Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM-problemen?  (gelezen 1521 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
KTM-problemen?
« Gepost op: 03-01-2005, 09:56 »
Zeker allemaal wel gehoord he?: Meer dan 30 KTM's hadden gisteren startproblemen. Kapotte accus ofzo. En zij maar zeggen dat het aan dat nieuwe toetersysteem ligt...Nou, ik weet wel beter!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: KTM-problemen?
« Reactie #1 Gepost op: 03-01-2005, 10:17 »
Tja..... Het Sentinel systeem schijnt (alleen) bij de KTM voor kortsluiting te zorgen. Dit systeem geeft aan dat er een ander voertuig binnen een straal vaan 200m achter je rijd en toetert, in je cocpit gaat dan een rode LED-schijnwerper knipperen en piepen.

Eric Verhoef had een scheur in zijn accu, waarschijnlijk dus het gevolg van dat systeem. Waarom hij dan met een verse accu (kleiner want van een crossertje) wel het einde van de etappe heeft weten te behalen is voor mij een vaag verschijnsel. Lijkt mij dat door het plaatsen van een nieuwe accu de kortsluiting niet uit dat waarschuwingssysteem verdwijnt :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: KTM-problemen?
« Reactie #2 Gepost op: 03-01-2005, 10:54 »
Er word in de verslagen op travelmaniacs anders gesproken over een defecte spanningsregelaar:

Het probleem van de KTM van Jyrki schijnt bij veel 2005 modellen te spelen. De spanningsregelaar is niet in orde. Er schijnen een stuk of 20 KTM's langs de weg te staan. Doe
je je gas dicht, is het poef uit en over..... Morgen komt er speciaal uit Oostenijk iemand ingevlogen met nieuwe regelaars.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM-problemen?
« Reactie #3 Gepost op: 03-01-2005, 12:17 »
Hoe het ook zij: het blijft een raar verhaal dat je met een rally motor slecht gestart krijgt op de accu die erin zit...Ben benieuwd of het nu is opgelost.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)