Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: XL600r Dakar Project  (gelezen 13127 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
XL600r Dakar Project
« Gepost op: 15-05-2012, 21:46 »

Hey Jongens, het gaat er toch van komen !


Ik heb deze vraag ook al gesteld op het XL-Forum maar vermits er hier ook "straffe gasten" zitten open ik hier ook een draadje


Ik ga proberen een grote tank van een XL600LM PD04 te bouwen op mijn XL600R PD03
De tank is bijna klaar (gespoten in de drie kleuren).
De stickers voor op de tank heb ik van een Schot toegestuurd gekregen


Hij zou er uit moeten gaan zien als onderstaande voorbeeld



Ik heb een XL600LM PD04 voor sloop of model en merk dat er enorm veel verschil is met de XL600R PD03
Ik zal de bevestigingen(steunpunten) voor de tank en het zadel moeten aanpassen,
Heeft er nog iemand in het verleden al zoiets gedaan?
Zijn er nog punten waar ik op moet letten?
Welke voorzorgen moet ik nemen alvorens ik ga lassen aan het PD03 frame?
Moet er eerst alle olie uitgespoeld worden met een product??


Alle info is welkom hoor!

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: XL600r Dakar
« Reactie #1 Gepost op: 15-05-2012, 21:58 »
Welke voorzorgen moet ik nemen alvorens ik ga lassen aan het PD03 frame?
Moet er eerst alle olie uitgespoeld worden met een product??

frame eerst spoelen met was benzine (goed laten weken)
en laten uitdampen..

en goed lassen !
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: XL600r Dakar
« Reactie #2 Gepost op: 15-05-2012, 21:58 »
Ik heb eens een grotere tank op een 03 gezet en daar kwam het benzinekraantje tegen een geribbeld plaatje bovenin kop. Vervangen door 'gewoon' vlak alu plaatje en toen alles oke'. was volgens mij een 500 PD tank,maar niet zeker.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: XL600r Dakar
« Reactie #3 Gepost op: 15-05-2012, 22:19 »
ik heb er zo een ophang setje bij afkomstig van die andere PD04



en het zijn onderandere die bevastigingspunten die ik er zou moeten bij plaatsen


Ook een steun- en bevestigingspunt om achteraan de tank te bevestigen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: XL600r Dakar
« Reactie #4 Gepost op: 15-05-2012, 22:32 »
Lekker aan de knutsel Marcel!
Blijft toch jeuken hè, die ouwe motors..... :-X

Vanwaar die wonderlijke buddy-seats op die moto`s?

Greetz sander
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: XL600r Dakar
« Reactie #5 Gepost op: 16-05-2012, 08:48 »
waarom geen pd04 frame gebruiken?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: XL600r Dakar
« Reactie #6 Gepost op: 16-05-2012, 09:08 »
waarom geen pd04 frame gebruiken?


Tja, wou ik eerst ook wel doen, maar er zit ZOveel verschil in met de PD03,


En eigenlijk ben ik een beetje verliefd op het model van de eerste foto, en daarbij................dan is het zeker geen XL600R - 1984 meer ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: XL600r Dakar
« Reactie #7 Gepost op: 16-05-2012, 10:31 »
Je moet ook goed kijken of de tank over het blok heen gaat... De R heeft een decompresseur handeltje, en die moet onder de tank passen.


ik heb destijds op deze XL600R een metalen tank (ik weet nog steeds niet precies waar die tank van is...), maar daarvoor moest er wel een extra deuk in de tank slaan aan de onderkant....


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: XL600r Dakar
« Reactie #8 Gepost op: 16-05-2012, 10:53 »
Je moet ook goed kijken of de tank over het blok heen gaat... De R heeft een decompresseur handeltje, en die moet onder de tank passen.


ik heb destijds op deze XL600R een metalen tank (ik weet nog steeds niet precies waar die tank van is...), maar daarvoor moest er wel een extra deuk in de tank slaan aan de onderkant....


Ja dat lukt, staat hoog genoeg met het extra ophangsetje (beugeltje met rubbers)
Ik twijfel of ik beter nieuwe bevestiginspunten maak om op mijn frame te lassen ,
Of ik ze misschien niet beter van het andere frame afhaal/afzaag? (maja, dan is het andere frame naar de kl....)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: XL600r Dakar
« Reactie #9 Gepost op: 09-06-2012, 08:38 »

Frame is klaar,
- gelast - gestraald - grondverf gespoten - in het rood gespoten
- Blokje opgefrist met glanzend zwart


Achterwip
- gestraald - grondverf gespoten - in grijs gespoten


Uitlaat
- voorbocht gestraald - hitte bestendig (800°) zwart gespoten
- Demper opgefrist met zelfde verf gespoten (niet gestraald)


Kroonplaat
- bovenste deel glanzend zwart gespoten


Rekje
- glanzend zwart gespoten


Monovering
- heeft revisie gehad bij Luyten inport en zou als nieuw(of beter) moeten zijn


Voorvork
- heeft revisie gehad bij Luyten inport


Alle andere delen netjes opgefrist


Tank is gespoten in 3 kleuren (zie openings foto)
moet nog bestickering op en in vernis gespoten worden
















Monteren kan beginnen :wink:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: XL600r Dakar Project
« Reactie #10 Gepost op: 09-06-2012, 10:21 »
leuk!!! Ik ben benieuwd...
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: XL600r Dakar Project
« Reactie #11 Gepost op: 09-06-2012, 11:09 »
Mooi Marcel !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: XL600r Dakar Project
« Reactie #12 Gepost op: 09-06-2012, 11:13 »
Marcel,
jij kunt ook alles he
mooi hoor

Offline member

  • *****
  • Berichten: 152
Re: XL600r Dakar Project
« Reactie #13 Gepost op: 09-06-2012, 11:50 »
Gaaf project! Wat voor uitlaatdempers hadden deze motoren echt in de dakar?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: XL600r Dakar Project
« Reactie #14 Gepost op: 09-06-2012, 11:55 »
Gaaf project! Wat voor uitlaatdempers hadden deze motoren echt in de dakar?
Ik zou het niet weten, ik ga voor de originele (standaard)


Nog even bezig geweest, filterkas en blokje er onder