Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 1e keer de grens over  (gelezen 8971 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: 1e keer de grens over
« Reactie #15 Gepost op: 20-07-2006, 22:22 »
\
Euh, ja?? En? Moet ik me gaan schamen? :-[

Juist niet! ik heb er ook een en die is niet kapot te krijgen. Gereedschap alleen meenemen om andere te kunnen helpen dus!

En die ansichtkaarten is errug handig om mensen te laten zien waar je vandaan komt, maar kweet niet of ze dat in Frankrijk ook al willen weten...  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 357
Re: 1e keer de grens over
« Reactie #16 Gepost op: 20-07-2006, 22:43 »
Juist niet! ik heb er ook een en die is niet kapot te krijgen. Gereedschap alleen meenemen om andere te kunnen helpen dus!

Nauwww.... ik was best blij dat ik m'n boordgereedschap en wat extra's bij had. Gelukkig helen die AT's zichzelf weer. Want zonder iets te repareren was het probleem opgelost, even dreigen met gereedschap hielp blijkbaar.  :)

Booze may not be the answer, but it helps you to forget the question.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1378
Re: 1e keer de grens over
« Reactie #17 Gepost op: 21-07-2006, 00:02 »
Beetje olie alleen als je motor verbruikt. Denk eraan dat als je altijd veel korte stukjes rijdt dat je oliepeil dan ineens erg kan zakken als je eens een lang stuk rijdt (het vocht verdampt dan eindelijk eens uit je olie).
verder ben ik het wel met Ferd eens dat je alles aan een Twin met een leatherman en een schroevendraaier met bitjes kunt repareren, en als dat niet kan dan lukt het zowiezo niet.
Vergeet iig niet het gereedschap mee te nemen om je ketting te spannen (boordgereedschap van meneer Honda is prima) setje met reservekabels + tonnetjes (koppeling / gas) heeft mij al meerdere keren gered (kost maar iets van tien Eu).

goed humeur is veel belangrijker dan gereedschap!
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 1e keer de grens over
« Reactie #18 Gepost op: 25-07-2006, 21:46 »
Oh ja, shell heeft ooit een klein boekje uitgebracht waarin de belangrijkste motortermen vanuit het NL vertaald werden in Duits, Engels en Frans. Kan handig zijn (heb het helaas zelf niet meer...)

Aha de Shell Taalgarage  ;D

Ik heb hem dus nog wel liggen en even onder de scanner gelegd. De tekst is zeer klein, dus ik heb de resolutie wat omhoog gegooid. Daardoor zijn de bestanden wat groot geworden, maar nu kan je tenminste wel inzoemen.

Ben nog even bezig met een OCR programma, maar die zal wel moeite hebben met zes!! verschillende talen in één afbeelding.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: 1e keer de grens over
« Reactie #19 Gepost op: 25-07-2006, 21:49 »
Da's mooi, dankjewel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: 1e keer de grens over
« Reactie #20 Gepost op: 13-08-2006, 15:09 »
Heb laatst een trip gemaakt naar frankrijk op me guzzi en had dit mee

Olie
Benzine slang
Bougies
Gaskabel
Koppelingskabel
Gereedschap
-   assortiment uit doppen set (dop 10, 13, 15, 17, 19)
-   bougiesleutel
-   schroevendraaiers (kruis en plat)
-   steeksleutel 10, 13, 15, 17, 19.
-   inbussleutels (alle maten)
-   voelermaatjes
-   beetje vet
-   spuitje
-   duc tape
-   tie wraps
-   stukje ijzerdraad
-   borgtang

Gaskabels heb ik dus nodig gehad want ergens halverwege frankrijk hingen me kabels beide nog aan 1 tiertje! Dus die heb ik effe relaxed langs de weg staan maken en dan heb je toch weer meer nodig dan je denkt :)
Moto Guzzi V50 Nato en een Moto Guzzi NTX650 in opbouw!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: 1e keer de grens over
« Reactie #21 Gepost op: 14-08-2006, 10:18 »
Net vorige week retour van 1,5 week Bretagne. In een dag 850km heen  ::) en na een korte aanloop naar Normandie 700km weer terug.. Boordgereedschap een keertje nodig gehad om mn ketting te spannen en verder alleen mn potje kettingvet en mn bandenspanningsmeter gebruikt.. Ben APEtrots op mn fietsie!  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: 1e keer de grens over
« Reactie #22 Gepost op: 14-08-2006, 15:50 »
Proficiat met je eerste reisje.
En waar ik nu altijd benieuwd naar ben....... Wat had je achteraf anders gedaan?  ;)
(ik nam de eerste keren dikwijls te veel dingen mee en miste altijd wel weer iets anders. (geen dingen die nooit opgelost konden worden hoor)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: 1e keer de grens over
« Reactie #23 Gepost op: 14-08-2006, 16:57 »
Proficiat met je eerste reisje.
Dank je!! :D :D
Citaat
Wat had je achteraf anders gedaan?  ;)

Euhh, had een lichtere tent dan 4+kg! aangeschaft, maar die zijn meteen ook weer 3x zo duur. Die ik nu heb is een 3persoons welke eigenlijk goed geschikt is voor 2p en bagage. Had een extra brander meegenomen(ipv enkel eentje voor thee of soep)om zelf te kunnen koken. Budget gaat nl errug snel als je praktisch elke dag(hej, tis vakantie he... ;)) uit eten gaat.(en dan ben ik -helaas- nog niet eens culinair uit mn dak gegaan zeg maar)
Had Niet naar de atlantische oceaan-kant gegaan als ik wist dat die zo koud was. ;D
Qua gereedschap had ik eigenlijk alleen extra sleutels mee om mijn pas aangeschafte zijkofferrek evt. strakker te draaien maar dat was achteraf niet nodig(als een hUIS!! :D)  Denk dat ik volgende keer toch een plaksetje en pompje meeneem, voor het geval dat..(een scottoilertje lijkt me ook fijn)
Volgende keer waarschijnlijk ook wat meer in etappes, dan maar een keer onderweg overnachten, vooral voor mijn kanjer achterop(14jr) was de lange heen- en terugreis errug vermoeiend
Het enige wat me Echt tegenstond... waren de snelwegen :o in Belgie! Zo jammer als ik het vond dat de vakantie voorbij was, zo blij was ik dat ik weer op nederlandse bodem was.. ::)
Was achteraf ook wel gerust met mijn op het laatste moment aangeschafte reis/kredietbrief ookal was die er enkel als vangnet. Wat nog? Kleine dingetjes als gas-en koppelingskabels misschien, verder miste ik niets dacht ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: 1e keer de grens over
« Reactie #24 Gepost op: 14-08-2006, 18:34 »
Die tent is nu weer het moment om die te kopen (in de uitverkoop)

Koken met 1 brander is een beetje oefenen maar gaat best goed en ook heel lekker. Zo kun je bv. pasta aan de kook brengen en zo 10 min. laten staan ipv laten koken. Is het ook gaar en heet en je hebt je vlam weer vrij voor de zalm/pesto/paprika saus. Mmmmmmmm

Als iemand anders weet waar je van te voren kunt horen waar het wat voor weer wordt, hou ik me ook aanbevolen  ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: 1e keer de grens over
« Reactie #25 Gepost op: 14-08-2006, 18:54 »

Het enige wat me Echt tegenstond... waren de snelwegen :o in Belgie! Zo jammer als ik het vond dat de vakantie voorbij was, zo blij was ik dat ik weer op nederlandse bodem was.. ::)


Ik heb een maandje terug ook een reisje gemaakt richting frankrijk via luxemburg en belgie...

Heb er toen een verslag van geschreven, zal een stukje quoten:

"Maar dan begint de volgende hel. Een omlegging. Ik zal al die Belgen eens omleggen. Een omleiding dus, één van wel 100 kilometer. Pardoes ben ik in Wachtbeke. Ik kijk op de kaart, richting Zelzate. Ik ga nog steeds helemaal kapot. De motor irriteert me, het is warm, het wegdek klote en de bewegwijzering om te janken. En dan ineens, een blauw bord, met een rondje van die gele sterretjes en in dat rondje het woordje NEDERLAND. Net nu ik er bijna doorheen zat word ik gered. Wat een weelde.
De wegen lijkt van fluweel, ik zie fietsende lachende mensen, de oerlelijke gele nummerplaten en het waait er. De glimlach is daar. De gashandel gaat even vol open, de pijn in me kont is verdwenen en op een verlaten stukje weg zet ik al de lampjes die ik op de motor heb aan en druk ik een minuut lang op de toeter. Ik houd van dit land. Ik rijd en ik rijd. Ik kijk geeneens meer op de kaart, blind rijd ik naar Breskens."
Moto Guzzi V50 Nato en een Moto Guzzi NTX650 in opbouw!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: 1e keer de grens over
« Reactie #26 Gepost op: 14-08-2006, 22:33 »
My feelings exActly.. Het leek vanaf de grens wel een rechte lijn terug naar Amsterdam ookal pieste het van de regen. Volgende keer sla ik Belgie over :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 357
Re: 1e keer de grens over
« Reactie #27 Gepost op: 14-08-2006, 22:44 »
Menen jullie dat nou qua België ?

Het slechte asfalt in belgië vangt m'n vering wel op, wegomleggingen weet 'm GPS wel raad mee en de meest bizarre situaties (in- en uitvoegstroken links, idiote knooppunten) kan ik altijd wel van genieten.

Ik word juist treurig als ik weer op de Nederlandse snelweg rijd, Lelijke bebouwing, een saai landschap en altijd druk.
Booze may not be the answer, but it helps you to forget the question.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: 1e keer de grens over
« Reactie #28 Gepost op: 15-08-2006, 07:29 »
Menen jullie dat nou qua België ?

Het slechte asfalt in belgië vangt m'n vering wel op, wegomleggingen weet 'm GPS wel raad mee en de meest bizarre situaties (in- en uitvoegstroken links, idiote knooppunten) kan ik altijd wel van genieten.

Ik word juist treurig als ik weer op de Nederlandse snelweg rijd, Lelijke bebouwing, een saai landschap en altijd druk.
helemaal mee eens
en natuurlijk het truttige rijden en files,pffff
ik ben altijd blij als ik UIT nl ben

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: 1e keer de grens over
« Reactie #29 Gepost op: 15-08-2006, 08:08 »
Ik word juist treurig als ik weer op de Nederlandse snelweg rijd, Lelijke bebouwing, een saai landschap en altijd druk.

Ik word treurig van bijna elke snelweg...gewoon niet leuk om op te rijden, alleen maar functioneel...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)