Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote DRZ 400 topic  (gelezen 15411 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #150 Gepost op: 10-01-2022, 15:59 »
Kazachstan kom je voorlopig toch niet in.Wel leuk om te zien dat Ali dit ook verkoopt.Tot nu toe doet Hero het ook goed in de Dakar.Dus het zou goed kunnen gaan ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 18
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #151 Gepost op: 12-01-2022, 15:45 »
Ik heb 'm binnen, en het is een Namura kit. (die van Ali dus). Daar ben ik toch een beetje huiverig voor en ga denk ik terug sturen en de OEM cylinder gebruiken met een Vertex zuigerkit.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 18
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #152 Gepost op: 30-01-2022, 00:18 »
Omdat ik geen parts list kon vinden heb ik er een gemaakt: een handig overzicht van alle 'fiches' en hun suzuki bestelcode er naast. Misschien vind je het ook handig: https://jaxeadv.com/bikes/suzuki-drz400s/suzuki-drz400s-parts-list/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #153 Gepost op: 30-01-2022, 11:02 »
Goed document hoor. Ik heb het opgeslagen.
Hij gaat wel nooit stuk,  maar dat heeft er wellicht mee te maken dat ik 'm nauwelijks gebruik.😬
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #154 Gepost op: 30-01-2022, 11:10 »
Omdat ik geen parts list kon vinden heb ik er een gemaakt: een handig overzicht van alle 'fiches' en hun suzuki bestelcode er naast. Misschien vind je het ook handig: https://jaxeadv.com/bikes/suzuki-drz400s/suzuki-drz400s-parts-list/


Geweldig Joost!
Ik zal deze link ook op de eerste pagina van deze draad zetten.
Post het document ook op het Thumpertalk forum, zet je naam er in en eeuwige roem zal je ten deel vallen.
Nog enige kleine puntjes van kritiek: ik mis in het document:
De datum van opstellen (in verband met de prijzen)
De bron van de gegevens die je gebruikt hebt, zodat eventuele foutjes te traceren zijn (zitten er vast wel in)
Bij die bron horen ook het bouwjaar en de uitvoering, want er zijn toch kleine verschillen tussen de jaren en ook tussen de landcodes

En nu nog zo'n documentje voor de E natuurlijk ......
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #155 Gepost op: 10-02-2022, 22:07 »
Altijd handig. Toegevoegd aan me map DRZ400  :)

Ik gebruik de volgende, geen belang bij. werkt super.
Volgens zeggen originele onderdelen.

https://www.bike-parts-suz.be/suzuki-motorfietsen/400-MOTO



Post Merge: 10-02-2022, 22:11

https://jaxeadv.com/bikes/suzuki-drz400s/suzuki-drz400s-parts-list/

Kijk ik op pagina 13 zie ik bij de nokkenas ketting geleider onder nr 13 en 14, deze is om de geleider vast te zetten.
Ik kan de geleider er zo uit pakken, kop en cilinder zijn eraf.
Zou 13 en 14 onderin me blok liggen?  ???


Heb het al gevonden hoe de geleider geplaatst is
Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #156 Gepost op: 18-04-2022, 10:41 »
Voor wie nog een bagagerek zoekt; deze kende ik nog niet:
https://www.mmotoracks.com/model/drz-400sm
Voor de SM, maar past ook op de S

Uit de Ukraine, dus je moet even wachten tot ze de oorlog gewonnen hebben.

In de Facebook groep TET NL worden 2 nieuwe van deze rekken aangeboden (de grote versie) die verkeerd geleverd waren.
Waarschijnlijk te koop voor een leuke prijs.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #157 Gepost op: 18-04-2022, 12:12 »
wel een merkwaardige constructie?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #158 Gepost op: 18-04-2022, 12:29 »
wel een merkwaardige constructie?


Welke van de 2 bedoel je?
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #159 Gepost op: 15-08-2022, 20:35 »
Wat is de ideale samenstelling voor een gereedschapssetje  voor de drz-s voor (kleine) reparaties onderweg? Buiten bandenlichters en plakspullen.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #160 Gepost op: 15-08-2022, 21:59 »
Wat is de ideale samenstelling voor een gereedschapssetje  voor de drz-s voor (kleine) reparaties onderweg? Buiten bandenlichters en plakspullen.
Ductape en tyraps. Beetje basisgereedschap: schroevendraaier, combinatietang, paar steeksleutels in (voor je motor) courante maten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #161 Gepost op: 15-08-2022, 22:06 »
paar steeksleutels in (voor je motor) courante maten
Dat bedoel ik dus. Welke is de vraag.
Marcel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 18
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #162 Gepost op: 15-08-2022, 22:09 »
Ik neem 8,10 en 12 mee. Voor de wielmoeren een banden lepel met 24 aan de andere kant. Voor de rest een knipex.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #163 Gepost op: 15-08-2022, 22:30 »
Kijk eens bij rolling Maverich die heeft samen gestelde setjes speciaal voor ktm en japans.Het zijn echt ontzettend mooie sleutels en sterker bijna lichter als Titanium.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #164 Gepost op: 16-08-2022, 06:40 »
Dat bedoel ik dus. Welke is de vraag.
Als je alle boutjes en moertjes even langsloopt, weet je met een half uurtje welke het meest voorkomen, welke zijn losgetrilt (kan je ze meteen vastzetten) en welke ontbreken…
Met 8, 10, 12 en 14 kom je een heel eind


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R