Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: The Fuck-Ups!  (gelezen 31061 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #30 Gepost op: 10-04-2013, 09:57 »
De allereerste keer dat ik mn achterwiel uit de motor haalde, toch een dikke 10 minuten bezig geweest dat fucking achtertandwiel weer in die remklauw te krijgen :)




offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #31 Gepost op: 10-04-2013, 10:07 »
Mijn scootertje wou niet starten na schooltijd, verzopen. Na het verwijderen van de bougie, deze was nat van de benzine. Ik met mijn hoofd onder de scooter en met de aansteker bij het bougie gat.....

Beide wenkbrauwen verdwenen door de steekvlam die uit de cilinder kwam.  8) maar daarna startte hij weer.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #32 Gepost op: 10-04-2013, 10:17 »
Haha, dit is inmiddels het leukste draadje van ARM wat mij betreft!  :D


Ik zou de bijbehorende gezichten tijdens omschreven "Fuck-Ups" wel eens willen zien... :)  "Pure emotie" is zacht uitgedrukt lijkt me  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #33 Gepost op: 10-04-2013, 12:17 »
Mijn scootertje wou niet starten na schooltijd, verzopen. Na het verwijderen van de bougie, deze was nat van de benzine. Ik met mijn hoofd onder de scooter en met de aansteker bij het bougie gat.....

Beide wenkbrauwen verdwenen door de steekvlam die uit de cilinder kwam.  8) maar daarna startte hij weer.
Opzich een effectief middel.
En nu ga je voortaan naar de schoonheidsspecialist?  ;D
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #34 Gepost op: 10-04-2013, 15:42 »
Prutsers .
Eigenlijk doe ik nooit wat fout !!
Maar ooit een bougiedop eraf getrokken , alleen liep de brommer volgas omdat de gaskabel bleef hangen .

Auw

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #35 Gepost op: 11-04-2013, 00:46 »
Ik heb laatst helicoils moeten laten zetten in m'n XR-nicasilcylinder. Maar, die ging op een '89'er blok, want dat loopt kei veel harder. Ik dacht, dezelfde kopbouten (M8). Bij nicasil is dat M9. Die M8 draaide dus mooi dol, al ruim vóór het aanhaalmoment  :-X


Zei ik dat al? M'n kawacarb in de vijver..? :D
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #36 Gepost op: 11-04-2013, 09:08 »
2 avonden een uur staan trappen op de dr die niet lopen wil. Derde avond met zijn drieen erachteraan drukken om hem aan het lopen te krijgen om dan te besluiten dat ie misschien maar met de sleepkabel achter de auto aangetrokken moet worden.  Toch eerst de boel nog weer los, want het moet een oorzaak hebben. Bougie eruit, zat er nieuw in en de electrode afstand was veeeeeeel groter dan bij de oude die eruit kwam (maar volgens wph wel goed), nog meer lopen prutsen, meten en bekijken en dan zien dat de gaskabel, die ik ook vervangen had, wel íets aan de strakke kant stond. 2 mm losser gezet. 1x trappen = lopen.
Naja, het was goed voor de conditie en leuk voor 3 avonden vermaak, zullen we maar zeggen.  ::)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #37 Gepost op: 11-04-2013, 10:00 »
Ik wilde nog even iets solderen... maar, verdorie, die soldeerbout wordt precies niet warm genoeg om de soldeerdraad te laten smelten...

Na enige tijd werd het me duidelijk dat ik in plaats van soldeerdraad .... de inox borgdraad beet had (en neen, die wou dus niet gesoldeerd worden)

Jo VdB



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2075
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #38 Gepost op: 11-04-2013, 10:11 »
Zijn dat allemaal fuck-ups  ???




... ik dacht dat dat allemaal gewoon bij het sleutelen hoort ...  ::)
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #39 Gepost op: 11-04-2013, 11:36 »
Mijn eerste sleutelervaringen met een Tomas 4TL (namaak ei tank puch). Was onderuit gegaan en de bak zat vast. Ik dacht dat er iets heel erg mis was dus ander blok gehaald maar 'mijn' blok had een nieuwe krukas dus die dacht ik ff 1 op 1 over te kunnen zetten.

Veel gesleutel verder kwam ik erachter dat ieder blok met vulplaatjes 'te pas' gemaakt is. Mijn blok was breder dan het 'nieuwe' blok. Niet gehinderd .... Alles in elkaar prutsen met gepast geweld....

Resultaat lagers van de krukas stuk.....

Tegenwoordig gaat het anders maar voor de liefhebber van filmpjes filmpjes van een vakantie in het teken van het technisch mankement ofwel crea sleutelen 'on the road'
http://www.youtube.com/playlist?list=PLY3bgoxeR1V6wGK3rdJKlC1wyK-1ZL2Wi
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #40 Gepost op: 11-04-2013, 11:41 »
Oja.. had ook een keer dat mn motor niet wilde starten... van alles proberen en kloten. Uiteindelijk luchtfilter er eens afgehaald... staat er een plas water in, van het afspuiten van de vorige keer. Even droog gemaakt en lopen als een zonnetje  8)
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #41 Gepost op: 11-04-2013, 17:05 »
Zijn dat allemaal fuck-ups  ???
[size=78%]... ik dacht dat dat allemaal gewoon bij het sleutelen hoort ... [/size] ::)
Eensch; bij een echte fuckup hoort er eigenlijk minimaal een motor op de kop aan het plafond te hangen.  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #42 Gepost op: 11-04-2013, 18:36 »
 de kop"kan ik weer wat over vertellen...
Tuareg rally 200":
Tijdens een duinetappe een paar x gevallen.. kan gebeuren, maar soms ligt 'ie dan letterlijk "met het stuur naar beneden" tegen zo'n duin.
Wat ik niet wist is dat er dan olie via een ontluchtingsslang in je filterbak loopt.. Op een gegeven moment start ik de motor weer na zo'n val en er komt giga rook uit de uitlaat... Controleer het olieglaasje en zie geen olie meer...
Mijn conclusie: blok opgeblazen of zo!  :-\   Durfde niet meer verder om grotere schade te voorkomen.
na ca 2 1/2u wachten in de brandende zon komt er iemand van de orga en vraagt; "motor over de kop geweest"?  en legt uit hoe dat roken ontstond... Kon rustig rijdend terug naar service   :P

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #43 Gepost op: 11-04-2013, 18:49 »
de kop"kan ik weer wat over vertellen...
Tuareg rally 200":
Tijdens een duinetappe een paar x gevallen.. kan gebeuren, maar soms ligt 'ie dan letterlijk "met het stuur naar beneden" tegen zo'n duin.
Wat ik niet wist is dat er dan olie via een ontluchtingsslang in je filterbak loopt.. Op een gegeven moment start ik de motor weer na zo'n val en er komt giga rook uit de uitlaat... Controleer het olieglaasje en zie geen olie meer...

Wat fijn een leerzaam topic om van te lachen of het nu als met kiespijn is of anders...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #44 Gepost op: 28-04-2013, 00:11 »
Met m'n allereerste brommer die ik had dacht ik gratis benzine te kunnen tanken bij de boer waar de brommer stond. Natuurlijk diesel erin laten lopen. En dan vol verontwaardiging erbij staan mezelf af te vragen waarom de brommer het niet meer doet.   ;D