Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Geluid KTM 690  (gelezen 14115 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #30 Gepost op: 27-01-2010, 09:48 »
vermogensverlies tussen 0,15 en 0,5%

http://www.rallyadventureshop.nl/nl/producten/dB-Dawg.php

Na een proefrit op 690 en het aan horen van ARMers die een 690 hebben heeft dat ding standaard al aardig wat vermogen.
 
Nu vraag ik me af waarom er dan nog meer vermogen uitgehaald moet worden.
Heb je het nodig, de drang naar meer of omdat het gewoon kan?
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #31 Gepost op: 27-01-2010, 10:28 »
Het ging mij ook niet om het vermogen maar om gewicht en temperatuur.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #32 Gepost op: 27-01-2010, 11:21 »
Ik koop een aftermarket uitlaat voor de looks ;)  maar nog meer voor de betere vermogensafgifte. Wat doet die db killer hiermee ? Dat beetje vermogen wat hij mist is niet eens relevant.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #33 Gepost op: 27-01-2010, 12:06 »
Is de demper van een 690 dan zo zwaar, wat win je ermee?
Wat is het probleem met de warmte?
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #34 Gepost op: 27-01-2010, 12:11 »
Standaard uitlaat voelt aan als een kilo of 6-7. Echt een massief ding, daarnaast wordt de uitlaat ook erg heet en verbrand je er zo je handen aan. Nilzzz heeft ergens eens een filmpje online gezet van zijn kookkunsten op de uitlaat... Een uitsmijtertje gebakken op de uitlaat.

Power zat  ;D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Woestijnrakker
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 3744
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #35 Gepost op: 27-01-2010, 12:23 »
Standaard uitlaat voelt aan als een kilo of 6-7. Echt een massief ding, daarnaast wordt de uitlaat ook erg heet en verbrand je er zo je handen aan. Nilzzz heeft ergens eens een filmpje online gezet van zijn kookkunsten op de uitlaat... Een uitsmijtertje gebakken op de uitlaat.

Power zat  ;D
Nilzzz heeft ook de vervangingsuitlaat goed stil gekregen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #36 Gepost op: 27-01-2010, 12:28 »
Ja je kunt er letterlijk een ei op bakken
En dat filmpje is na een blokje om op asfalt, niet eens echt warm. Anders wordt ie mooi bruin (welke temp gaat RVS kleuren?)
making lunch - KTM 690 Enduro R stock muffler

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #37 Gepost op: 27-01-2010, 12:48 »
Nilzzz heeft ook de vervangingsuitlaat goed stil gekregen.

Jep, komt door de katalysator denk ik
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #38 Gepost op: 27-01-2010, 12:55 »
nee, het plaatje wat in de doos verstopt zit!
Als je de doos nog hebt, er zit een (alu?) plaatje in diam. 47mm met 5 gaten er in, die moet tussen de link pijp en de einddemper (waar het veertje dus zit) en dan issie stil.
dat is ook de plek waar de kat 'hoort' maar die is minder stil en geeft toch wel weer veel warmte.
Het is wel een veel effectievere plek als in het einde van de demper, zou je ook tussen een akra kunnen zetten lijkt me (maar vereist dus wel demontage)

edit: volgens mij bestaan er ook dbdawgs die daar tussen moeten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #39 Gepost op: 27-01-2010, 13:28 »
Hey Nilzz,
heb je daar een plaatje hoe dat er precies uitziet. Wil toch graag mijn 690R stiller maken. Ik heb momenteel een akra uitlaat erop zitten. Wil graag ook Noppy ( Codegroen) en mezelf  plezieren om het geluid te behouden, of zelfs omlaag te brengen. Gaat dit lukken met dit plaatje?

Orange is the color.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #40 Gepost op: 27-01-2010, 13:41 »
is echt gewoon een schijfje wat je tussen de uitlaatpijp en damper plaatst. Ratelde bij mij, proberen 'vast te plakken' maar brande weer los.



There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #41 Gepost op: 28-01-2010, 13:17 »
hehehe mooi hoor antal :P
kun je niet tellen? ;)
 
Er zitten 5 gaten in zoals op een dobbelsteen de stippen staan. de afmetingen van de gaten zou ik moeten opmeten. op de een of andere manier worden zo de zware klappen er uit gefilterd en werkt die demper véél beter. Je zou het inderdaad ook bij een akra kunnen proberen volgens mij scheelt het niet echt veel kwa gasflow (aardig grote gaten zijn het).
 
maar bij mij klappert ie dus gelukkig niet meer en ga het niet zomaar loshalen :P proberen het schijfje om te keren en de demper loodrecht op de pijp proberen te zetten helpt. als je zon ding zelf gaat maken zou je daar van te voren iets op kunnen verzinnen.
 
ps. gebruik natuurlijk ook nog steeds het eindpijpje er in.
 
plaatje: http://www.leovince.de/download_drawing.php4?dt-8134.pdf
tussen de i50 en e50 (ik zat dus fout het is dam. 50 mm in dit geval)
hij staat er dus niet bij getekend, maar zit wel in de doos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #42 Gepost op: 28-01-2010, 13:21 »
Wordt er trouwens ook onderzocht wat de killers voor effect hebben op de motor. Wanneer het nut van een aftermarket uitlaat te niet wordt gedaan, kun je net zo goed de orginele demper laten zitten.
 

Bij mij werkte de dB dawg op de Dynobank zelfs beter dan de orginele meegeleverde dB-killer.

Dat een uitlaat zonder killer beter flowt staat buiten kijf.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #43 Gepost op: 28-01-2010, 18:00 »
Bij mij werkte de dB dawg op de Dynobank zelfs beter dan de orginele meegeleverde dB-killer.

Dat een uitlaat zonder killer beter flowt staat buiten kijf.

Ik wil wel een DbDawg proberen op de 690, met Leo Vince zonder DB demper dan, zien of het beter danwel slechter wordt.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #44 Gepost op: 29-01-2010, 07:19 »
Je kunt de imitatieversie krijgen bij Buitenhuis Racing te Amersfoort, KTM dealer. Deze wordt precies op maat voor je gemaakt en heeft 3 inbusboutjes

De originele dB-dawg kan je kopen bij www.rallyadventureshop.nl heeft 2 inbusboutjes

Ze verschillen niet veel qua prijs. De 2 boutsversie wil wel eens gaan kantelen, waardoor je je killer kan verliezen.