverbaar dacht ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: Subaru Forester.
« Reactie #22 Gepost op: 27-08-2011, 12:06 »
Al jaren hebben wij een 2004 Legacy. 2 liter ongeblazen. Maar wel met lage gearing. En die is soms erg handig gebleken.

Forrester is zeker beter in het terrein.

Het 4WD systeem is fantastisch. Subaru AWD vs. competitors


- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Subaru Forester.
« Reactie #23 Gepost op: 27-08-2011, 12:25 »
Duidelijk, Subaru dus! Ik heb eens een legacy als ruilauto gehad en ik was onder de in druk van de wegligging! En het is japans=betrouwbaar. Maar onze Feroza heeft lekker alles "mechanisch" en die doet het ook perfect in het terrein! (op de weg is het wel een hondehok)

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Subaru Forester.
« Reactie #24 Gepost op: 27-08-2011, 16:32 »
Ik rij zelf in een forester SF uit 1999 zonder turbo met 3ton+ op de teller op LPG. Heel betrouwbaar, redelijk makkelijk om zelf aan te sleutelen. Kan goed een aanhanger aan, zeker met de lage gearing. Vind hem als dailydriver snel genoeg, als fun auto moet er een turbo op zitten. In het terein komt hij ver, de beperkte grondspeling en in/uitloop hoek zijn de beperkingen voor zwaar terrein. Elke bos pad is in NL geen probleem. Wil de mijne graag verhogen kost echter zo een 700 euries voor 5.5cm als je de spullen in australie besteld. Een stevige carter bescherming is eenvoudig zelf te maken. Op   http://www.offroadsubarus.com/showthread.php?t=595 staan tekeningen van een verhogingset, als jij een bedrijf in NL weet die dit zou kunnen maken laat het dan ff weten. misschien krijgen wij een betere prijs bij 2 sets. ;)
 
Echter als pure terrein 4x4 zijn er betere auto's te koop. een Subaru is een hele goede all road.
 
Groeten Casper
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Subaru Forester.
« Reactie #25 Gepost op: 29-08-2011, 11:17 »
In ieder geval is het de op één na betrouwbaarste auto ter wereld volgens deze lijst!
http://www.gizmag.com/the-100-most-reliable-cars-of-the-last-decade-in-order/5657/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Subaru Forester.
« Reactie #26 Gepost op: 29-08-2011, 20:00 »
Ik wil zeker een sumpguard op de Forester. Misschien 1 laten maken?
Maar dat doe ik pas als de wagen er is. Kan misschien snel (ligt even waar ik ga werken) of pas over ruim een jaar.
Gaat in ieder geval een veerlift krijgen (35mm), Bilstain schokbrekers en op BFG AT of Hankook Dynapro MT  215/75-15 banden gezet worden en een LSD achter. En de sway bars misschien wat aanpassen op terreinrijden. Ga toch niet zo hard over de weg.
Kijken wat het dan doet. :D 8)
Ben nog niet echt uit wat voor een uitvoering, turbo of gewoon, aut of man.

Het moet iid een goede All-Road worden. :D
Zal je de lage gearing missen op de handgeschakelde turbo in wat zwaarder werk..... ??? Een automaat Turbo is haast niet te vinden.... :'( En niet voor weinig dan.... :'(

Goh nummer 2...sterk spul die Subaru's. En ik maar blind kijken op VW als privekoekblik vroeger... ;)


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 121
Re: Subaru Forester.
« Reactie #27 Gepost op: 29-08-2011, 20:40 »
Ben ooit eens met een Subaru legacy 2.0 door de Sahara gereden, super auto.
Deze had lage gearing en had er hogere banden onder.
De rest was met jeeps maar onze Sub reed overal door tot verbazing van de rest. ;D ;D ;D ;D 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Subaru Forester.
« Reactie #28 Gepost op: 29-08-2011, 21:07 »
Ik heb met de Forester ooit eens een Rangerover uit de bagger getrokken. Eerst een demo van het luchtgeveerde systeem van de Rangerover. Blup, toen stondtie vast.

Met lage gearing kwam die er niet uit. Hij zat tot aan de dorpels vast in de drek, deuren gingen nog net open. Vooruit / achteruit, geen beweging meer in te krijgen.

De Forester trok hem er zo uit, hij hoefde amper gas te geven.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: Subaru Forester.
« Reactie #29 Gepost op: 09-09-2011, 13:13 »
De forrester is absoluut een goeie auto.
 
Ik heb er zelf ook over zitten twijfelen, maar uiteindelijk heb ik toch voor een jeep cherokee gekozen.
 
Die zijn ook niet zo zwaar, verbruiken wel meer maar ja ik vond hem gewoon mooier en heeft wel volledige 4x4 mogelijkheden en standaard LSD.
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17