AllRoad-Forum > Technische Vraagbaak

Hoe moeilijk kan het zijn ...

<< < (9/9)

SingleMinded:
Niet meer dan nodig: onderhoud, pimpen en schadeherstel…


Afgelopen week het rempedaal van de FJR gedemonteerd en gesmeerd: kwam niet meer terug waardoor achterrem aan liep.


Startmotor TT gereviseerd om uiteindelijk 1 van de bouten kapot te draaien…M5x80 oid…dus die had ik zo niet liggen. Toen toch maar een complete startmotor besteld en erin gesleuteld.

Lithium accu van de TT vervangen voor een ouderwetse lood accu: twee lithiums versleten in een jaar, defect…

Voor de TT heb ik nog vervangend plastic liggen (voor en achterspatbord) dat nog gelakt en bestickerd moet worden…kom ik nog niet aan toe.


Een nieuw setje handguards voor de TT is ook nodig: die zijn uit model nadat ze een aantal klappen hebben opgevangen.


De aandrijving voor de TT snelheidsmeter heeft weer de geest gegeven … snap er niks van…zit er nog maar net op. Kabel volgens het boekje geïnstalleerd…


Dat soort dingen

GezwindeSpoed:
Die Lithium accu's ben ik ook mee gestopt voor oudere motoren. Blijkbaar geven de gelijkrichters toch een te hoge spanning en gaan ze stuk, meestal is daarna de gelijkrichter ook stuk of gaat binnenkort. Op m'n Husaberg jaren met een lithium accu gereden, dat ging wel goed, maar wel een echte Super B.

blackSP:
Ik vervang altijd mijn lood accu's door LiPo zolang als ik me kan heugen, zelfs al toen ik circuit reed met Ducati's en BMW's zo'n 30 jaar geleden. Alleen de allereerste die ik ooit kocht ging binnen een maand stuk. Vervangen door een ander merk, problem solved. Aangezien ik al heel lang mijn motoren doorschuif tussen de 3 en 5 jaar met tussen de 15 en 30k km's is de levensduur van die accu's iig geen probleem.

GezwindeSpoed:
Denk dat de electronica van een BMW wat moderner is dan van een TT of 950, misschien blijft het daarom wel heel?! Dat ie bij een Ducati heel blijft verwonderd me :P ;D .

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie