Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GPS offline vs mobiel internet - Osmand + Sonim xp7  (gelezen 2943 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: GPS offline vs mobiel internet - Osmand + Sonim xp7
« Reactie #15 Gepost op: 19-04-2019, 13:52 »
Wat Steven zegt. Zit er een batterijbesparing stand op en zo ja, zorg dat die uit staat.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: GPS offline vs mobiel internet - Osmand + Sonim xp7
« Reactie #16 Gepost op: 19-04-2019, 19:01 »
Laatste poging: Hoeveel satellieten ziet hij, in Osmand?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Re: GPS offline vs mobiel internet - Osmand + Sonim xp7
« Reactie #17 Gepost op: 19-04-2019, 20:39 »
Oké, Ik probeer de andere app ook eens
Power saving stand staat uit
Agps kan niet zonder internet, kan ik niet aanduiden
gps staat op hoge precisie, maar ook al geprobeerd op enkel gps, blijft zowat hetzelfde heb ik de indruk


Sattelieten hangt ervan af, als ik niet navigeer zie ik het niet meteen
maar in de auto zag hij er eerst ( uit mijn hoofd ongeveer ) 22 en had hij er 12. dus 12/22 gemiddeld, ging wat op en neer
tot hij er plots maar 10 meer zag, dan had ik 7/10 gemiddeld en dan valt 't weg


Overigens werkt hij in de auto soms wel redelijk lang goed ( 30 minuten ) en een andere keer maar 5 minuten


member; thx, ik probeer het toch nog wel even, het lijkt me dat er niet echt iets mis mee is maar dat het misschien toch een kwestie is van een fix/update/instellingen/..


Idd google maps e.d. heb ik nog niet geprobeerd omdat ik geen internet gebruik, dat werkt enkel met 4G dacht ik? Ik kan alleszins geen locatie zoeken.
Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: GPS offline vs mobiel internet - Osmand + Sonim xp7
« Reactie #18 Gepost op: 19-04-2019, 20:54 »
Met 12 satellieten is de ontvangst perfect, het zou nog goed horen te werken bij 5 tot 7 satellieten en met minimaal 3 tot 4 heb je "slecht" ontvangst.


Gebruik je misschein een bluetooth headset erbij? Wat gebeurt er als je die uitzet?
Of heb je autosleutel met draadloze overdracht (ouder model) die op 2.4 GHz werkt in je broekzak zitten?





Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Re: GPS offline vs mobiel internet - Osmand + Sonim xp7
« Reactie #19 Gepost op: 23-04-2019, 16:26 »
Met 12 satellieten is de ontvangst perfect, het zou nog goed horen te werken bij 5 tot 7 satellieten en met minimaal 3 tot 4 heb je "slecht" ontvangst.


Gebruik je misschein een bluetooth headset erbij? Wat gebeurt er als je die uitzet?
Of heb je autosleutel met draadloze overdracht (ouder model) die op 2.4 GHz werkt in je broekzak zitten?


Geen bluetooth headset, sleutel kan wel, ik rijd met een caddy uit 2011.. Maar geen idee op hoeveel ghz dat werkt?  ???


Dit weekend in de ardennen bij het wandelen heb ik om de 10 minuten eens gecheckt en hij vond altijd zo goed als instant mijn locatie.


Het valt me op dat hij stopt met locatie zoeken als zijn scherm uit gaat, als ik hem opnieuw opende ( ook al stond osmand open ) zag ik hem meteen van 0 naar 22 sattelieten gaan.


Als hij het zo altijd gaat doen ben ik een tevreden man  :)
Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: GPS offline vs mobiel internet - Osmand + Sonim xp7
« Reactie #20 Gepost op: 23-04-2019, 20:02 »
Gooi er eens een ander navi app bv Guru, is wat simeler maar slikt ook gpx en een stuk makkelijker in gebruik, osmand viel steeds uit van het weekend, guru er op deed het prima en snapte ik een stuk sneller ;) Als osmand problemen geeft en guru niet weet je wat het probleem is ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: GPS offline vs mobiel internet - Osmand + Sonim xp7
« Reactie #21 Gepost op: 24-04-2019, 09:19 »
Het valt me op dat hij stopt met locatie zoeken als zijn scherm uit gaat, als ik hem opnieuw opende ( ook al stond osmand open ) zag ik hem meteen van 0 naar 22 sattelieten gaan.




Hier andere mensen met het zelfde probleem:


I turned off "power saving mode" and it fixed the issue. Apparently it interferes with the GPS signal and makes it inaccurate. It hasn't happened since.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Re: GPS offline vs mobiel internet - Osmand + Sonim xp7
« Reactie #22 Gepost op: 24-04-2019, 12:28 »
Power saving mode staat niet aan bij mij.
Maar gisteren 2 x een rit van 50 km gedaan met de auto en toen deed ie het perfect  8)


Echter denk ik dat de auto er toch ergens iets mee te maken heeft. Bij tanken legde ik de auto stil en viel instant signaal weg, was er wel een aantal seconden later terug. Als ik hem deze ochtend voor de ruit legde verloor hij ook signaal. De auto is dus toch ergens een slechte factor.
Maar dat vind ik niet erg, daarvoor heb ik 'm ook niet gekocht.


Ik heb ondertussen Guru maps geinstalleerd, het is inderdaad wel een simpelere app. Alleen nog niet écht getest aangezien die me altijd langs de kleinste wegen stuurt waardoor ik er plots 76 minuten over doe naar mijn werk ( normaal 40 )  :D
Moet de instellingen eens uitpluizen..
Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: GPS offline vs mobiel internet - Osmand + Sonim xp7
« Reactie #23 Gepost op: 24-04-2019, 12:49 »
Auto's hebben een metalen dak en vaak warmtewerende laagjes in de voorruit en zo. Daarom zal-ie het beter doen op de motor.


Het hangt van de firmware van de fabrikant i.c.m. de Android versie af of bij energiebesparing het GPS signaal uit gaat (vaak wel) en of apps dat mogen overrulen. Als bijv OSmand dat niet mag, mag Guru het ook niet.

Maar goed, het werkt en dat is het belangrijkste.
Reden te meer om nu te kijken naar de USB voeding op je motor, dat die sterk genoeg is zodat je tel niet leegloopt gedurende de dag. Ook een goeie USB laadkabel gebruiken.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Re: GPS offline vs mobiel internet - Osmand + Sonim xp7
« Reactie #24 Gepost op: 25-04-2019, 10:37 »
Top!


Nu doet ie het meestal redelijk goed
Bedankt allen !  :) :) :)
Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be