Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: The Fuck-Ups!  (gelezen 30999 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #15 Gepost op: 09-04-2013, 08:49 »
Rekluse monteren, heeft me uiteindelijk een hele dag gekost.

De zwarte kleine lichte torxboutjes zijn echt heel klein, er zijn er 9 van geloof ik en die moeten in blauwe locktite. Even ontvetten met remmenreiniger, dan droogblazen volgens methode Adje (RIP) en dan overal een druppeltje locktite.

Nou heb ik voor mijn perslucht twee nozzles, een lange rode fijne die goed doseerbaar is, een een ijzeren, voor het betere spuitwerk, aan/uit.

Mijn vrouw had iets gemorst in de garage tijdens het tuinieren, een handje vol van die kleine zwarte scherpe steentjes, die je in de erker legt om slakken tegen te gaan en poezen weg te houden. Geeft niet.

Uit voorzorg had ik het ontvetten in een magneetbak gedaan, want je wilt die kleine prietdingetjes natuurlijk niet kwijt. De rode nozzle zat er niet op, maar optimist als ik ben, denk ik dat ik die zilveren wel heel voorzichtig kan doseren. Soms lukt dat ook.

Maar nu dus niet. Volle bak in het zilveren schaaltje en die boutjes bleken veel minder magnetisch dan ik dacht ;D Geen één boutje meer in het bakje en alles op de grond.

Ik kan je vertellen, de laatste boutjes duren het langst om te vinden en deze lag na een halve dag onder een stellingkast :D

GRRRRRR!
beter kleine zwarte boutjes tegen slakken gebruiken dan. Mocht je er wat laten vallen, ligt de tuin er nog vol mee. :D

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #16 Gepost op: 09-04-2013, 09:41 »
Je bent niet de enige E-Jay. Een groot internationaal onderzoek gaf de volgende uitkomsten


Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #17 Gepost op: 09-04-2013, 09:59 »
Ook wel eens een hele avond lopen hannesen met een oude wp vork uit een ktm GS 380 (2T). Een van de voetjes was gescheurd dus had een andere poot geregeld maar die was iets anders in formaat. Maar binnenwerk was het zelfde dus alles omzetten. Kreeg hem niet meer in elkaar omdat er van die bussen omheen geklikt zitten. Maar hoe krijg je die goed ingeknepen? Je moet immers in de voorpoot een stuk, en dan inknijpen. Uiteindelijk alles los gelaten, gaan slapen, dag erna tapeje eromheen gedraait, erin geplopt, tapeje los getrokken en het was klaar....



Overigens is het in onze terminologie altijd pas een fuck-up bij €500,- of meer...
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #18 Gepost op: 09-04-2013, 10:01 »
De autoradio in m'n Volvo Amazon mooi onder het dashboard gemonteerd zodat de originele kon blijven zitten. Voor de stevigheid ook aan de achterkant in het stalen huis waar de warme lucht van de kachel doorheen gaat geschroefd.
Volgende dag beslaan m'n ruiten allemaal aan de binnenkant en zo'n weeïg luchtje....
Staat de hele voetenbak van de bijrijder vol warme koelvloeistof.
Precies in de kachelradiateur geboord  :confused:
(gelukkig had ik nog een garage vol met slooponderdelen waaronder een kachelradiateur)


Onder het mom van leren van je fouten:
Iets soortgelijks heb ik in de garage gedaan. Tijdens het boren van een gat door de vloer om een netwerkkabel naar de meterkast te trekken stuit ik op een "warmwaterbron".
Geen oplossing van het energieprobleem natuurlijk maar de leiding van de CV naar de wasbak in diezelfde garage  :confused:




Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #19 Gepost op: 09-04-2013, 14:53 »
De autoradio in m'n Volvo Amaz....

.....k maar de leiding van de CV naar de wasbak in diezelfde garage  :confused:


Een maatje van jou verving zijn gaskabel tijdens de Tuareg. Aangezien het handiger was de luchfilter kast half los te hebben voor de zekerheid maar papier in de throttlebodies tegen het zand.


Alles weer in elkaar gezet na vervanging kabel, starten... lopen... maar een boel verbrand papier uit de uitlaten :)


Staat je nog bij??  ;D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #20 Gepost op: 09-04-2013, 15:01 »
haha, jawel.


Best knap dat dat ding toch liep zo.


Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #21 Gepost op: 09-04-2013, 15:32 »
Hier een essentieel M2 boutje laten vallen van de noodstop knop.. ::)

Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #22 Gepost op: 09-04-2013, 15:49 »
Brommertijd:
Krukas van de brommer wijle. Liep vast, jammer. Andere geregeld en ik aan het sleutelen. In de bak zat een pleurisveertje wat de arretering van de schakelwals doet, maar dat was een rottig priegelwerk om vast te krijgen. Enfin, blok gesplitst, krukas d'r uit en daarna de boel weer in elkaar. Was zo blij als een kind dat het veertje in 1 keer op de goeie plek zat. Blijheid was van korte duur, want de nieuwe krukas lag nog op de werkbank. Maargoed, de volgende dag liep het hok weer.

Pasgeleden:
Reboundinstelling van de EXC zat vast. Hmm, stelboutje brak ook nog eens af tijdens een poging het toch los te krijgen. Voorzichtig een boutje op gelast zodat d'r wat warmte in kwam en de boel loswerkte, en dat lukte na een paar pogingen zonder schade en het werkte. Weer blij.
Stelbout d'r uit en kijken. Hmm, de naald zit nog vast, eens op duwen. Ja, los kwam die wel, dikke straal olie in m'n giegel, maargoed.
Spullen besteld en monteren. Moest er al een rit door missen, maarja, de spullen waren onderweg. Zat natuurlijk een heel klein priegel-o-ringetje bij in het setje wat al 3 dagen te laat bij de motorzaak aan kwam. En dat o-ringetje raakte kwijt. 2 uur gezocht maar niet kunnen vinden. Nergens zo een klein ringetje te vinden, en dan net op zaterdagmiddag....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #23 Gepost op: 09-04-2013, 17:49 »
De eerste keer banden wisselen, 2 uur ploeteren om de voorband eraf te krijgen, toen nog 2 uur om de nieuwe er weer op te krijgen (zonder zeep oid,) en toen ie er weer op zat op zoek naar het ventielttje om m op te pompen, en erachter komen dat binnenband nog niet in zit...

knap dom Steve, heb je mij nooit durven vertellen.....
Ik heb een keer een boutje door het bougie gat van toen mijn TTR600 laten vallen.
Probeer die er maar eens uit te krijgen. Motor uiteindelijk aan beide wielen op z'n kop aan het plafond moeten hangen........
 
Mijn laatste blunder afgelopen week: WR450 bijna klaar na een totale revisie, starten en lopen. Nog ff de cockpit met roadbook e.d. aansluiten maar door domme kortsluiting doet nu helemaal niks het meer. Mogelijk bobine doorgebrand of erger nog de CDI unit.
Balen..... ::)
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 185
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #24 Gepost op: 09-04-2013, 17:51 »
Vroeger in mijn endurotijd had ik bedacht dat een omgekeerd frisdrankkratje mooi als motorbok kon dienen.
Het kratje was echter net iets te laag, geen probleem twee balkjes er opgeschroefd en klaar is kees.
Dat de schroeven aan de binnenzijde van het kratje uitstaken geeft niets.....
Later bij het inpakken van de bus het kratje rechtop naast de motor gezet, waar laat ik nou die bussen met kettingvet? aha die kunnen mooi in het kratje staan dus ik laat ze in het kratje vallen..... jammer van die uitstekende schroeven die door de bodem van de spuitbussen gingen.. get the picture???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #25 Gepost op: 09-04-2013, 17:51 »
bij mn KTM project veel gebruik gemaakt van zon mooie inbus t-sleutel. Een week later weer bij mn pa in de garage, hee heb je die T-sleutel nog ergens liggen. Ja in de kar...
Niet dus, zoeken. Niet te vinden dan maar zon ouwerwetse inbussleutel. Paar weken later nog steeds dat ding niet boven water, afvalbakken nagelopen. zal toch niet weggegooid hebben. Die ouwe van me was al behoorlijk narrig want zoonlief had natuurlijk zijn gereedschap kwijtgemaakt (en die ouwe kan daar echt niet tegen) ik nog ach geen ramp haal binnenkort wel een nieuwe.
Kom ik de KTM ophalen voor een weekendje stoer doen bij de GS club.
Komt het verlossende woord eruit. T-sleutel lag midden onder de MG-A, zegt die ook nog ik dacht dat ik al een keer tegen iets aanschopte :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #26 Gepost op: 09-04-2013, 21:55 »
Op mijn werk, bij opbouw van een proto type MRI systeem: ik was de vrijwilliger om onder een magneet een essentieel M6 boutje op moment te zetten (ding is 2m in doorsnede en staat maar 25 cm boven de grond). Er onder kruipen, met veel moeite en lastig liggend met de momentsleutel aan de gang. Had toen nog nooit eerder zo'n ding vastgehad. "Doordraaien totdat je klik hoort". De eerste klik heb ik nooit gehoord, de 2e klik was de bout die afbrak..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #27 Gepost op: 09-04-2013, 22:20 »
Een van de mooiste die ik ooit heb meegemaakt: Op een feestje toen de jarige 16 werd. De afvoer van de gootsteen was verstopt. Henk wist wat te doen en schroeft de sifon eraf. Dan zit je met zo'n bakje vol met haren en prut, en waar gooi je dat dan in. In de gootsteen natuurlijk. Waar je net de sifon onderuit geschroefd had...

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #28 Gepost op: 09-04-2013, 22:52 »
Een van de mooiste die ik ooit heb meegemaakt: Op een feestje toen de jarige 16 werd. De afvoer van de gootsteen was verstopt. Henk wist wat te doen en schroeft de sifon eraf. Dan zit je met zo'n bakje vol met haren en prut, en waar gooi je dat dan in. In de gootsteen natuurlijk. Waar je net de sifon onderuit geschroefd had...

haha!

Ongeveer hetzelfde gehad, bleek water te lekken uit een keukenkasje toen ik snachts thuiskwam na een avond stappen, ouders op vakantie..
Alle stekkers er maar uit getrokken en kraantje richting het keukenblok dicht gedraait in de meterkast. En pitten  :P

Bleek de condensuitgang oid van de boiler te zijn.. Die hing ook in de sifon en zat verstopt of was lek oid. Blij dat ik niet snachts ben gaan zoeken!

 

Post Merge: 09-04-2013, 22:53

bij mn KTM project veel gebruik gemaakt van zon mooie inbus t-sleutel. Een week later weer bij mn pa in de garage, hee heb je die T-sleutel nog ergens liggen. Ja in de kar...
Niet dus, zoeken. Niet te vinden dan maar zon ouwerwetse inbussleutel. Paar weken later nog steeds dat ding niet boven water, afvalbakken nagelopen. zal toch niet weggegooid hebben. Die ouwe van me was al behoorlijk narrig want zoonlief had natuurlijk zijn gereedschap kwijtgemaakt (en die ouwe kan daar echt niet tegen) ik nog ach geen ramp haal binnenkort wel een nieuwe.
Kom ik de KTM ophalen voor een weekendje stoer doen bij de GS club.
Komt het verlossende woord eruit. T-sleutel lag midden onder de MG-A, zegt die ook nog ik dacht dat ik al een keer tegen iets aanschopte :-*


Ooit een auto gekocht, was natuurlijk nooit aan gesleuteld etc! Verder niet echt aandacht aan besteed, liep goed, geen olie lekkage.

Bij nadere inspektie thuis stak er ergens nog een vastgeroeste inbussleutel boven het blok uit! :stupid:
ARM facebook HIER

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #29 Gepost op: 10-04-2013, 09:42 »
proberen om een m6 boutje in een m5 draadbus te draaien
van daschboardkastje bevestiging ktm 950,denkende dat de draadbus m6 is.

balen dat het niet past, dan maar de tap erdoorheen totdat die wel past,
en later het ( m5) boutje vinden wat er eigenlijk in had gemoeten.