Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Banden/wielen versturen per post?  (gelezen 21777 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Banden/wielen versturen per post?
« Gepost op: 27-05-2013, 15:14 »
Ik heb een gegadigde voor m'n gebruikte XR600 wielen. Hij woont uiteraard aan de andere kant van het land en heeft geen zin om te rijden met de huidige brandstofprijzen. Hij stelt voor om te versturen per post.


Heeft iemand daar ervaring mee? Hoe verpak je ze praktisch, handig en veilig? Ik heb geen vierkante meters karton liggen....


Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1819
Re: Banden/wielen versturen per post?
« Reactie #1 Gepost op: 27-05-2013, 15:16 »
ik heb laatst een voorwiel van een drz per post binnen gehad. Past zonder band makkelijk in een bananendoos die is verknipt met 2 dozen ben je er al dat valt best mee.

Of allroad maniacs express post, iemand die toevallig je te versturen route rijdt?

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Banden/wielen versturen per post?
« Reactie #2 Gepost op: 27-05-2013, 16:05 »
Wielen wordt lastig, maar banden gaat een adressticker op en klaar. Kan weinig aan kapot gaan.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Banden/wielen versturen per post?
« Reactie #3 Gepost op: 27-05-2013, 16:20 »
Van Woerden naar ??? ??


2 zijden een schijfkarton die je deugdelijk vastplakt. Kan er geen kneus de spaken mollen bij de post.


Altijd aangetekend, kost 2,- meer.


Kan het voor je mee naar Midden Brabant meenemen morgen.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Banden/wielen versturen per post?
« Reactie #4 Gepost op: 27-05-2013, 17:11 »
waarom bestel je niet gewoon online? dan versturen zij het voor je.. Ik heb vorige week nog mijn nieuwe continental banden binnengekregen die ik online besteld heb, geen gezeur geen gedoe, oké is minder goedkoop dan tweedehands maar dan heb je wel veel minder moeite!

Post Merge: 27-05-2013, 17:15

ow sorry zie nu pas dat je ze zelf moet versturen..
mis kan je bij de gamma ofzo of een groothandel grote kartonnen dozen halen en de banden laten versturen door een ´safe´ postorderbedrijf. Laat hem ook ondertekenen voor ontvangst dan weet je dat t goed zit. Maar ik geloof dat t bij TNT ook wel gewoon te vertrouwen is hoor. Zou hem wel ook de verzendkosten laten betalen :) tenzij dat bij de koop zit
speed is the key

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Banden/wielen versturen per post?
« Reactie #5 Gepost op: 27-05-2013, 20:57 »
Ik heb al vaker wielen verzonden.

Wat ik doe:

Tape om 1 klein deel van de wielen. Dus tussen 2 spaken door en dan paar keer omwentelen om het wiel en/of de band heen (dus niet over de naaf heen trekken, enkel het stukje velg). En op die tape dan het adres naar de buitenkant. En dan doorzichtige tape er overheen.

That's it. Rest van het wiel gewoon open en bloot. ALtijd goed gegaan.
En indien nodig naaf beetje intapen zodat spacers blijven zitten (maar apart verzenden = beter).
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Banden/wielen versturen per post?
« Reactie #6 Gepost op: 27-05-2013, 22:09 »
In doorzichtige krimpfolie/cellofaan wikkelen, en tussen de laatste laag doe ik een A4tje met adres. Gaat prima. Helemaal inpakken is nutteloos.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Banden/wielen versturen per post?
« Reactie #7 Gepost op: 27-05-2013, 23:44 »
Ja inderdaad. Ik heb binnen NL al echt de meest bizarre dingen open en bloot gepost. Altijd aangekomen. Die wielen aan elkaar vast maken - hoe dan ook - adres erop en inleveren maar. Gaat gewoon per gewicht.

Zo heb ik vanmorgen een 24L-tank gepost, gewikkeld in noppenfolie omdat ik geen zin had een doos ervoor te gaan zoeken - # lomp groot ding. Adres erop. Kostte 6,75. Klaar.

Naar het buitenland toe zou je, om voor de hand liggende redenen, wat discreter kunnen zijn.
Avonturier!

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Banden/wielen versturen per post?
« Reactie #8 Gepost op: 28-05-2013, 11:15 »
Heb weleens een velg gekregen, gewoon in grote doos. Of doos maken van meerdere dozen @ de appiehein ofzo.

Verder werkt sticker erop en versturen ook. Ook wel eens een cd via de post gehad (kerstkaart met kerst liedje erop :P) gewoon enkel met een postzegel erop!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Banden/wielen versturen per post?
« Reactie #9 Gepost op: 28-05-2013, 11:36 »

Dank voor de tips en de geruststelling.

De banden zitten nog om de velg, dus dat zal wel heelblijven. Uit 1 van de velgen zijn de lagers en de bussen, dus ze vallen redelijk in elkaar, met maar een kleine ruimte tussen de twee banden. Daar verzin ik wel wat op, en dan kunnen de wielen naar Friesland.


Maurice