Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wilde graag leren crossen.  (gelezen 7437 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Wilde graag leren crossen.
« Reactie #15 Gepost op: 12-04-2008, 09:59 »
Wil je crossen of off-road rijden? Daar is wel een verschil in.

Hallo Arjen.
Ik wilde eigenlijk bijde ik zie me niet echt vaak op de snelweg rijden met de motor, maar het lijkt me wel heerlijk om er mee naar mijn werk te scheuren das maar 11 km.

Bedankt voor je reactie. Het duurde ff voor ik snapte hoe deze pagina werkt vandaar mijn late antwoord.
Groetjes Natasja

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Wilde graag leren crossen.
« Reactie #16 Gepost op: 12-04-2008, 10:01 »
je begint mert offroad en dan ga je ook wel eens crossen.
crossen is explosiever intensiever
offroad is wat meer duursport.

Voor 99 procent vande mensen is wat wij doen "offroad rijden" gewoon crossen. Met een beetje pech ben je meteen wildcrosser :-\

Bedankt voor je reactie, ben erg benieuwd hoe ik het ga ervaren mij lijkt het gewoon geweldig.

Groetjes Spoekie

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Wilde graag leren crossen.
« Reactie #17 Gepost op: 12-04-2008, 10:05 »
Hier een DR 350 mét knopje, over de prijs wil de verkoper nog onderhandelen. Moet dus kunnen binnen jouw budget!
Mobile.de

Als deze gekocht gaat worden dan weet ik zeker dat er iemand HEEEEEL erg jaloers gaat worden.  ;D
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Wilde graag leren crossen.
« Reactie #18 Gepost op: 12-04-2008, 10:06 »
tja leven is concessies doen....
lekker op de (snel)weg is minimaal 500cc of nerveus op een kleinere,
een kleinere is lekkerder naast de weg anders werk je je gek met die kilo`s.

even checken waar je prioriteiten liggen; ik rij dr800s, maar ben flinke knul (100+) ::)

greetz

Bedankt voor je reactie. Ben niet echt een snelweg rijder en scheuren dat heb ik al genoeg gedaan denk ik, nou wilde ik wel eens wat anders en dit lijkt me geweldig.

Groetjes Spoekie

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Wilde graag leren crossen.
« Reactie #19 Gepost op: 12-04-2008, 10:08 »
Spoekie,

Als je geld zat hebt, koop dan een nieuwe WR250R van Yamaha.

Yamaha WR250R, niet te verwarren met WR250F

Heb je geen 'liggende gelden' kijk dan eens naar een KLX300 of een Suzuki DR 350

Bedankt voor je reactie ik ben inderdaad niet zo heel rijk........ heb de loterij al weer niet gewonnwen :'(

Groetjes Spoekie

Marktplaats Kawasaki

Marktplaats  Suzuki Dr 350





Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Wilde graag leren crossen.
« Reactie #20 Gepost op: 12-04-2008, 10:09 »
Neem er in ieder geval een met een damesknopje........je wil gewoon niet zonder!

Ha ha dat is een ding dat ik zeker weet. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Wilde graag leren crossen.
« Reactie #21 Gepost op: 12-04-2008, 10:14 »
Ha ha dat is een ding dat ik zeker weet. ;)

 ;D ;D ;D ::) :-X
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Wilde graag leren crossen.
« Reactie #22 Gepost op: 12-04-2008, 10:18 »
Hoi Natasja,

Ik heb al vanalles onder mijn kont gehad, om de ideale combinatie tussen offroad en dagelijks (werk) verkeer te krijgen. Een te grote en/of te zware motor is natuurlijk leuk op de weg, maar zeker als je nog moet leren offroadrijden, niet leuk.

Een te kleine/lichte motor is niet leuk op de weg, omdat het wat zenuwachtiger op de weg ligt en meestal maar een topsnelheid van 100 of max 110 km/u heeft.

Ik heb geen idee van je budget, maar ik zou denken aan:

Betrekkelijk goedkoop:
Yamaha XT600E, Suzuki DR650, Honda XR650, Yamaha TTR600, als je vlot op de snelweg door wil kunnen rijden, maar het zijn toch nog vrij zware motoren in het terrein... (daarnaast zijn alleen de 1ste 2 beschikbaar met electrische start)
Een stuk duurder en moderner:
KTM 620/640/690 Aventure of Enduro, BMW G650Xchallenge, welke vergeet ik nu?
Rijden prima 120 op de snelweg, en rijden denk ik zelfs voor een beginner goed in het terrein.

Dan ook betrekkelijk goedkoop:
Suzuki DR350, Yamaha TT350, Honda XR400.
Vrij lichte motoren dus ideaal voor in het terrein, maar op de snelweg moet je rekening houden met een maximum van 100 km/u en het rijdt wat zenuwachtiger.
En dan in de lichte, moderne en duurdere klasse:
Suzuki DRZ400, Yamaha WRF450, KTM EXC450/525.
Allemaal lichte motoren, uitgerust met moderne vering en techniek etc, dus nog beter in terrein en ongeveer vergelijkbaar op de snelweg. Hierbij moet gezegd worden dat de WRF's en de EXC enorm korte inderhoudintervallen hebben en dus eigenlijk minder geschikt zijn voor woon/werk. De DRZ400 heeft daarentegen juist wel gunstige onderhoudsintervallen en leent zich dus zeer goed voor woon/werk verkeer..

Nu vergeet ik vast nog een heleboel motoren, maar dit zijn zo'n beetje de gangbaarste modellen denk ik.

(Oh ja en ik heb ook nog een DRZ400S te koop)


Hallo Roos

Bedank dat je je ervaring met me wil delen, ik denk dat het toch een ligt model gaat worden om het crossen beter onder de knie te krijgen haha moet lachen als ik het totaal niet kan..... Nee dat komt wel goed.
Mijn budget is niet groot jammer genoeg ik heb inderdaad al heel wat mooie motoren gezien boven mijn budget.

Groetjes Natasja

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Wilde graag leren crossen.
« Reactie #23 Gepost op: 12-04-2008, 10:21 »
Als je er ook mee naar je werk wilt rijden (hoeveel km is dat per dag??) is een Suzuki DRZ400S een schot in de ... ehhh.... Roos, dus....
Mijn eerste motor was een XT350, en daar heb ik een hoop lol mee gehad, zowel off-road als woon-werk en op vakantie. Licht, laag, betrouwbaar en zuinig. Geen e-start. Er staan er een hoop op marktplaats, en ik kan je ook nog wel een tip geven mbt een hele goede XT350.

@ Roos Een TTR is er ook met e-start, hoor, (@hoelio - gewoon af fabiek). Vraag maar aan Erwin. Dan issie wel zwaarder (nee, niet Erwin).

Je kan ook hier http://www.offroadcentrum.nl/ eens rondkijken om inspiratie op te doen.

Succes


Hallo Steve.
Bedankt voor je reactie. Dat ik al zoveel reactie heb das gaaf. Komt helemaal goed met me. Nu inderdaad nog een leuke motor. Toch net iets ingewikkelder dan ik dacht haha maar wel leuk.

Groetjes Natasja

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Wilde graag leren crossen.
« Reactie #24 Gepost op: 12-04-2008, 10:32 »
over  een paar maanden komt er een drz gepimpt uit 2000 te koop, die ligt dichter bij je budget.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Wilde graag leren crossen.
« Reactie #25 Gepost op: 12-04-2008, 10:45 »
over  een paar maanden komt er een drz gepimpt uit 2000 te koop, die ligt dichter bij je budget.

Hallo, nou dat klinkt goed ben wel erg benieuwd zodra je iets meer weet zou ik het graag van je horen.

Groetjes Natasja

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 98
Re: Wilde graag leren crossen.
« Reactie #26 Gepost op: 12-04-2008, 11:42 »
Voor wat betreft dat damesknopje had ik eerlijk gezegd na de aankoop van mijn TT -mede door de commentaren hier op het forum- wat schrik gekregen van het kicken. Wat blijkt nu, deze week de eerste km's ermee gereden en dat kicken valt echt wel mee. Bij koud staan een keer of 3 - 4 en hij slaat al aan. Eenmaal op temperatuur, gewoon vanop het zadel zittend één keer trappen en... dokkerdedok, hij slaat al aan  8) Dus zou me hier niet al teveel zorgen om maken eerlijk gezegd.
Groeten,

Mark

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Wilde graag leren crossen.
« Reactie #27 Gepost op: 12-04-2008, 12:12 »
Mark,

Dit hangt ook af van je lengte en je kracht.

Mannen hebben het iig makkelijker omdat ze niet alleen groter zijn maar meestal ook flink zwaarder zijn, zwaartekracht helpt dan mee.

Als je dwars in een greppel staat en je motor slaat af dan hoor ik je nog wel ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Wilde graag leren crossen.
« Reactie #28 Gepost op: 12-04-2008, 12:23 »
Mark,

Dit hangt ook af van je lengte en je kracht.

Mannen hebben het iig makkelijker omdat ze niet alleen groter zijn maar meestal ook flink zwaarder zijn, zwaartekracht helpt dan mee.

Als je dwars in een greppel staat en je motor slaat af dan hoor ik je nog wel ;D

of lekker op een helling ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Wilde graag leren crossen.
« Reactie #29 Gepost op: 12-04-2008, 12:43 »
kicken is eigenlijk alleen bij koud weer leuk, dan krijg je het tenminste lekker warm ;D

@ Natasja, heb ook een DRZ 400 S, super fiets, als je een keertje wilt proefrijden op de Veluwe dan pb je maar.

Grtz, Margrieta