Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 640 loopt opeens niet stationair meer.  (gelezen 1856 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
KTM 640 loopt opeens niet stationair meer.
« Gepost op: 01-09-2018, 14:44 »
Beste mensen, gisteren mijn nieuwe LC4 adventure een beurtje gegeven.
Nu wil hij niet meer stationair lopen, ik kan er wel gewoon mee rijden maar bij gas dicht en koppeling in slaat hij af.
Ik zag bij het oliefilter wisselen dat er 3 electronica draadjes langs het filter lopen, 1 daarvan is zwaar gerafeld en bijna door. Kan dat ermee te maken hebben of moet ik denken aan een verstopte stationairsproeier? Alvast bedankt voor het meedenken! Gr Sander

Offline member

  • *****
  • Berichten: 768
Re: KTM 640 loopt opeens niet stationair meer.
« Reactie #1 Gepost op: 01-09-2018, 17:23 »
Liep ie voor de beurt wel stationair?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
Re: KTM 640 loopt opeens niet stationair meer.
« Reactie #2 Gepost op: 01-09-2018, 17:44 »
Jazeker. Wel wat onrustig maar hij heeft lang stil gedtaan. Is ook begonnen nadat ik hem volgetankt heb.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 640 loopt opeens niet stationair meer.
« Reactie #3 Gepost op: 01-09-2018, 20:38 »
Ik vermoed een sproeier. Die draadjes hebben niks met je carb te maken. Maar het kan geen kwaad om die meteen even te solderen.


Leuk dat je een 640 hebt bytheway  8) 8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
Re: KTM 640 loopt opeens niet stationair meer.
« Reactie #4 Gepost op: 03-09-2018, 11:01 »
Ik denk ook de sproeier. Maar het is een crime om erbij te komen....

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 640 loopt opeens niet stationair meer.
« Reactie #5 Gepost op: 03-09-2018, 13:06 »
Kuip, zadel en tank. Wen er maar aan  :D 

Heb wel 'ns aan snelsluiters gedacht, zeker voor de kuipbevestiging. Maar daar is het tot nu toe bij gebleven  :-\
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM 640 loopt opeens niet stationair meer.
« Reactie #6 Gepost op: 13-09-2018, 20:48 »
En? doet ie het alweer normaal? zo niet kijk ff of de choke kabel niet klem zit onder de tank, als die blijft hangen blijft ie ook niet lopen als ie warm is.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: KTM 640 loopt opeens niet stationair meer.
« Reactie #7 Gepost op: 13-09-2018, 23:27 »
 :stupid:


Yep, hangende choke of vervuilde stationair sproeier vermoed ik.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
Re: KTM 640 loopt opeens niet stationair meer.
« Reactie #8 Gepost op: 15-09-2018, 12:30 »
Ik heb de tank etc eraf gehaald. Heb alleen het vlotterbakje eronderuit gehaald. Daar zat wat troep in maar niet veel. Om de hele vacuumcarb uit elkaar te halen is een ingewikkeld werkje wat ik eigenlijk zelf niet aandurf. Ga hem zo maar eens proberen, misschien gewoon even laten doorstromen via het overloop schroefje...

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 640 loopt opeens niet stationair meer.
« Reactie #9 Gepost op: 15-09-2018, 14:18 »
Carb hoeft niet verder uit elkaar. Als je m los haalt van het luchtfilter en de cilinder kun je m er tussen uit halen en omdraaien. Dan zie je de sproeiers al zitten (met het vlotterbakje er al af dus). Die kunnen simpel met een passende schroevendraaier er uit. Eventueel een foto maken van tevoren maar het kan maar op 1 manier weer in elkaar. Kan je makkelijk zelf.
De sproeiers hebben een klein gaatje. Als je ze tegen het licht houdt moet je door het gaatje kunnen kijken. Zo niet zit het dicht. Openmaken met iets duns, dun stroomdraadje of zo, of hard blazen. Wel kijken dat het vuiltje echt weg is van de sproeier anders floept het zo weer terug het gaatje in  :-\ 

http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/qIYy



Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
Re: KTM 640 loopt opeens niet stationair meer.
« Reactie #10 Gepost op: 15-09-2018, 16:23 »
Hii loopt weer!!! Bakje eronderuit en laten doorlopen lijkt voldoende te zijn geweest.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM 640 loopt opeens niet stationair meer.
« Reactie #11 Gepost op: 15-09-2018, 20:19 »
Dat of jr choke kabel zit niet meer klem ;) 8) dat ie t weer doet!
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
Re: KTM 640 loopt opeens niet stationair meer.
« Reactie #12 Gepost op: 12-11-2018, 12:04 »
Choke kabel zat ook niet goed, maar alles nu perfect.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: KTM 640 loopt opeens niet stationair meer.
« Reactie #13 Gepost op: 12-11-2018, 16:55 »
Hey Sander,

Het kan ook zijn dat er zich onderin de tank veel water verzameld heeft. Door de tank er af te schroeven heb je wellicht weer alles gemengd, waardoor hij net weer een beetje kon starten (of ietsje regelmatiger begon te lopen).

Het zou dus kunnen dat hij over een maand weer hetzelfde probleem heeft. Wellicht tegen die tijd maar eens alles aftappen en verse RON98 er in?

Groetjes, ook aan je broertje!