Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Advies. gewoon  (gelezen 16899 keer)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Advies. Xr600r of ktm620 lc4
« Reactie #15 Gepost op: 30-09-2014, 00:24 »
yammie YZ450/ 426?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Advies. Xr600r of ktm620 lc4
« Reactie #16 Gepost op: 30-09-2014, 10:09 »
Ik zou al die afgetrapte modelletjes lekker laten staan en gaan voor een betrouwbare DRZ:

DRZ 400 Y.

Helaas alleen maar kickstarter, maar daar staat tegenover 113kg droog. Zeer veel vermogen. Oerbetrouwbaar.

Maar ook hier: regelmatig olie verversen, nokkenaskettingspanner een keertje demonteren. Spietje van aandrijving tandwiel nokkenas is een bekend euvel dat lostrilt.

Hiervan zijn de komende 10 jaar nog makkelijk onderdeeltjes te krijgen; beslist geen exoot. Alleen aanhangertje lenen en een dagje Duitsland doen. Die Duitsers zijn ook altijd pietjes precies met hun spulletjes. Nederlanders niet; die bezuinigen waar ze maar kunnen ;D

Meisje achterop? Ha ha, dat wil ze maar één keer en dan is ze er klaar mee. Maar dit monster heeft zat vermogen voor 2 personen, dus je zou een subframe van een DRZ-S kunnen laten lassen / namaken van staal en dan passagiersteps daarop maken. Kan je er meteen mee op wereldreis!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 71
Re: Advies. Xr600r of ktm620 lc4
« Reactie #17 Gepost op: 30-09-2014, 17:35 »
Bedankt weer voor de reacties. Ik zal inderdaad even MP in de gaten houden voor een drz400 (en de yamahas). NAar duitsland rijden zit er echt niet in = ook budget!




Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Advies. Xr600r of ktm620 lc4
« Reactie #18 Gepost op: 30-09-2014, 20:48 »
Nog een late aanvulling... Hier wel een tevreden XR600R gebruiker, gekocht voor 'iets boven jouw budget' van een liefhebber die wel geld over had voor een litertje goeie olie op zijn tijd. Ik heb dat als tip overgenomen en heb er een erg leuke fiets aan. Volgas Hellas rally en dikke diepe blubberbakken in de Baja, geen probleem voor de XR! Doe wel een van de latere bouwjaren (1990 of nog beter na 1992). En let op: deze luchtgekoelde blokken lopen (mits goed) erg stil en mooi. Tikt ie: lekker laten staan!

Jeroen
Find me on Phonebook

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 71
Re: Advies. Xr600r of ktm620 lc4
« Reactie #19 Gepost op: 30-09-2014, 20:54 »
Hmmm wat jij wilt kan niet. Maar, je bent niet de eerste hoor haha

Ik ben zo'n XR man. Volledige blokrevisie en gepimpt. Met een pumpercarb was die potenter dan mijn 620 nu. Helaas, die XR ging mooi weer kapot. Bodemloze putten zijn het.

Die 620 is wel een lekkere motor, maar weer heel wat anders dan die XR. Ik heb een SuperComp en die kwamen allemaal met een SEM-ontsteking. Gaat ook steeds weer kapot. Dus, DIE 620 da's ook kut. Latere modellen kregen om die reden een Kokusan ontsteking (tip).

Maar, beide zijn ras-enduro's. Eerste volgende stap omhoog is bijvoorbeeld een 640 Adventure. Die heeft wel passagiers voetsteuntjes. Feitelijk een 620/640 maar dan met meer plastic.


Succes met je keuze  ;)




Er staat een lc4 met een mikuni ontsteking. Heb je daar van gehoord?
http://link.marktplaats.nl/m839705499

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Advies. Xr600r of ktm620 lc4
« Reactie #20 Gepost op: 30-09-2014, 22:11 »
Mikuni carb.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 71
Re: Advies. Xr600r of ktm620 lc4
« Reactie #21 Gepost op: 30-09-2014, 22:19 »
Nog een late aanvulling... Hier wel een tevreden XR600R gebruiker, gekocht voor 'iets boven jouw budget' van een liefhebber die wel geld over had voor een litertje goeie olie op zijn tijd. Ik heb dat als tip overgenomen en heb er een erg leuke fiets aan. Volgas Hellas rally en dikke diepe blubberbakken in de Baja, geen probleem voor de XR! Doe wel een van de latere bouwjaren (1990 of nog beter na 1992). En let op: deze luchtgekoelde blokken lopen (mits goed) erg stil en mooi. Tikt ie: lekker laten staan!

Jeroen


Ja die mooie xr van jouw heeft me overgehaald om hm (toch!) zelf zo proberen te bouwen. Maar ik hoor zoveel negatieve berichten, dat ik er toch maar er vanaf zie. Veel "gereviseerde" motorblokjes op het internet met weinig km's. Zoals het op mij als leek zijnde overkomt moet je toch wel geluk hebben met de xr, waarschijnlijk zijn er gewoon een soort van pech blokjes die steeds de soep in draaien wat voor olie je er ook ingooit.

Post Merge: 30-09-2014, 22:21
Mikuni carb.


ik heb weer eens verkeerd gelezen inderdaad -.-

Post Merge: 01-10-2014, 13:06
Misschien kan iemand even op deze link klikken:


http://www.speurders.nl/overzicht/suzuki-drz-400-offroad-enduro-motor-145019870.html?sr_ab=0&query=drz400&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=




En zijn piece of mind geven?

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Advies. gewoon
« Reactie #22 Gepost op: 01-10-2014, 13:14 »
Probleem is je hoort alleen de negatieve berichten. Er zijn een hoop mensen die superlange tijd plezier hebben gehad met die dingen. Nu worden ze oud, en zijn de meeste natuurlijk gebruikt waar ze bedoelt voor zijn. (en ook zonder veel onderhoud helaas). Aan alles is een keer een einde natuurlijk. Mits je een goed exemplaar vind zou ik het geen probleem vinden, alleen waar vind je die he.
ARM facebook HIER

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 71
Re: Advies. gewoon
« Reactie #23 Gepost op: 01-10-2014, 13:23 »
@crazybond, dat is inderdaad waar. Maar dat is vaak met elke motor en auto. Maar als ik zo de verhalen hier hoor van bodemloze putten en ik kan inderdaad zien dat ze veel te koop staan met gereviseerde blokjes en weinig kms. Dan kan ik bij die motoren wel een conclusie trekken.
Ik ben blij dat ik het hier even heb gevraagd!


Verder heb ik de man van de advertentie over de drz400 gebeld. En hij vertelde me dat deze motor alleen af en toe op de weg werd gebruikt omdat ze 3 wrf hebben staan. en dus de drz niet meer gebruiken. hij staat al 3/4jaar in de schuur en wordt weinig gebruikt.
Mijn eis dat er met 2 personen op gezeten moet kunnen worden is bij gesteld omdat de relatie tegen een einde aan loopt. Dus misschien dat die drz wel een leuke fiets is.

Hopelijk kunnen jullie me iets vertellen. 

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Advies. gewoon
« Reactie #24 Gepost op: 01-10-2014, 13:54 »
@crazybond, dat is inderdaad waar. Maar dat is vaak met elke motor en auto. Maar als ik zo de verhalen hier hoor van bodemloze putten en ik kan inderdaad zien dat ze veel te koop staan met gereviseerde blokjes en weinig kms. Dan kan ik bij die motoren wel een conclusie trekken.
Ik ben blij dat ik het hier even heb gevraagd!


Verder heb ik de man van de advertentie over de drz400 gebeld. En hij vertelde me dat deze motor alleen af en toe op de weg werd gebruikt omdat ze 3 wrf hebben staan. en dus de drz niet meer gebruiken. hij staat al 3/4jaar in de schuur en wordt weinig gebruikt.
Mijn eis dat er met 2 personen op gezeten moet kunnen worden is bij gesteld omdat de relatie tegen een einde aan loopt. Dus misschien dat die drz wel een leuke fiets is.

Hopelijk kunnen jullie me iets vertellen. 


Ik denk gewoon dat het meeste leven uit de XRen opgebruikt is, er is natuurlijk altijd een (economisch) eindpunt.

Mensen gaan vaak geld stoppen in motoren die eigenlijk afgeschreven staan, máár, doen dit meestal niet volledig. Als je een blok gewoon goed helemaal reviseert moet hij zo weer meekunnen. KTMetjes etc hebben dit ook nodig.... Alleen niemand steekt 2000 euro in een XR...


Wat ik gedaan heb is een oude motor kopen, met aantoonlijk heel erg weinig km's, maar dan betaal je dus wel veel voor een oude motor. TT600e voor 2000+ meen ik, maar wel met +-7000km. Super plezier van, af en toe wat kleine dingentjes die versleten zijn door het stilstaan (rubbertjes etc) verder top motor!


Maargoed dan heb je je budget probleem weer. 1000 is erg weinig hoe je het ook went of keer voor deze hobby... het blijft behelpen dan.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 71
Re: Advies. gewoon
« Reactie #26 Gepost op: 01-10-2014, 14:12 »
geen idee wat dat betekend. Het kenteken staat geregistreerd op een dr500s. Kan dat nog veranderd worden?
Geeft dat problemen met de verzekering?

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Advies. gewoon
« Reactie #27 Gepost op: 01-10-2014, 14:58 »
Lijkt me geen zuivere koek dan...
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Advies. gewoon
« Reactie #28 Gepost op: 01-10-2014, 15:18 »
klinkt als; of gestolen en een kenteken van een schrootmotor, of de machine is het leven begonnen zonder kenteken en is dus omgebouwd. Alleen daarna niet laten keuren dus weer een kenteken van een schrootmotor.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Advies. gewoon
« Reactie #29 Gepost op: 01-10-2014, 17:02 »
de verzekering verzekert wat er op het kenteken staat
en als je toevallig een rund voor je wiel termineert dan pluist de verzekeraar het nader uit en dan is het helaas pindakaas


zo gaat dat als er iets niet klopt en al helemaal als je veronderstelt wordt het te weten, zichtbare afwijking dus
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.