Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: New africa twin  (gelezen 98637 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 19
New africa twin
« Gepost op: 04-11-2014, 17:16 »
Komt hij er dan toch, de nieuwe africa twin?
Voorsmaakje op EICMA motor show:


http://www.advpulse.com/adv-bikes/new-honda-africa-twin-revealed/


Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: New africa twin?
« Reactie #1 Gepost op: 04-11-2014, 20:59 »
Ziet er hoopvol uit. Hopelijk houden de Japanners vast aan de gedachten dat hij offroadgericht moet zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: New africa twin?
« Reactie #2 Gepost op: 04-11-2014, 22:16 »
interessant...
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: New africa twin?
« Reactie #4 Gepost op: 04-11-2014, 23:29 »
De moto ziet er vet uit, dat artikel trekt op niets. :-)
If you're not living on the edge, you're taking up too much space - No Fear

Offline member

  • *****
  • Berichten: 625
Re: New africa twin?
« Reactie #5 Gepost op: 05-11-2014, 09:44 »

De moto ziet er vet uit, dat artikel trekt op niets. :-)
:) Dat geldt tot nu toe voor de meeste info, lijkt het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: New africa twin?
« Reactie #6 Gepost op: 05-11-2014, 10:16 »
Als ie ook nog oranje van kleur is wil ik 'm meteen hebben!  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 250
Re: New africa twin?
« Reactie #7 Gepost op: 06-11-2014, 15:12 »
Tof hoor, eindelijk weer terug naar écht dual-purpose in plaats van al die straatfietsen met een allroad-look. Zou het blok een 270 graden krukas hebben?

Als het frame een beetje onverwoestbaar is wil ik hem wel in 650cc (70 pk is zat), met vóór een enkele remschijf en iets meer grondspeling zodat de bashplate om de uitlaat heen kan. En geen automatische versnellingsbak en fratsen als abs en een drive-mode-selector, want dat doet alleen maar raar en gaat stuk.

Weet je wat, ik lap mijn XRV650 wel weer op  :D.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: New africa twin?
« Reactie #8 Gepost op: 06-11-2014, 17:58 »
Wat conservatief zeg! Een automaat op een zware allroad is een zegening. Kan ik weten :confused: en het is een Honda en die zijn doorgaans zeer betrouwbaar. De techniek die momenteel geboden wordt is vooruitgang. Omarmen zou ik zeggen en laat honda het maar bewijzen. Dat komt wel goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 568
Re: New africa twin?
« Reactie #9 Gepost op: 06-11-2014, 20:09 »
Tof hoor, eindelijk weer terug naar écht dual-purpose in plaats van al die straatfietsen met een allroad-look. Zou het blok een 270 graden krukas hebben?

Als het frame een beetje onverwoestbaar is wil ik hem wel in 650cc (70 pk is zat), met vóór een enkele remschijf en iets meer grondspeling zodat de bashplate om de uitlaat heen kan. En geen automatische versnellingsbak en fratsen als abs en een drive-mode-selector, want dat doet alleen maar raar en gaat stuk.

Weet je wat, ik lap mijn XRV650 wel weer op  :D.
Aan een 650 hoef je niet veel optelappen
Loopt altijd BESTE TWIN OOIT

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: New africa twin?
« Reactie #10 Gepost op: 06-11-2014, 23:00 »
Niet waar. Van de RD03 gaat de cdi vaak stuk.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: New africa twin?
« Reactie #11 Gepost op: 06-11-2014, 23:50 »
Niet waar. Van de RD03 gaat de cdi vaak stuk.

Maarr, dat past dan wel weer in de rugzak :D


Ik denk dat Honda hiermee goed bezig is. Je hoort niet vaak wat van ze, want ze gaan op zeker!

Als het een consumentenversie wordt van Dakar-NXR (verleden) en Dakar-CRF (toekomst) en het wordt zoals het er nu zo'n beetje bij staat, neem ik hem!

Het gaat om het idee erachter wat mij persoonlijk aanspreekt. In praktijk is het het zoveelste nieuwe model, waarvoor je gaat, of die je lekker laat staan.


Eventuele 'tekortkomingen' vul ik kwa skills zelf wel aan  :P



Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: New africa twin?
« Reactie #12 Gepost op: 06-11-2014, 23:53 »
interessant, f800gs tegenhanger? mijn rd4 was mijn eerste allroad die ik lang heb gehad. Ding klopte als een bus voor zijn leeftijd.


hopen dat deze de wiel en vering kwalitiet goed heeft. rijwielgedeelte van ktm 950 met blok ala f800 zou ik erg leuk vinden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: New africa twin?
« Reactie #13 Gepost op: 09-11-2014, 00:21 »
De eerste teaser:


https://www.youtube.com/watch?v=M-gXpyjwGgg#t=13


En nog meer net-geen-nieuws:


https://www.youtube.com/watch?v=MVrfwRa0gnY


En volgens het TCN forum:
Planning Honda:Begin 2015 persintroductie met een pre-productie serie op een exotische locatie. Medio juli 2015 start productie.Medio september 2015: uitlevering eerste productiemodellen bij de Honda dealers.Gewicht: rond 200kg (rijklaar), 70Kw/95PK, en... 100Nm koppel.Er komt een volledig nieuw ABS systeem op die, uniek voor Honda, UITSCHAKELBAAR zal zijn. En om de puristen helemaal blij te maken... 21"/ 17"Insider heeft het over twee versies, een pure allroad versie, en een meer 'toer' georiënteerde versie. Dit is echter (nog) niet bevestigd. Prijsindicatie: vergelijkbaar met de 'oude' Varadero, of de huidige DL1000V V-strom. Verwacht wordt een vanafprijs rond €12.000,- / 13.000,-


Geen idee of dat wishfull thinking allemaal is, maar echt onlogisch klinkt het niet (zou alleen liever 18" hebben, maar goed).
Nog een jaar geduld dus? Maar ziet er wel mooi uit, zal het segment van de adventure gerichte allroads lekker opschudden hoop ik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1382
Re: New africa twin?
« Reactie #14 Gepost op: 09-11-2014, 16:33 »
Op het prototype zit iig een 18" achterwiel met 140/80-18 pirelli scorpion rally
Dat met die automaat zie ik ook niet zo zitten, automaat vind ik persoonlijk iets voor luie mensen in een auto en vooral offroad wil ik soms eerder of later opschakelen dan dat die automaat dat voor mij bepaalt. Maar Honda kennende komt er vast wel een versie met en een versie zonder.


Ik vind het blok er trouwens wel héél erg compact uitzien voor een 1000.. Zelfs voor een 650 parallel twin vind ik hem nog smal! Als die uitlaatbochten niet zo dik waren zou het m.i. nog een dikke éénstamper kunnen zijn!..
Honda heeft iig nog niks losgelaten over het blok, alleen het feit dat er een dubbele schijf in het voorwiel zit duidt op meer dan 60PK


Als ie nou ook nog in een beetje spannende kleurtjes komt, retro RD03 ofzo  :)  dan heb ik binnenkort een LC8 te koop..


Hier staan nog wat betere foto's van het prototype
http://www.asphaltandrubber.com/bikes/honda-africa-twin-true-adventure-prototype-up-close-photos/#more-77349



Atic#1007,  TCN#397