Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Parijs - Duinkerken 2019 (allroad evenement)  (gelezen 8044 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Parijs - Duinkerken 2019 (allroad evenement)
« Reactie #15 Gepost op: 02-01-2019, 14:20 »
In de aanbieding voor wie te laat was om in te schrijven voor Parijs - Duinkerken: de inschrijving van La Vercingétorix opent 5 januari, zaterdag as.
https://www.cocoricorando.fr/fr/evenements-maxi-trails/172-la-vercingetorix.html


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Parijs - Duinkerken 2019 (allroad evenement)
« Reactie #16 Gepost op: 03-01-2019, 17:32 »
Simmetje ook kunnen inschrijven?


Nee, ik ga dit jaar de Schotland Wales 500 of een stuk TET rijden met de KTM990.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Parijs - Duinkerken 2019 (allroad evenement)
« Reactie #17 Gepost op: 03-01-2019, 22:02 »
member: bedoel je niet toevallig de Wales 500? Bij mij staat die in ieder geval wel op de planning.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Parijs - Duinkerken 2019 (allroad evenement)
« Reactie #18 Gepost op: 03-01-2019, 22:05 »
member: bedoel je niet toevallig de Wales 500? Bij mij staat die in ieder geval wel op de planning.
Ja die bedoelde ik idd
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Parijs - Duinkerken 2019 (allroad evenement)
« Reactie #19 Gepost op: 12-01-2019, 22:24 »
He Simmetje, ook aan de TET, ik ga met vrienden eind maart de transspana doen en na afloop via de TET Spanje (Malaga-Andorra) terug.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Parijs - Duinkerken 2019 (allroad evenement)
« Reactie #20 Gepost op: 12-04-2019, 15:09 »
Vandaag het informatiebestandje ontvangen. Ze vragen wat meer bescherming dan voorgaande jaren en zelfs noppenbanden. Waarschijnlijk n.a.v. de vele ongelukken vorig jaar.


'Equipement of the bike - Compulsory: tires with nipples or crampons! Examples: Michelin Anakee Wild, Mitas E09, Continental TKC80 ... - Forbidden: tires called "mixed" Examples: Continental TKC70, Metzeler K60 ...'


Dan ga ik op hun aanraden maar wat tepels op m'n banden plakken.  :)
 Crampons/stijgijzers heb ik ook nog liggen, het kan niet anders dan dat het een mooie expeditie wordt met veel sneeuw en ijs!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Parijs - Duinkerken 2019 (allroad evenement)
« Reactie #21 Gepost op: 10-05-2019, 08:33 »
Nog twee weken en het begint weer.
Zijn er nog mensen die de dag van tevoren gezamenlijk willen afzakken richting het zuiden? 's Avonds wel zo gezellig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 211
Re: Parijs - Duinkerken 2019 (allroad evenement)
« Reactie #22 Gepost op: 21-05-2019, 12:35 »
Wij rijden met een aanhangertje naar Duinkerken en gaan vandaar richting de start om ergens een tentje op te zetten.
We hebben nog geen camping uitgezocht.
Waar zit(ten) jij / jullie donderdagnacht, hotelletje, camping ...?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Parijs - Duinkerken 2019 (allroad evenement)
« Reactie #23 Gepost op: 21-05-2019, 13:20 »
Wij rijden met een aanhangertje naar Duinkerken en gaan vandaar richting de start om ergens een tentje op te zetten.
We hebben nog geen camping uitgezocht.
Waar zit(ten) jij / jullie donderdagnacht, hotelletje, camping ...?


Ik zit thuis, ik heb vorige week moeten annuleren wegens een k*t rugblessure. Motorrijden zit er voorlopig niet in. Eerst maar weer fatsoenlijk lopen. Misschien kan ik aan het einde van het jaar nog wat rijden, de Royale van de dezelfde organisatie misschien.
Heb er wel flink de balen van.  :'(


Vorig jaar zaten we een groepje op een camping niet ver (een goed half uur rijden) van de startplek:
Camping de l'Abbatiale
39, Rue Salvador Allende
60340 Saint-Leu d'Esserent


In het dorpje niet ver van de camping zaten de nodige tentjes om iets te eten/drinken.


Twee jaar geleden zaten we in Campanile Hotel Cergy.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 211
Re: Parijs - Duinkerken 2019 (allroad evenement)
« Reactie #24 Gepost op: 21-05-2019, 16:03 »
member: Ruk, wat rottig.  Sterkte met het herstel.Zelf dik jaar bezig geweest met herstellen van een hernia en ben erg blij dat ik dit soort ritjes weer kan doen.
Hoop dat het voor jou ook weer goed komt.
Wij hebben nu een soort hotelletje / B&B geboekt in Chars.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Parijs - Duinkerken 2019 (allroad evenement)
« Reactie #25 Gepost op: 22-05-2019, 08:45 »
Bedankt!
Zal ongetwijfeld lukken, maar het zal wel de nodige tijd gaan kosten.


Veel plezier en op een heelhuidse terugkomst!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Parijs - Duinkerken 2019 (allroad evenement)
« Reactie #26 Gepost op: 29-05-2019, 09:07 »
Hoe was het in Frankrijk? Iedereen weer heelhuids thuis?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 211
Re: Parijs - Duinkerken 2019 (allroad evenement)
« Reactie #27 Gepost op: 29-05-2019, 10:12 »
Erg naar onze zin gehad, leuke routes en de massaliteit viel me erg mee.
Je kwam af en toe wel kleine groepjes tegen, maar kon zeker lekker je eigen rit rijden.Mooie uitzichten, gevarieerde wegen; gras, zand, stenen, hééél af een toe een héél piepklein beetje modder. Hele rit droog gehad dus.Wel veel stof soms, maar had ik zelf geen last van  8) .We hebben de extreme variant gereden, maar eigenlijk geen echt technische stukken tegen gekomen.Ik schat in dat de helft van het deelnemersveld op BMW GS 12X0-en reed, dan nog 20% op de nieuwe Africa Twins, rest een allegaartje. Drie nieuwe Ural zijspannen (waarvan er twee nog best een gangetje wisten te houden), één BMW zijspan eind jaren tachtig schat ik.Even opgereden met Jeroen op zijn Africa twin RD07 en Michel op 1190R, gezellig pilsen in het bivak. Bij de finish John uit Lathum  ;) en Monique nog even gesproken, waren met WR250's en hadden zich ook goed vermaakt.
Lekker dat we op de tweede dag de tent konden laten staan en met minimale bagage rijden.

Weinig uitstapjes gemaakt, wel een keertje vastgereden in het schrikdraad (maar dan de serieuze draad met een flinke treksterkte) toen mijn motor begon te slaan en zo de akker op ging. Zat goed vast rond voor- en achterwiel en de stroom ging zo door mijn hanschoenen heen :confused: , dus was even tanden op elkaar. Verder vooral glijpartijtjes / omvallers in het gras, diepe geulen of spaarzame modder gezien, naar mijn weten geen grote persoonlijke schades, wel een sleutelbeen ergens geloof ik.

Verder alles goed geregeld door de organisatie, twee keer per dag een break ergens onderweg waar ze stonden met een busje met water, koffie en koek. Avondeten 's avonds goed geregeld, ontbijt ook prima. Lekker sfeertje, redelijk internationaal, meeste Fransen, maar ook Nederlanders Belgen, Duitsers, Zwitsers en een Amerikaan (wat ik zo herinner).
Wij waren met een aanhanger naar Duinkerken gereden en vandaar met de motor naar B&B in Chars boven Parijs. Aanhanger bij een Super U laten staan. Na het eten bij de finish zijn we nog terug gereden naar NL, maar vanwege de bedenkelijke staat van de aanhangerbandjes en door een klapband op de heenweg geen reservewiel meer, hebben we dit erg rustig aan gedaan, dus pas na enen thuis. Dat is dan wel een erg lange dag, doe ik volgende keer anders bij zoiets.

 


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Parijs - Duinkerken 2019 (allroad evenement)
« Reactie #28 Gepost op: 29-05-2019, 11:59 »
Leuk om te lezen  :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Parijs - Duinkerken 2019 (allroad evenement)
« Reactie #29 Gepost op: 29-05-2019, 13:54 »
Mooi om te lezen dat het beviel.
En gelukkig weinig breuken dit jaar.


Hopelijk kan ik volgend jaar wel weer van de partij zijn.