Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ferry van Almeria naar marokko, informatie?  (gelezen 8685 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
ferry van Almeria naar marokko, informatie?
« Gepost op: 03-02-2009, 20:21 »
Nog 2 weekjes dus en ik ga lekker in het zand spelen :)
 
Ik zocht alleen nog naar wat info over de ferry die vanuit Almeria vertrekt, kan je daar de auto parkeren voor 2 weken ergens in de buurt van de haven?
 
Ook hoop ik dat iemand weet waar ik een kaartje kan kopen als ik daar begin van de avond aan kom, voor de boot die om 23:59 vertrekt, diezelfde avond. Waypointje?
Thnx!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: ferry van Almeria naar marokko, informatie?
« Reactie #1 Gepost op: 03-02-2009, 20:28 »
malaga weet ik wel :stupid:

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: ferry van Almeria naar marokko, informatie?
« Reactie #2 Gepost op: 03-02-2009, 20:49 »
Kaartje ter plekke kopen is het goedkoopst. Op de route er naar toe in spanje vind je al verkooppunten, maar die blijken duurder dan in de haven (info voorjaar 2006). Reserveren is niet nodig, voor een motor + mannetje is in principe altijd plek. Het staat goed aangegeven waar je moet zijn, is niet moeilijk. Er is geloof ik een hoger tarief voor motoren boven 600cc.
Parkeren zou ik niet bij de haven zelf doen, dan staat-ie wel erg opvallend alleen. Wat ik/wij een paar keer gedaan hebben is naar een willekeurig dorp in de buurt rijden, en daar ergens in een wijk parkeren. Kost niks, nooit problemen gehad.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 213
Re: ferry van Almeria naar marokko, informatie?
« Reactie #3 Gepost op: 03-02-2009, 21:08 »
Haven staat heel goed aangegeven, kan je niet missen.
Kaartjes ter plaatse kopen.
Wij lieten onze transporter niet graag ter plaatse achter, en zijn 4km verder naar camping La Garrofa gereden. Een vriendelijke Schot zit daar winter en zomer, wij moesten hem 48euro voor 10 dagen betalen.
Te delen met 2 personen, kan je geen risico voor nemen.
http://www.lagarrofa.com/en/default.htm?info
Ligt op de N340a richting Aguadulce.
 
Veel plezier aldaar

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: ferry van Almeria naar marokko, informatie?
« Reactie #4 Gepost op: 03-02-2009, 22:24 »
Die camping vind ik een goed plan.
 
Wat ik me dus afvraag, kan ik nog een kaartje kopen als ik daar om zeg, 9 uur in de avond aankom? Of is dat dan gesloten?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 213
Re: ferry van Almeria naar marokko, informatie?
« Reactie #5 Gepost op: 04-02-2009, 08:03 »
Lijkt me geen probleem, boot vertrekt om middernacht ... kunnen ze toch de kassa niet om 21pm sluiten.
Zo zijn er verschillende kantoren voor een kaartje  ;)
 

 
Marokko 2008:
 http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?f=10&t=18769
 
Marokko 2007 :
 http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?f=25&t=15758

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: ferry van Almeria naar marokko, informatie?
« Reactie #6 Gepost op: 05-02-2009, 13:04 »
Hebben ooit gewoon vlakbij de haven geparkeerd op een bewaakte parkeerplaats (die niet meer bewaakt was toen we terug kwamen), maar ik raad je aan een camping te gebruiken...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: ferry van Almeria naar marokko, informatie?
« Reactie #7 Gepost op: 06-02-2009, 11:21 »
Kan geen telefoon nummer vinden van een ticket verkoop punt, ik wil toch wel zeker weten of ik om een uur of 9 a 10 in de avond nog een kaartje kan kopen daar in die haven. Niet dat we flink haasten daar op tijd te zijn en dan een dag in de haven mogen wachten op de volgende boot...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 213
Re: ferry van Almeria naar marokko, informatie?
« Reactie #8 Gepost op: 06-02-2009, 11:51 »
Reserveer dan een ticket online:
 http://www.ferryboeken.nl/almeria_melilla.html
Wij waren verleden jaar de 2 enigste motorrijders die de oversteek hebben gedaan op het einde van februari.
 
Persoonlijk vind ik het boeken teveel stressie.
Stel je krijgt een panne, ongeval, file, ... of weet ik veel wat, waardoor je er niet op tijd kan geraken.
Zonder ticket kan je dan eventueel nog verder rijden naar Malaga of Algeciras ...
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: ferry van Almeria naar marokko, informatie?
« Reactie #9 Gepost op: 06-02-2009, 15:38 »
Dat is precies de rede waarom ik vooraf een ticket kopen wil vermijden. Maar dan moet ik wel zeker weten een ticket te kunnen kopen als ik eenmaaal daar ben :) Uitverkocht ben ik niet bang voor, der is altijd wel plaats op die boot. Gaat me alleen om de openings tijden van een ticket boot.
 
in Malaga was geen ticket verkoop punt in de haven in 2004, we moesten de stad in op zoek naar een ticket verkoop punt. Heeft Almeria wel een verkoop punt in de haven zitten?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 213
Re: ferry van Almeria naar marokko, informatie?
« Reactie #10 Gepost op: 06-02-2009, 16:26 »
Je komt de haven binnen via een rotonde, en evenwijdig met de straat loopt er een weg (binnenkant haven) waar de foto hierboven is genomen.
Dus je kan daar binnen ZEKER een ticket kopen, en het zou me sterk verbazen indien ze dat boeltje sluiten voor de inscheping begint.