Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: wie kan ons helpen met info over de PANAMERICA?  (gelezen 4512 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
wie kan ons helpen met info over de PANAMERICA?
« Gepost op: 21-01-2009, 15:51 »
Wij vertrekken dit jaar voor 6 maanden naar midden amerika om daar met de moto van Los Angeles (usa) naar Panama te rijden.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

we willen graag in de usa een moto kopen, inschrijven, enz. Heeft iemand hierover tips?

of bestaan er verhuurbedrijven waar je de moto uitleent in de usa en ergens terugbrengt in een ander land in midden amerike??



Alvast bedankt!!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: wie kan ons helpen met info over de PANAMERICA?
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2009, 16:07 »
stuur Henno van Bergeijk eens een mailtje ...... die is daar met XT's aan het stoeien geweest
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: wie kan ons helpen met info over de PANAMERICA?
« Reactie #2 Gepost op: 21-01-2009, 19:09 »
 ;D  d'r was een klein stukje een beetje lastig de paden te vinden was het niet?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: wie kan ons helpen met info over de PANAMERICA?
« Reactie #3 Gepost op: 21-01-2009, 21:17 »
stuur Henno van Bergeijk eens een mailtje ...... die is daar met XT's aan het stoeien geweest
;D   d'r was een klein stukje een beetje lastig de paden te vinden was het niet?

 
Dat soort akties vindt een verhuurder vast niet goed  ::)
 
Op http://horizonsunlimited.com en dan vooral op het forum is vast wel wat info voor jullie plannen te vinden. Veel plezier !
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3418
Re: wie kan ons helpen met info over de PANAMERICA?
« Reactie #5 Gepost op: 22-01-2009, 09:52 »
jenny Morgan heeft hetzelfde gedaan .... XR650R in Amerika gekocht, beetje aangepast,  rondje Amerika gedaan en toen naar Engeland verscheept. Ze is nu onderweg naar Afrika, geloof ik.
http://www.xrstuff.co.uk/JM_XR650R/XR650R.htm

Ze schrijft voor TBM en zit op www.adv.com onder de naam "JMo (& piglet)".
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 241
Re: wie kan ons helpen met info over de PANAMERICA?
« Reactie #6 Gepost op: 17-02-2009, 22:52 »
...ik zit er middenin op het moment.

Hoewel je vaak leest dat Mexico en centraal amerika gevaarlijk is, valt het voor toeristen erg mee. Het geweld is met name tussen overheid en drugsbendes en militaire groeperingen.  Daarbij telt natuurlijk de reputatie wegens de vaak turbulente  en geweldadige geschiedenis van deze landen.

 Na 5 maanden mexico, guatemale en nu honduras denk ik dat de rijstijl van andere weggebruikers veruit het belangrijkste is om je zorgen over te maken.  Dan een hele tijd niets en dan de eventuele boeven. Ik blijf weg van grote steden met een reputatie overigens.

Daarbij ik ben pas halverwege, dus kan er nog van alles gebeuren natuurlijk.

Vergeleken met Mexico is tot nu toe Guatemala en Honduras erg prijzig. Je betaald hier weer gewoon 1,50 euro voor een flesje bier in een cafe.
En een pot pindakaas kost 2,25 euro. In mexico is het ca. 40% goedkoper. Da's tevens een erg groot land, dus zul je daar de meeste tijd doorbrengen. Wat dan weer goed uit komt...

Als je een motor in Amerika wilt kopen is het meen ik staat afhankelijk of je  de fiets ook echt op jouw naam kunt laten zetten als niet ingezetene van de US.

meer daarover is te vinden op www.horizonsunlimited.com, een zeer uitvoerige motorreis-site.

Als je specifieke vragen hebt,wil ik deze graag beantwoorden.

groet,
sander


Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: wie kan ons helpen met info over de PANAMERICA?
« Reactie #7 Gepost op: 17-02-2009, 23:02 »
...ik zit er middenin op het moment.

Hoewel je vaak leest dat Mexico en centraal amerika gevaarlijk is, valt het voor toeristen erg mee. Het geweld is met name tussen overheid en drugsbendes en militaire groeperingen.  Daarbij telt natuurlijk de reputatie wegens de vaak turbulente  en geweldadige geschiedenis van deze landen.

 Na 5 maanden mexico, guatemale en nu honduras denk ik dat de rijstijl van andere weggebruikers veruit het belangrijkste is om je zorgen over te maken.  Dan een hele tijd niets en dan de eventuele boeven. Ik blijf weg van grote steden met een reputatie overigens.

Daarbij ik ben pas halverwege, dus kan er nog van alles gebeuren natuurlijk.

Vergeleken met Mexico is tot nu toe Guatemala en Honduras erg prijzig. Je betaald hier weer gewoon 1,50 euro voor een flesje bier in een cafe.
En een pot pindakaas kost 2,25 euro. In mexico is het ca. 40% goedkoper. Da's tevens een erg groot land, dus zul je daar de meeste tijd doorbrengen. Wat dan weer goed uit komt...

Als je een motor in Amerika wilt kopen is het meen ik staat afhankelijk of je  de fiets ook echt op jouw naam kunt laten zetten als niet ingezetene van de US.

meer daarover is te vinden op www.horizonsunlimited.com, een zeer uitvoerige motorreis-site.

Als je specifieke vragen hebt,wil ik deze graag beantwoorden.

groet,
sander



Het wordt tijd dat jij je eigen topic opent met je bevindingen....ik ben heel benieuwd naar je ervaringen...
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: wie kan ons helpen met info over de PANAMERICA?
« Reactie #8 Gepost op: 17-02-2009, 23:12 »
op http://sanderonasingle.blogspot.com doet Sander toch behoorlijk zijn best om iedereen op de hoogte te houden   :P
what doesn't kill me only makes me stronger