In de Touareg is een ongeluk geen uitzondering, je kent dus de Risico,s. Als de verzekeraar van mening is dat je in Marokko prima kan herstellen wala, leuk is dat niet, maar als je avontuur verkeerd uitpakt moet je ook de ziekenhuizen van het land accepteren.
Alleen een FIM Rally ism met een internationale licentie biedt meer zekerheid .
Als er een tijdregistratie plaatsvindt is het altijd een wedstrijd, Je krijgt dit niet verzekerd.
Bij de OER hebben we er serieus nagekeken, 100 deelnemers a 2500KM betekend 250.000 km, dus een ongeval kun je verwachten. Bij een ongeval is het nooit slim te vermelden deel te nemen aan b.v een Toertocht, Juristen gaan dan gelijk kijken of ze de schade kunnen ontlopen. Bij de OER moet je je aan de wegen verkeerswet houden, sterker nog als de Organisatie je betrapt op een snelheids overtreding wordt je gediskwalificeert
Voor ons staat het genieten voorop, hard rijders heten wij niet welkom. Verleden jaar heeft niemand alle Waypoints gehaald en hier zit voor ons het spelelement.
Hieronder onze voorwaarden, opgesteld door juristen
Persoonlijk sta ik 100% achter ons regelement, dit is en moed de OER zijn. Deelnemers die zich misdragen of zich niet aan de route houden krijgen gewoon nul punten! Garantie is het niet, als er bij een ongeval hoge kosten om de hoek komen wordt het jurist tegen jurist. Daar ik toch geen geld heb is een eventueel persoonlijk faillissement ook niet zo erg, Helaas is een B.V. financieel geen optie. Voor mij staat vast dat zowel de Organisatie als rijder gewoon deelnemen aan de wegenverkeerswet, De ongelukken die je kan verwachten zijn dan ook van dien aard, Sterker nog ik durf te beweren dat onze routes veilger zijn als een gemiddeld verkeersader in oost Europa. Al zal er altijd wel een jurist zijn die hier anders overdenkt, Maar lieve mensen dit is puur NSB gedrag, maar helaas zijn er nog steeds veel NSBers. Het woord Rally is alleen een handelsnaam, het woord rally wordt veel en vaak toegepast,
Voor de liefhebber ons regelement.
Reglement Oost Europa Rit:
De OER is uitdrukkelijk geen race- of behendigheids- dan wel enig andere wedstrijd. Het is een gezamenlijke motortocht waar de deelnemers maximaal kennis van de omgeving kunnen opdoen als ze zich aan de verschillende waypoints houden. Degene die de meeste waypoints heeft genomen, heeft het meest gezien van de omgeving en derhalve het meest geprofiteerd van de uitgezette route.
Elk ritdeel bestaat uit een aantal waypoints. Diegene die de waypoints het meest economisch benaderd krijgt de meeste punten van de jury.
Jij en je motor dienen verzekerd te zijn overeenkomstig de eisen welke de Nederlandse wet stelt. Voor de start controleren wij aan de hand van de groene kaart of je verzekerd bent in de landen die de OER aandoet en of je verzekering nog geldig is. Ook ontvangen wij vooraf een kopie van je verzekeringspolis welke de ziektekosten en repatriëring regelt. Zowel het polisnummer als telefoon nummer voor een eventueel ongeval of repatriëring dienen aan ons overhandigd te worden.
Je blijft echter zelf verantwoordelijk, wij nemen geen enkele verantwoording over jouw verzekering .
De piloot, co piloot als ook de voertuig eigenaar nemen geheel op eigen risico deel aan de rit. Zij dragen alle verantwoordelijkheid voor de door hem of haar veroorzaakte schade, waaronder die tot afdekking van die aansprakelijkheid middels een verzekeringsovereenkomst met een reputabele verzekeringsmaatschappij. Middels ondertekening dezes wordt door de deelnemers expliciet afgezien van schadeclaims jegens de organisatie en haar helpers, tenzij de schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van de organisatie of haar helpers. Onder helpers worden slechts verstaan die medewerkers die uitdrukkelijk door de organisatie als zodanig zijn aangeduid. De deelnemer heeft zich aan de wet en regels van het desbetreffende land te houden, maar bovendien is de deelnemer gehouden al die maatregelen te nemen, danwel handelingen na te laten, die de veiligheid van zichzelf, mededeelnemers en derden, waaronder de organisatie en haar helpers, in gevaar zouden kunnen brengen. De deelnemer is blijft ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor de geschiktheid en goede onderhoudstoestand en uitrusting van zijn voertuig. De verantwoordelijkheid van de organisatie gaat uitdrukkelijk niet verder als het uitzetten van een route en het vooraf bespreken van maaltijd en overnachting.