Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Extra benzine op reis  (gelezen 9470 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Extra benzine op reis
« Gepost op: 21-05-2016, 14:17 »
Hoi,

Vanwege de kleine tank op mijn Kawasaki KLE500 (13ltr) ben ik op zoek naar manieren om extra benzine mee te nemen op reis. Jerrycans vind ik geen optie gezien het lompe pakformaat. De benzinezakken (fuelbladder) lijken mij ideaal maar zijn slecht verkrijgbaar of veel te duur. PET-flesjes zijn ook geen optie omdat het materiaal (langzaam) oplost in benzine, polyethyleen daarentegen is wel bestand tegen benzine.

Iemand tips?

Ik wil trouwens op reis met softluggage dus ik kan niets aan koffers vastbinden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 177
Re: Extra benzine op reis
« Reactie #1 Gepost op: 21-05-2016, 15:06 »
deze ga ik volgen. heb op mijn wr450 een IMS tank van 12 liter en kom net niet aan een autonomie van 250 km die nodig is voor de raid de l'amitié. ik zou één liter extra willen meenemen. na 20 km is er plaats om die liter er in te gieten. een petfles is dan wel een mogelijkheid, maar misschien zijn er nog opties?
grtn

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Extra benzine op reis
« Reactie #2 Gepost op: 21-05-2016, 15:08 »
Tip: ik heb zelf 2x Primus Aluminium brandstof flessen(rood)  van elk 1,5 liter. Die kun je soms in je bagage ergens kwijt, je bind ze ergens achterop of je maakt er zelf een of andere slimme houder voor. De 1 liter flessen kun je bij de meeste zwerfsport zaken krijgen de 1,5 liter flessen hebben ze niet altijd voorradig maar die zijn snel te bestellen. Oersterk, veilig en niet al te duur.

Deze dus:  https://www.primusshop.nl/primus-brandstoffles-1.5ltr-rood-737933/

Houder: http://www.badassseats.nl/badassseats/product/brandstoffleshouder-riempjes-look-zwart/

Andere houder: http://www.oppad.nl/?uitrusting=santos-petfleshouder

Nog een slimme houder: http://www.bikebuddy.co.uk/shop.asp




Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 108
Re: Extra benzine op reis
« Reactie #3 Gepost op: 21-05-2016, 18:00 »
deze ga ik volgen. heb op mijn wr450 een IMS tank van 12 liter en kom net niet aan een autonomie van 250 km die nodig is voor de raid de l'amitié. ik zou één liter extra willen meenemen. na 20 km is er plaats om die liter er in te gieten. een petfles is dan wel een mogelijkheid, maar misschien zijn er nog opties?
grtn
identieke setup en identieke plannen (of raid passion desert) voor 2017  :)


Zat zelf te denken aan een 1 gallon rotopax systeem met bevestiging bovenop een (toekomstig) bagagerekje.


groet, Norbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 177
Re: Extra benzine op reis
« Reactie #4 Gepost op: 21-05-2016, 18:43 »
leuk te lezen dat er nog een arm-er naar de ram gaat  :). frosti hier op het forum is mijn reismaatje.
grtn

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Extra benzine op reis
« Reactie #5 Gepost op: 21-05-2016, 19:28 »
Ik heb nog een Rotopax voor de liefhebber, inclusief bevestiging. Gloednieuw, nog nooit benzine in gezeten.
Citaat
1 x Rotopax 1 Gallon Fuel Pack (RX-1G)

1 x Rotopax Standard Pack Mount

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Extra benzine op reis
« Reactie #6 Gepost op: 21-05-2016, 21:26 »
PET-flessen hebben als voordeel dat je ze kunt weggooien zodra je aan nieuwe toe bent.

Om er wat mee te experimenteren heb ik 48 uur lang 2 petflessen vol met benzine op hun kop gezet, om te zien of de dop ook wel benzinebestendig was. Ik kan je vertellen; er gebeurt écht niets mee; heb er gewoon een deel van de Brabo 600 mee gereden.

Ander voordeel is dat je voor lange trips je buddyseat verbreedt en dat je heerlijk kunt zitten met de sweet cheeks; geen rauwe billen meer na een dag op een dun endurozadel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Extra benzine op reis
« Reactie #7 Gepost op: 21-05-2016, 23:06 »
member, wat vraag je voor die Rotopax met bevestiging? Heb opzich wel belangstelling.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Extra benzine op reis
« Reactie #8 Gepost op: 22-05-2016, 13:13 »
Ander voordeel is dat je voor lange trips je buddyseat verbreedt en dat je heerlijk kunt zitten met de sweet cheeks;


Heb je misschien een votoo van hoe je ze dan bevestigd aan je zadel ( en niet van je sweet cheeks aub )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Extra benzine op reis
« Reactie #9 Gepost op: 22-05-2016, 14:49 »
Ze verkopen bij Bestgear ook van die zakken. Zijn in de maten 5, 10, 15 en 20L
Heb tot nu toe goede ervaringen met de verkoper.

http://www.bestgear.be/webshop/341130-brandstof

Hij verkoopt overigens ook de double take mirrors.....

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Extra benzine op reis
« Reactie #10 Gepost op: 22-05-2016, 16:44 »
Budget oplossing: 2x5 liter en 2 spanbanden voor een totaal van een eurootje of 15. Niet "profi" maar het werkt.


Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Extra benzine op reis
« Reactie #11 Gepost op: 22-05-2016, 20:10 »

Heb je misschien een votoo van hoe je ze dan bevestigd aan je zadel ( en niet van je sweet cheeks aub )

Je bevestigd ze niet aan je zadel, maar ze zitten net zoals de Giant Loop tassen, vast in de buurt van je voetsteps. Ze zitten dus 'klem'.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Extra benzine op reis
« Reactie #12 Gepost op: 22-05-2016, 20:32 »
Je bevestigd ze niet aan je zadel, maar ze zitten net zoals de Giant Loop tassen, vast in de buurt van je voetsteps. Ze zitten dus 'klem'.

Hoe heette deze oplossing ook weer. Show me a picture!
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Extra benzine op reis
« Reactie #13 Gepost op: 22-05-2016, 21:14 »
Sweet cheeks:



Ik gebruik twee spanbandjes beneden langs het frame, vlak bij de steps om de twee langste lussen van de sweet cheecks goed naar beneden te sjorren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Extra benzine op reis
« Reactie #14 Gepost op: 22-05-2016, 22:13 »