Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Opsporing verzocht = Gestolen!!  (gelezen 54693 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Opsporing verzocht = Gestolen!!
« Reactie #60 Gepost op: 18-09-2015, 19:03 »
Succes met de verdere afhandeling![size=78%] [/size]

De link op MP werkt overigens nog steeds en laat "gereserveerd" zien.
Ik zou deze deze verkoper liever afgeserveerd zien....
(hoewel MP natuurlijk ook wel handig is om dieven op te sporen).
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 476
Re: Opsporing verzocht = Gestolen!!
« Reactie #61 Gepost op: 18-09-2015, 19:08 »
tja, als je vast zit dan kun je m niet verwijderen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Opsporing verzocht = Gestolen!!
« Reactie #62 Gepost op: 18-09-2015, 19:22 »
Tof dat de (ik hoop de meeste) onderdelen aangetroffen zijn!
Wie zou er nu trouwens opnemen als je dat telefoonnummer van de advertentie belt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Opsporing verzocht = Gestolen!!
« Reactie #63 Gepost op: 18-09-2015, 23:21 »
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Opsporing verzocht = Gestolen!!
« Reactie #64 Gepost op: 19-09-2015, 07:38 »
Vaak zijn ze ook makkelijk weg te halen... helft van die dingen heeft geen contactslot, stickersets zijn makkelijk te verwijderen, kuipwerk goedkoop om te vervangen. Kenteken "weggooien" en verkopen als enduro zonder kenteken, of onderdelen verhandelen. Die zijn nogal eens nodig namelijk, reserveonderdelen...

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Opsporing verzocht = Gestolen!!
« Reactie #65 Gepost op: 21-09-2015, 10:41 »
Ik ben wel benieuwt naar het verzekeringsplaatje in dit verhaal, maar dat krijgen we vast te horen. Als je al je onderdelen, netjes zonder schade, terug krijgt lijkt het me dat je een bedrag krijgt wat een motorzaak aan uurloon zou vragen om hem weer in elkaar te zetten (schadeloos stellen)?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 476
Re: Opsporing verzocht = Gestolen!!
« Reactie #66 Gepost op: 23-09-2015, 21:22 »
Als het hele gebeuren met de verzekering rond is dan zal ik hier verslag doen.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 476
Re: Opsporing verzocht = Gestolen!!
« Reactie #67 Gepost op: 11-10-2015, 12:07 »
Goedemorgen ,


Even een update , vorige week de Meriva van mijn vader volgestouwd met mijn volledig gestripte 690.
Ik zag 3 dagen nadat ie gepikt was mijn wielen op MP staan die ik herkende aan en kras in de velgrand naast 2 strips balanceer lood. Bij de advertentie stond ook een telefoon nummer.
Nu wil het feit dat ik werkzaam ben bij de verkeersongeval analyse van de politie midden Nederland en in dat opzicht redelijk dicht bij het vuur zit.
Middels dat telefoonnummer kwam ik er erachter wie en waar de wielen werden aangeboden. Omdat ik het een beetje te ver vond gaan om in mijn eigen zaak te gaan rechercheren,  want dan komt integriteit en belangen verstrengeling natuurlijk om de hoek kijken, heb ik de zaak overgedragen aan de collega's van het Basisteam IJsselstein, behalve dat ik in IJselstein werk, woon ik daar ook, dus dat kwam mooi uit.
Collega's hebben contact gezocht met Ridderkerk waar de motor werd aangeboden, op hun verzoek heb ik een foto PV gemaakt met mijn bevindingen waaraan ik de wielen herkende. Dit voorgelegd aan de OVJ die naar aanleiding van dit PV toestemming gaf om de woning van de verdachte binnen te treden .
Het pseudokoopeam heeft vervolgens contact gelegd om die wielen te kopen. Die bleken echter al verkocht en betaald, echter alleen nog niet opgehaald, wat wel elk moment kon gebeuren.
Ze zijn toen direct naar de woning gegaan, hier was de verdachte echter niet, hij bleek bezig te zijn in en loods. Daar aangekomen gaf hij al aan dat hij wist waarvoor zij kwamen en gaf aan dat de motor in de loods lag.


Motor werd volledig gestript aangetroffen. Hij had hem aangeboden gekregen van iemand die m op Marktplaats had zien staan. Ik ben zo dom geweest om de eerste dagen de locatiemanager aan te zetten. Let dus op als je iets op MP zet dat dat uit staat. De verdachte, in dit geval de heler, had m echt voor een schijtprijs gekocht en wist dat ie gejat was.
Hij heeft afstand gedaan en ik mocht m weer ophalen. Hij ligt weer netjes in de schuur te wachten op wat die rukkers van de verzekering gaan doen. Ze snel als dat de motor terug was, zo traag gaat de afhandeling met de verzekering.


De Dekra zit er nu tussen als "expert" om voor de NH1816 de schade af te wikkelen.
Zij willen de motor weer laten opbouwen, volgens Dekra kan dat in 6 uur, ik betwijfel het en mijn dealer in De Bilt ook.
Alle bouten zijn weg, daar had Dekra 50 euro voor gerekend, van de kabelboom is een stekker afgetrokken, daar moest maar even een nieuwe stekker aangezet gaan worden, framenummer hebben ze met een boormachine bewerkt, dat gaf niet want het was nog te lezen, kappen waren allemaal gekrast, daar moet dan maar een gedeelte van vergoed worden. Jullie snappen natuurlijk wel dat ik hier niet mee akkoord ga.
Ik ben blij met de bemiddelening van RB uit de Bilt, die Dekra ook verteld heeft dat een motor met een bewerkt framenummer niet in te ruilen is. En dat gezien de missende en beschadigde en kapotte onderdelen en de uren die erin gaan zitten de fiets economisch totall los moet worden verklaard.
Ik heb aangeven een totall los uitkering te willen en dat ik het wrak eventueel wil terug [size=78%] kopen, setje extra wielen en wat reserve onderdelen zijn nooit weg.  Schade is tenslotte te verhalen op een dader.[/size]


Tot zover. De einduitslag zal ik ook met jullie delen.


Grt, Jeroen .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Opsporing verzocht = Gestolen!!
« Reactie #68 Gepost op: 11-10-2015, 12:30 »
Goed Jeroen!. Blij dat die rukker gepakt is. Voeg je in zijn strafdossier als benadeelde en eis schadevergoeding. Sowieso voor de extra kosten die de verzekering niet dekt en informeer de verzekering dat ook zij de schade gaan verhalen op die klootviool. Kaalplukken die kip. Uit ervaring weet ik dat die lui daar het meeste last van hebben. Als hij na veroordeling weigert te betalen, beslag leggen. Immers: "you fak with me, I fak with with you..."
Succes!
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 476
Re: Opsporing verzocht = Gestolen!!
« Reactie #69 Gepost op: 11-10-2015, 12:43 »
Precies, en ik begreep dat deze kip veren genoeg heeft. Ik moet nog ff kijken voor civiele schade vergoeding. Ik gebruikte dat ding ook voor woon/werk verkeer.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 226
Re: Opsporing verzocht = Gestolen!!
« Reactie #70 Gepost op: 11-10-2015, 13:00 »
 ben zo dom geweest om de eerste dagen de locatiemanager aan te zetten. ???


Bedankt dat je dit met ons deelt, kunnen we wat van leren!
Mijn vraag is wat is   "de locatie manager"  ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Opsporing verzocht = Gestolen!!
« Reactie #71 Gepost op: 11-10-2015, 13:22 »
ben zo dom geweest om de eerste dagen de locatiemanager aan te zetten. ???


Bedankt dat je dit met ons deelt, kunnen we wat van leren!
Mijn vraag is wat is   "de locatie manager"  ?

Dat vroeg ik me ook af en ik heb nog een opmerking.

Vorige week was bij TROS Radar dat je een contra expert
mag zetten al zou je verzekeringsmaatschappij dit ontraden
omdat jij volgens hun voor de extra kosten zou moeten opdraaien
Volgens de wet echter moet de verzekeringsmaatschappij die
betalen als de kosten daarvan in alle redelijkheid zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 476
Re: Opsporing verzocht = Gestolen!!
« Reactie #72 Gepost op: 11-10-2015, 13:45 »
Locatie manager geeft op een kaart de straat en plaatsnaam van de verkoper aan middels het ingevoerde postcode.
Wat die verzekering betreft, ik wacht eerst even af waar ze mee komen. Ik vins zelfs dat ze niet zo moeilijk moeten doen. Uiteindelijk heb ik hen bij een verdachte gebracht. Had ook mijn klep kunnen houden en na 30 dagen de dagwaarde kunnen vangen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Opsporing verzocht = Gestolen!!
« Reactie #73 Gepost op: 11-10-2015, 14:26 »
Contra expert
Nieuw frame
Niewe kabelboom
Enzovoort
De uitslag gaat zijn dat jij in het gelijk gesteld gaat en als je in het gelijk gaat alle contra expert kosten vergoed worden.
Let wel even op je kan dus een totalloss krijgen en dan scoor je de dagwaarde wat weer tegen kan vallen.
Je laat de dealer even een "voorgekauwd plan = offerte" maken wat je dan de contraexpert aanreikt.
De hardware gaat je wel n paar maanden extra kosten met die struisvogelbureaucratie.
De "rest" verhalen gaat wellicht erg véél langer duren en je véél stress geven, daar heb je beslist een R.B.-verz voor nodig, waar je dan ook weer een second opinion af kunt dwingen als je het er niet mee eens bent.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 476
Re: Opsporing verzocht = Gestolen!!
« Reactie #74 Gepost op: 11-10-2015, 18:18 »
Ik wacht het gewoon even af!