Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Yamaha Yz450 start niet  (gelezen 3819 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Yamaha Yz450 start niet
« Gepost op: 21-05-2010, 14:48 »
Hallo,
Ik heb een yamaha yz450 crossmotor 4takt gekocht. De crossmotor gaat niet aan, zodra je het benzine kraampje aan zet begint er onder de crossmotor benzine te lekken. Kan iemand mij HELPEN.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Yamaha Yz450 start niet
« Reactie #1 Gepost op: 21-05-2010, 15:02 »
Moertje onder aan vlotterbak losmaken. Pak de grootste paperclip die je kunt vinden en buig die in een L.

Jutter voorzichtig vanaf onderen todat de vlotter weer gangbaar is.

Het kan zijn dat de vlotter lek is, dan moet je 'm vervangen.

Succes!

P.S. Misschien bij www.motorcrossforum.nl even koekeloeren in de sectie Rommelmarkt?


Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Yamaha Yz450 start niet
« Reactie #2 Gepost op: 21-05-2010, 15:04 »
Hallo,
Ik heb een yamaha yz450 crossmotor 4takt gekocht. De crossmotor gaat niet aan, zodra je het benzine kraampje aan zet begint er onder de crossmotor benzine te lekken. Kan iemand mij HELPEN.
Benzineslang weer aansluiten :P

Noppy's manier wil niet altijd lukken. grote kans dat je je vlotterbak er even af moet halen (of heeft dat ding al injectie?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Yamaha Yz450 start niet
« Reactie #3 Gepost op: 21-05-2010, 15:16 »
Met de steel van een hamer een paar vette petsen op de vlotterbak wil ook wel eens helpen. Injectorreiniger van de pomp misschien ook wel?

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Yamaha Yz450 start niet
« Reactie #4 Gepost op: 21-05-2010, 17:50 »
Er loopt een slangetje vanuit de carberateur en die begint te lekken zodra je benzinekraam aan doet, dus ik neem aan dat dat de benzine slang maar ik kan niet vinden waar die in moet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Yamaha Yz450 start niet
« Reactie #5 Gepost op: 21-05-2010, 17:52 »
Dat is een ventilatieslang, die maakt dat er geen vacuüm in de vlotterbak ontstaat. Lekker laten zitten daar hoor!

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Yamaha Yz450 start niet
« Reactie #6 Gepost op: 21-05-2010, 18:09 »
Dat is een ventilatieslang, die maakt dat er geen vacuüm in de vlotterbak ontstaat. Lekker laten zitten daar hoor!
Of de overloop (zo heeft mijn yamaha een andere ontluchtingsslang dan de overloop). Maar het betekent gewoon dat je carburateur niet zelf dicht gaat als hij vol zit. De carburateur wordt afgesloten met een vlotter. Vaak zit er een vuiltje in de vlotternaald waardoor hij niet goed afsluit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Yamaha Yz450 start niet
« Reactie #7 Gepost op: 21-05-2010, 20:46 »
Of de overloop (zo heeft mijn yamaha een andere ontluchtingsslang dan de overloop). Maar het betekent gewoon dat je carburateur niet zelf dicht gaat als hij vol zit. De carburateur wordt afgesloten met een vlotter. Vaak zit er een vuiltje in de vlotternaald waardoor hij niet goed afsluit.

Of ingesleten is en niet meer goed in de passing valt/zit en af en toe blijft hangen.
Gerrit :)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Yamaha Yz450 start niet
« Reactie #8 Gepost op: 22-05-2010, 21:58 »
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik had nog een vraag wat kan ik er aan onderhoud aan doen, zijn er dingen die ik om de zoveel tijd moet vervangen ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Yamaha Yz450 start niet
« Reactie #9 Gepost op: 23-05-2010, 07:13 »
Cross je er ook mee? Of rij je er off-road mee? Dit maakt nogal wat uit voor de onderhoudsintervallen.

In het geval je er mee crosst: iedere 4 uur de olie wisselen. Indien de olie van de blok en bak gescheiden zijn dat zou je de bakolie om de oliewissel kunnen verversen.

Je zou kunnen nadenken of je een 0-situatie wilt bereiken met deze motor zodat je niet verrast wordt door zaken die ineens overleiden. Indien je daarvoor kiest dan:

- vervang je direct de olie en het oliefilter en ga je vanaf nu het aantal uren tellen (of aantaal keer tanken)
- koop een reserveluchtfilter en olie dat in. Een dag later is hij gedroogd en kan je hem wisselen
- je meet de klepspeling en als je dan toch bezig bent kijk je hoeveel tandjes de automatische nokkenaskettingspanner nog over heeft
- je smeert de achterbrug en linkarm. Bij verwaarlozing staan ze er om bekend om vast te rotten.
- daarna smeer je het balhoofdlager

Ik heb de punten een beetje gesorteerd op effect. Als je het niet controleert dan is de schade het grootst, daarna wordt het effect telkens minder in uren en euro's ;D

Veel plezier met sleutelen want dit zijn flink wat uurtjes!

Je kunt al deze dingen in een iets andere volgorde zetten.

P.S. Koop een werkplaats handboek. Zonder dat richt je alleen maar schade aan.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Yamaha Yz450 start niet
« Reactie #10 Gepost op: 23-05-2010, 22:20 »
Ik heb hem uiteindelijk aan de praat gekregen maar zodra ik em aankick valt de crosser weer uit, weet iemand meschien hoe ik dat op kan lossen ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Yamaha Yz450 start niet
« Reactie #11 Gepost op: 25-05-2010, 09:24 »
Gasschuif niet kapot (gebroken) ? Er zit een keihin op die erom bekent staan dat het kan gebeuren.
450EXC, KLX250S EFI