@crazybond, dat is inderdaad waar. Maar dat is vaak met elke motor en auto. Maar als ik zo de verhalen hier hoor van bodemloze putten en ik kan inderdaad zien dat ze veel te koop staan met gereviseerde blokjes en weinig kms. Dan kan ik bij die motoren wel een conclusie trekken.
Ik ben blij dat ik het hier even heb gevraagd!
Verder heb ik de man van de advertentie over de drz400 gebeld. En hij vertelde me dat deze motor alleen af en toe op de weg werd gebruikt omdat ze 3 wrf hebben staan. en dus de drz niet meer gebruiken. hij staat al 3/4jaar in de schuur en wordt weinig gebruikt.
Mijn eis dat er met 2 personen op gezeten moet kunnen worden is bij gesteld omdat de relatie tegen een einde aan loopt. Dus misschien dat die drz wel een leuke fiets is.
Hopelijk kunnen jullie me iets vertellen.
Ik denk gewoon dat het meeste leven uit de XRen opgebruikt is, er is natuurlijk altijd een (economisch) eindpunt.
Mensen gaan vaak geld stoppen in motoren die eigenlijk afgeschreven staan, máár, doen dit meestal niet volledig. Als je een blok gewoon goed helemaal reviseert moet hij zo weer meekunnen. KTMetjes etc hebben dit ook nodig.... Alleen niemand steekt 2000 euro in een XR...
Wat ik gedaan heb is een oude motor kopen, met aantoonlijk heel erg weinig km's, maar dan betaal je dus wel veel voor een oude motor. TT600e voor 2000+ meen ik, maar wel met +-7000km. Super plezier van, af en toe wat kleine dingentjes die versleten zijn door het stilstaan (rubbertjes etc) verder top motor!
Maargoed dan heb je je budget probleem weer. 1000 is erg weinig hoe je het ook went of keer voor deze hobby... het blijft behelpen dan.