Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM lc4 620 motorblok  (gelezen 16259 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: KTM lc4 620 motorblok
« Reactie #15 Gepost op: 05-03-2016, 13:46 »
Kijk, dan ga ik hem open maken. Ik denk trouwens dat ik ook alleen de primaire as kan losmaken, maar dan heb je alsnog het draaiprobleem. Alleen de achterrem indrukken werkt iig niet :p.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: KTM lc4 620 motorblok
« Reactie #16 Gepost op: 05-03-2016, 15:14 »



Stop een doek tussen de tandwielen om te blokkeren.
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 472
Re: KTM lc4 620 motorblok
« Reactie #17 Gepost op: 05-03-2016, 17:27 »
Of stok tussen de spaken en in de versnelling zetten
Je moet ook ff een pijp op je dop zetten voor meer kracht



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: KTM lc4 620 motorblok
« Reactie #18 Gepost op: 05-03-2016, 19:20 »

Je moet ook ff een pijp op je dop zetten voor meer kracht



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
;D  dat hoor ik al jaren  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 472
Re: KTM lc4 620 motorblok
« Reactie #19 Gepost op: 05-03-2016, 19:30 »
Viezerikpeuk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: KTM lc4 620 motorblok
« Reactie #20 Gepost op: 06-03-2016, 13:10 »


Stop een doek tussen de tandwielen om te blokkeren.
Liever een oud tandwiel (met hetzelfde formaat tanden) ertussen zetten.
Ik heb het lager achter de koppeling van mijn 520 kapot gehad, en ik vermoed dat dat veroorzaakt werd door de doek (of muntje) tussen de tandwielen-tru bij een eerdere reparatie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: KTM lc4 620 motorblok
« Reactie #21 Gepost op: 08-03-2016, 14:54 »
We zijn achter de balansas gekomen. Het lager zag er goed uit, maar draaide niet 100% soepel. Ik vraag me af of dit de boosdoener is. Hoe kapot is een lager die zulk geluid kan produceren? Ik voelde af en toe een kleine weerstand bij het draaien aan de lager, maar niet zo veel als verwacht (gehoopt). Opzich ook wel logisch dat er wat speling op die as zit, omdat hij door twee lagers bij elkaar wordt gehouden, en die andere zit in de koppelingskorf.
Ik ga de lager toch vervangen, want het is nu toch los, maar ga zeker ook door zoeken naar een andere oorzaak.

Ook is het me nog niet gelukt de koppelingskorf los te krijgen. Toch maar zo'n blokkeringssleutel aanschaffen denk ik, scheelt een hoop gezeik.

De olieaftapplug zat wel vol met ijzerslijpsel




Oja; gezocht: Koppelingskorf!  :confused:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: KTM lc4 620 motorblok
« Reactie #22 Gepost op: 08-03-2016, 18:18 »
zijn dat van die grote stukken aan die magneet of allemaal poeder dat zo mooi aan elkaar plakt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: KTM lc4 620 motorblok
« Reactie #23 Gepost op: 08-03-2016, 21:40 »
Ik zou het geen grote stukken willen noemen, dat zeker niet. Ik zal nog eens op het doekje kijken waar ik hem aan afgeveegd heb.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: KTM lc4 620 motorblok
« Reactie #24 Gepost op: 08-03-2016, 22:16 »
balans as is ook niet het probleem denk ik. dat voelt wel los aan maar er zit ook een lager in het deksel. En in je bak zit het probleem ook niet want het geluid maakt de motor ook bij stilstand toch?
Zou maar eens een schroevendraaier in het bougie gat steken en de krukas een beetje verdraaien van omhoog naar omlaag. Als de zuiger stil blijft staan en de krukas draait wel zit er speling op het big-end of de pistonpen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: KTM lc4 620 motorblok
« Reactie #25 Gepost op: 10-03-2016, 18:51 »
Als je dat zie dan had de motor niet meer zo gelopen hoor.


Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: KTM lc4 620 motorblok
« Reactie #26 Gepost op: 11-03-2016, 20:51 »
Ben lekker opzoek. Een luchtsleutel is een fijn apparaat.


Naast de balansas zit er wat slijpschade aan het blok. Is dit fabrieks-af om ruimte te maken voor de balansas? Zo niet dat lijkt dit mij een zeer aannemelijke plek waar het geluid vandaan kan komen.







Daarnaast zoek ik nog een goede manier om die lager eruit te wippen, iemand een idee? Werken reguliere lager trekkers hier bij?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: KTM lc4 620 motorblok
« Reactie #27 Gepost op: 11-03-2016, 21:23 »
Doe geen moeite daar zit je probleem niet. Als het lager soepel draait zou ik het er niet uit halen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: KTM lc4 620 motorblok
« Reactie #28 Gepost op: 11-03-2016, 22:22 »
Deze lagers slijten zeer snel want ze hebben het zwaar. Heet stoken met een brander, dan moet ie eruit vallen als je het blok op de linker kant heb liggen.
Ik weet niet hoeveel ie gelopen heeft maar een algehele revisie is misschien geen slecht idee.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: KTM lc4 620 motorblok
« Reactie #29 Gepost op: 11-03-2016, 22:36 »
Het gat waar de as door heen gaat volstoppen met dik vet, van hout een ronde as maken die dezelfde diameter heeft als het gat. Die erin kloppen als het goed is komt het lager iets naar voren. Proces herhalen tot hij los zit, of een binnenlager trekker gebruiken.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC