Strikt genomen is dat ook zo, snelheid verhogen juist, maar als het dan alsnog mis gaat is je probleem alleen maar groter. Er zijn nog een aantal andere factoren van invloed die slingeren meer of minder in de hand werken: aantal wielen, bandenspanning, dissel-lengte en gewicht trekkend voertuig.
Tandem-assers zijn fijner om mee te rijden omdat ze zelf sporen en omdat hij zichzelf kan remmen corrigeert hij zichzelf ook.
Licht slingeren wil niet zeggen dat het gegarandeerd mis gaat, het is een teken dat je lading verkeerd staat. Je merkt dat ook meteen: je stoel wiebelt onder je kont en je motorkap gaat heen en weer. NIET gelijk remmen maar geleidelijk eerst je gas loslaten om je aanhangert niet te laten schrikken en de krachten te laten wegvloeien..
Je kunt tanden-assers laten omkeuren bij RDW waarbij het max.laadvermogen op het kenteken wordt teruggebracht naar bijv. 1400kg. Dan kun je hem met B gewoon rijden mits je niet over die waarde heen laadt.